W220 S500 nie odpala, dorobiony nowy kluczyk

05 Wrz 2018, 22:39

Witam wszystkich.
Jakiś czas temu straciłem kluczyk od mojego W220, parę dni temu został zaprogramowany nowy, jednak samochód nie chce odpalić na benzynie, silnik odpala awaryjnie na LPG. Od razu zgłosiłem reklamację, bo jak jeszcze miałem stary klucz wszystko było w porządku, ponoć coś było nie tak ze stacyjką, ale wczoraj człowiek, który to robił, załatwił nową, od nowa zaprogramował, powiedział, że wszystko działa (nie było mnie przy tym), jednak dzisiaj auto nadal nie odpala. Pierwsze co przychodzi mi na myśl, to że facet nie wie co robi i immobiliser blokuje pompe paliwa. Właściwie nie wiem czy jest inna możliwość skoro auto odpala na LPG. Dodam, że mam też problem z akumulatorem, pada po nocy tak jakby coś brało prąd, ale od około dwóch miesięcy odpinałem sobie klemę od aku na noc i rano palił od strzała, nawet po prawie 2 tygodniowym postoju z odpiętą klemą. Z góry bardzo dziękuję za wszelkie porady.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

05 Wrz 2018, 22:54

Ja jak kupiłem Jeepa bez kluczy to też miałem problemy i skończylo się na serwisie, byli też różni magicy, programatorzy, wymieniane moduły stacyjki kluczyki itd i nadal imo blokowało, moja cierpliwość się skończyła i zamówiłem klucz w ASO, zawiązłem jeepa na lawecie, serwisant zaprogramował w 10 minut i po problemie. A jak probujesz go odpalać na benzynie to nie miga coś od imo?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Wrz 2018, 22:59

Chyba też skończę w ASO. Chociaż jest jeden serwis który zajmuje się tylko mercedesami i ceny mają normalne, bo w ASO to jednak prawie 2x drożej.

A co od immo miało by migać? W tym modelu chyba nie ma żadnych diod.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

05 Wrz 2018, 23:07

Każde auto ma jakąś kontrolkę imobilisera, u Ciebie napewno będzie wyświetlało żółty trójkąt z wykrzyknikiem z jakimś komunikatem
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Wrz 2018, 23:16

Żółty trójkąt pali się zawsze na zapłonie, chyba, że chodzi Ci o komunikat na wyświetlaczu, z tym też będzie problem bo zepsuło mi się podświetlenie zegarów :unsure: Zastanawiam się nad diagnostyką SD zanim cokolwiek zrobię, ale nie wiem czy to ma jakiś większy sens
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

05 Wrz 2018, 23:20

Skoro nie ma komunikacji z kluczykiem to napewno na komputerze będzie to wyraźnie zaznaczone
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MCA 600 Sport Spider
    MCA 600 Sport Spider to samochód, który powstał na bazie pojazdu seryjnego – polskiego Fiata 126p. Auto, choć powstało w Wielkiej Brytanii, zostało prawdopodobnie zaprojektowane przez Włocha Aurelio Bezziego. ...

08 Wrz 2018, 00:26

Mechanik stwierdził, że auto nie odpala przez uszkodzoną głowicę lub uszczelkę pod głowicą, świece są zalane (silnik był przegrzany, niestety tak się skończyło pożyczenie samochodu...). Kompresja na cylindrach zamiast 14 wynosi po 7-9 na większości. Możliwe, że przez to nie pali?
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

08 Wrz 2018, 11:12

Wydaje mi się że powinien odpalać, mogłby być słaby i nierówno chodzić ale myślę ze powinien chodzić, mówiłeś że na gazie chodzi?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Wrz 2018, 12:58

Na gazie odpalił ok 2 tyg temu, po tym uznaliśmy że kluczyk jest niesprawny (bardzo prawdopodobne, że wtedy faktycznie był niesprawny), teraz nie pali na gazie, 2 dni temu udało im się go odpalić na benzynie ale ledwo załapał i gasł. Jestem umówiony na poniedziałek na diagnostykę, z tego co wyczytałem w sieci to jest możliwość że to problem z ciśnieniem oleju i zawory w głowicy się nie domykają.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

08 Wrz 2018, 17:17

A czy ktoś sprawdził ciśnienie paliwa? Bo skoro silnik odpalał na LPG, to znaczy, że sam silnik ( głowica, cylindry, ciśnienie, zawory itd ) jest sprawny i układ zapłonowy jest sprawny. A jak nie odpala na Pb to pozostaje tylko i wyłącznie układ paliwowy Pb. Gdyby immo nie zostało odblokowane, to na LPG też silnik by nie zapalił, ponieważ immo blokuje sterownik silnika w tym iskrę. U mnie immo blokowało tez rozrusznik.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Wrz 2018, 21:54

Z praktyki wiem że blokowanie imo odbywa się w różny sposób, czasami blokuje pompkę, czasami zapłon a czasami jedno i drugie, gdy zblokuje samą pompkę to jazda na gazie byłaby możliwa
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16532
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Wrz 2018, 01:17

Szczerze powiedziawszy wątpię w to odpalanie na LPG, później coś gadali że próbowali odpalać na plaka, w rezultacie wątpię że w ogóle to odpalili. Jak przyjechałem po auto to wyczyściłem świece, chociaż nie były w tragicznym stanie i na LPG nie odpalał, ponoć pokazuje wypadanie zapłonów na każdym cylindrze, ale już w nic im nie wierzę. Autko trafiło do innego mechanika, jego elektryk stwierdził że nie ma kontaktu z żadnym modułem, oddał stacyjkę do jakichś ponoć najlepszych speców we Wrocławiu, na dniach ma się okazać co dalej. O takich problemach to ja jeszcze nie słyszałem :bored:
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

25 Wrz 2018, 09:04

Skoro jest wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, to wychodzi na to, że jednak coś z układem zapłonowym. Należałoby faktycznie zacząć od immo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Paź 2018, 02:10

Wyszło na to, że zwalona była stacyjka, ktoś zrobił rzeźbę przy lutowaniu i nie było kontaktu z żadnym modułem. Już naprawione, jednak nadal jest problem z nie działającą pompą paliwa, która wcześniej chodziła dobrze. Jak dla mnie mogła po prostu siąść, bo wcześniejsi "fachowcy" próbowali kręcić jak były resztki paliwa. Zobaczymy co dalej, póki co na rachunku 1000pln a nie wiadomo co z silnikiem :?

Tak swoją drogą, jest szansa, że jakiś zaworek źle pracuje przez co jest złe ciśnienie oleju i zawory się nie domykają co powoduje słabą kompresję? Oczywiście co wyjdzie to wyjdzie, ale czytałem o kilku takich przypadkach.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2018, 20:08

Ciekawa sytuacja, okazało się, że z tyłu uszkodzony jest panel z bezpiecznikami i jakiś moduł, wszystko jest wilgotne od wody i zaśniedziałe. Zastanawia mnie to, szczególnie że auto 1.5 roku jeździło bez zająknięcia i raczej nie miałem problemu z wilgocią.

W każdym bądź razie udało im się chwilowo odpalić auto, więc sprawa z kluczem i stacyjką rozwiązana, teraz czas na dalsze kombinacje. Dzięki wszystkim za wskazówki i opinie.
Czru
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 30 11 2016
Auto: W220 S500
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999