Wahania obrotów, gaśnięcie na luzie oraz duże spalanie

10 Sty 2015, 02:19

Witam,
Mam Opla Astre F z 97' 1.4 60km
Problem polega na tym że podczas jazdy na gazie po przejściu na bieg jałowy w aucie spadają obroty do 500 a po chwili auto gaśnie.

Odkryłem jednak na to metodę. Przed odpaleniem auta włączam gaz. Zaraz po odpaleniu podnoszę jak najszybciej obroty do ok. 3000 żeby gaz się włączył od razu. To rozwiązuje problem (testuje tą metodę już któryś dzień).

Jednak zauważyłem gwałtowną zwyżkę spalania. Nie wiem czy te dwie rzeczy mogą być ze sobą powiązane? Spalanie dość wysokie wyszło przy tej metodzie, bo około 15l / 100km. Przed wykorzystywaniem tej metody spalanie też nie było zadowalające ale mieszczące sie w granicach rozsadku tj. 10/11l na 100km.

Macie może jakieś sugestie?
ruudben
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Astra I

11 Sty 2015, 13:53

Co do spalania - jeżeli tą metodę stosujesz na zimnym silniku, to wszystko gra - silnik spala więcej gazu, bo gaz do cylindrów trafia w postaci płynnej a nie gazowej. Dodatkowo niszczysz silnik robiąc w ten sposób - nie powinno się jeździć na gazie jak silnik jest zimny.
co do problemu, to zacznij poprostu od wymiany filterka gazu. W następnej kolejności warto sprawdzic parownik, czyli generalnie warto oddać auto do gaziarza, żeby wymienił wspomniany filterek, wyczyścił parowanik i wyregulował instalację. No i pozostaje jeszcze jakość gazu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Sty 2015, 18:02

ruudben napisał(a):Mam Opla Astre F z 97' 1.4 60km
Problem polega na tym że podczas jazdy na gazie po przejściu na bieg jałowy w aucie spadają obroty do 500 a po chwili auto gaśnie.

Silnik 8 zaworowy dobrze toleruje gaz.
Sprawdź rurki podciśnienia i rurę od filtra powietrza do silnika.
Ile lat ma parownik?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Sty 2015, 22:54

KANT95: Instalacja ma jeszcze 8 lat homologacji, chociaż podejrzewam, że to może nic nie mieć do wieku parownika. Wygląda na bardziej przetyrany niż 2-letni.

KANT95, MOTOALBERCIK: Wszystkie takie podstawowe czynności zostały wykonane ale problem nie znikł. Próbowałem też połaczyć auto z kompem w celach diagnostycznych (ELM) ale chyba do Opla jedynki zbytnio nie pasuje. Nie mogłem się połaczyć.

Czy to że na gazie działa dobrze jak odrazu go załącze na LPG (a jak po chwili dopiero to juz nie) wskazuje na jakiś konkretny problem?
ruudben
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Opel Astra I

04 Lut 2015, 15:18

Zobacz na termostat powietrza , czy jest sprawny, z którego miejsca zasysa powietrze, reduktor trzyma parametry.
zmorek
Początkujący
 
Posty: 89
Prawo jazdy: 13 07 1995
Auto: vw sharan

07 Lut 2015, 12:24

czujnik temperatury dla silnika
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)