W trase i do miasta 27-35 tyś

05 Sty 2017, 16:36

Witam,

Szukam auta, które sprawdzi się zarówno w trasie jak i w mieście. Musi mieć w miarę duży bagażnik ale też bez przesady. Przykładowo jakieś niewielkie kombi, minivan lub pakowny hatchback. Dla 2 osób. Przebiegi roczne około 10 tyś km. W tym 50% wokół małego miasta, bez korków- dystanse od 9 do 20 km oraz 6 razy w roku trasa 700 km (trasa razem 50%) również autostradą. Auto w trasę będzie zapakowane, siedzenia tylne złożone. Budżet od 27 do max 35 tys jeśli warto.

Zależy mi aby auto było dobrze zabezpieczone przed korozją. Konieczny również 6 bieg.

Najbardziej skłaniam się ku oszczędnej benzynie bez gazu (spalanie średnie do 8 litrów ).

Jeśli założyłbym LPG to tylko do silnika świetnie tolerującego gaz i mającego automatyczną regulację luzu zaworowego. Wtedy większe spalanie nie straszne.

Nie wiem jak silniki diesla. Sporo dobrego czytałem o 1.6 HDi oraz 1.6 CRDi.

Potrzebuję trochę mocy ze względu na masę auta po zapakowaniu. 110 KM to myślę takie minimum. Idealnie tak 120-130 KM.

Zastanawiam się nad:
- Lancia Delta III 1.4 T-Jet
- Opel Meriva II 1.4 T
- Opel Astra J 1.4 T
- Peugeot 308 SW 1.6 HDi
- Renault Megane 1.4 TCe
- Honda Civic VIII 1.8

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Ostatnio edytowany przez Cirrus 07 Sty 2017, 23:23, edytowano w sumie 4 razy
Cirrus
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Słupsk
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Sty 2017, 18:28

Ja rozglądałbym się za Renault Megane z 1.4 TCE np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Sty 2017, 19:14

Przy 1.4 TCe ludzie trochę narzekają na spalanie. Z tego co przeczytałem posiada pośredni wtrysk. A jak z automatyczną regulację luzów? Dobry do LPG? Auto mi się podoba, ale właśnie nie wiedziałem z jakim silnikiem szukać, dziękuję.

A gdybym nie upierał się przy kombi i powiedzmy zaakceptował pojemnego hathbacka łatwego w załadunku. Było by coś w ten deseń?

Diesel dla mnie odpada?
Cirrus
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Słupsk
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Sty 2017, 19:25

Honda Civic ma Magic Seats:
http://www.cleanmpg.com/photos/data/523 ... ded_Up.jpg
i bagażnik jeden z większych w klasie kompakt:
http://ocdn.eu/images/pulscms/ZWU7MDMsM ... e7c89f.jpg
i generalnie sporo miejsca w środku, ale jak wy we 2 ... to w sumie tylna kanapa Was nie interesuje.

Do tego bardzo dobry silnik 1.8 140 koni, 6 biegów ... który pali mniej (ewentualnie tyle samo - bo komputer pokładowy Hondy wskazywał o 0,5l mniej, ale ten Mazdy jest dokładny co do ml) niż moja Mazda 3 1.6 105 koni 5 biegów (użytkowałem 2 w tym samym okresie i testowałem).
tomekdk
 

05 Sty 2017, 20:59

Bardzo ciekawy ten patent z siedzeniami w Civicu. Dużo dobrego wyczytałem o silniku 1.8 Hondy. Dynamiczny i oszczędny. Świetne spalanie. Gazu nie trzeba by było zakładać. Martwi mnie jednak rdza. Piszą, że ruda lubi występować np na dachu, nadkolach, elementach podwozia.

A czy od Citroena i Peugeota coś by się znalazło godnego uwagi?
Cirrus
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Słupsk
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Sty 2017, 21:14

Cirrus - masz jakieś nieciekawe doświadczenia z rdzą? ;)
W przypadku 5-7 letniego auta nie powinieneś się o to martwić.
Miałem do czynienia z Civiciem z 2009 roku i był bez rdzy, cała blacha zdrowa, myłem go ręcznie to mogłem się dobrze przyjrzeć.

A naloty rdzawe na podwoziu to norma, jeśli nie jest zrobiona konserwacja (wtedy niczego nie widać).

Niestety nowsze silniki benzynowe Peugeota / Citroena 1.6 Vti i 1.6 THP nie są zbyt udane, szczególnie unikać odmiany THP.
tomekdk
 

05 Sty 2017, 22:22

Odnośnie rdzy- tak mam nieciekawe doświadczenia niestety. Najpierw Clio II. Nadkole z jednej strony przegniło, trzeba było reperturkę wstawiać, 700zł wydałem. Później Corolla E12. Purchle na progach i dość zaawansowana korozja podwozia. Za konserwację podwozia obliczono 1500 zł. Fakt teraz kupuję nowsze auto to może będzie lepiej przez jakiś czas. Ale raczej skłaniam się do tych lepiej zabezpieczonych.

A Kia Ceed od 2009 roku po lifcie lub II generacja? Benzyniak 1.6 chyba ma spoko opinie, jak jest z rudą w porównaniu do Civica VIII i Megane III?
Cirrus
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Słupsk
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

07 Sty 2017, 17:25

A co sądzicie o silniku 1.4 T od Opla? Czy taka Astra J albo Meriva II to dobre typy? Meriva II jest bardzo pojemna po złożeniu siedzeń, aż 1500 litrów. Da się kupić te modele do 35 tyś?

Edit:
W tej chwili biorę pod uwagę:
- Lancia Delta III 1.4 T-Jet znalazłem w okolicy ale mało co wiem o tym aucie, wersja Platino-
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
- Opel Meriva II 1.4 T
- Opel Astra J 1.4 T
- Peugeot 308 SW 1.6 HDi
- Renault Megane 1.4 TCe
- Honda Civic VIII 1.8

Na czym się skupić? Może jeszcze jest coś wartego uwagi? A może szukać wszystkich tych aut i brać co będzie w lepszym stanie?
Cirrus
Nowicjusz
 
Posty: 22
Miejscowość: Słupsk
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo II
Silnik: 1.4 T-Jet 120 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sty 2017, 10:09

Delta to technicznie fiat bravo z innaczej wygiętą blachą i fajniej wykończonym wnętrzem. Bardzo fajny i obszerny, niedoceniany kompakt.
Na astrę j jest duży popyt więc i ceny nie spadają szybko. Te 35k może okazać się kwotą "na styk". Auto stosunkowo ciężkie, imo te 140km to minimum
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km