W212 z silnikiem Diesla V6 265KM - warto kupić?

08 Wrz 2019, 11:22

Witam, mam zamiar zakupic E klase z silnikiem Diesla V6 265Km i chcialbym sie dowiedziec czy to dobry wybor jesli chodzi o awaryjnosc... Czy moze ktos poleci jakis lepszy silnik? Na poczatku myslalem tez o benzynie 1.8 lecz to chyba za mala moc jak na ten samochod... Co sadzicie?
jedker
Obserwowany
 
Posty: 1

10 Wrz 2019, 13:20

Z tego co wiem, to najwięcej problemów jest z automatem 7 biegowym. Siadają zawory hydrauliczne i konwerter momentu obrotowego. Niestety nadal pozostały problemy z elektryką, ale już nie tak częste jak wcześniej.
Krąży też opinia, że na modelu 212 Mercedes się podniósł z upadku po porażce z W210 i W211.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Wrz 2019, 17:45

Pytanie czy jest Ci potrzebny tak mocny silnik? Taki diesel to idealny napęd do jazdy autostradami i pokonywania 30-50 tys. Km rocznie a nawet więcej.
Te diesle są dość dobre, ale przy większych przebiegach będą wymagać kosztownego serwisu. Jeśli chcesz mieć rozsądne koszty to bierz 1.8.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Wrz 2019, 14:05

W212 to bardzo dobre auto. Z tego co wiem to właśnie większość ludzi decyduje się na diesle w przypadku tego modelu mercedesa, więc myślę, że dobrze wybrałeś. Przed zakupem jednak radzę koniecznie sprawdzić auto w jakimś serwisie bo po przebiegu około 300 000 km mogą pojawiać wyższe koszty eksploatacji. Nie wiem skąd jesteś, ale w warto sprawdzić auto w serwisie ASO np. Duda Cars ma kilka oddziałów, ja do nich oddawałem auto przed zakupem. Zawsze to możliwość negocjacji z kupującym, bo wskazują usterki i mogą oszacować koszty naprawy.
Andr761
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Wrz 2019, 14:15

Ossy lepiej pod noga mieć niż nie mieć a diesle merca są udane więc mniej problemów może sprawiac diesel v6 niż 1.8 z kompresorem i też rozliczenie diesla na przebiegi roczne to troszku śmieszne.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Paź 2019, 19:00

Prawda jest taka,ze tylko silniki V6 w tym modelu uchodzą za sensowne,poza tym i diesle i benzyniaki uchodzą za trwałe,ale ogólnie należy raczej rozglądać się za autami w cenie od 60 tyś wzwyż,nie wyobrażam sobie kupna takiego auta bez 100% pewności jego przebiegu.Jeśli chodzi o porównanie tego modelu z W211 to istnieje opinia mechaników,że lepiej jest dołożyć i to znacznie do W212,gdyż żeby nabyć W211 ,to trzeba być albo bogatym człowiekiem albo dobrym mechanikiem,użytkownicy przekonują się o tym przy pierwszych awariach.W212 nie jest autem idealnym,pozycjonowany łeb w łeb ze Skodą Superb,ale i tak na tle konkurencji w tej klasie to praktycznie pierwszy rząd,ustępuje tylko Audi A6 C7.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa napęd AWD-i w hybrydach Toyoty?
    Elektryczny napędem na cztery koła AWD-i całkowicie różni się od tradycyjnych napędów 4x4 pod względem konstrukcji i zasady działania. Wyjaśniamy, jak AWD-i jest zbudowany, jakie daje korzyści i dlaczego pojawia ...