Firma Webasto, znana z systemów ogrzewania i klimatyzacji stosowanych w większych samochodach i autobusach, a także szyberdachów i składanych dachów dla kabrioletów, rusza na podbój nowego rynku – rozwijającego się dynamicznie rynku elektromobilności. Upowszechnieniu samochodów elektrycznych sprzyja postęp techniki, pozwalający produkować pojazdy o coraz lepszych parametrach użytkowych i bardziej przystępnych cenach. Rozwój elektromobilności zależy jednak w równym stopniu od dostępności i jakości infrastruktury ładowania. I nie chodzi tu tylko o superszybkie ładowarki, pozwalające w trasie uzupełnić zapas energii podczas dłuższej przerwy na kawę, a urządzenia umożliwiające ładowanie auta w garażu czy na parkingu pod firmą. W końcu jedną z największych zalet samochodu elektrycznego jest to, że pozwala zapomnieć o istnieniu stacji benzynowych – auto można wieczorem podłączyć do prądu, a rano odłączyć wtyczkę i ruszyć w drogę z pełnym zapasem energii.
Webasto opracowało obecnie cztery rozwiązania do ładowania pojazdów elektrycznych, w tym trzy urządzenia stacjonarne (tzw. wallbox) o mocy 22 kW oraz mobilną ładowarkę o mocy 11 kW. Webasto Pure to podstawowy system ładowania prądem przemiennym. Urządzenie wyposażone jest w 4,5-metrowy kabel zakończony wtykiem typu 2 (tzw. Mennekes), pozwalającym ładować samochód prądem przemiennym o napięciu 230/400 woltów i mocy do 22 kilowatów z szybkością nawet sześciokrotnie większą, niż w przypadku korzystania ze zwykłego gniazdka elektrycznego. Ładowarka może być zasilana jednofazowym lub trójfazowym prądem przemiennym o napięciu 230 lub 400 V i natężeniu 16 lub 32 A. Urządzenie wyposażono w zestaw zabezpieczeń, w tym przeciwporażeniowych oraz zapobiegających przekroczeniu dopuszczalnej temperatury pracy.
Webasto Next to ładowarka o parametrach analogicznych, jak opisana powyżej, została jednak wyposażona w dodatkową elektronikę, zapewniającą możliwość wymiany danych w sieci, integracji z systemami inteligentnego domu oraz zarządzania obciążeniem. Wbudowany radiowy interfejs RFID umożliwia identyfikację użytkownika. Urządzeniem można także zdalnie zarządzać za pomocą aplikacji mobilnej.
W zaawansowane możliwości sterowania wyposażone jest również urządzenie Webasto Life. Jest to wydajna ładowarka prądu stałego, opracowana z myślą głównie o klientach komercyjnych. Napięcie prądu ładującego akumulatory samochodu może wynosić od 400 do 800 woltów, zaś moc – do 24 kilowatów.
Ofertę firmy w zakresie ładowarek uzupełnia niewielki i łatwy w transporcie mobilny system ładowania Webasto Go z 3,5-metrowym kablem i wtykiem typu 2, umożliwiający ładowanie pojazdów prądem przemiennym o napięciu 230/400 V i mocy 11 kW.
Webasto opracowuje również podzespoły dla samochodów elektrycznych. Są to na przykład wysokonapięciowe systemy akumulatorowe, stworzone z myślą o wszelkich formatach ogniw – cylindrycznych, pakietowych i pryzmatycznych, projektowane pod kątem konkretnych wymagań producenta aut. Specjalnie dla pojazdów elektrycznych opracowano także wysokonapięciowe grzejniki HVH, zdolne pracować z napięciami do 870 woltów i odznaczające się wysoką sprawnością oraz niewielkimi wymiarami i masą.
Import aut z Japonii: niezawodność, oszczędność i technologia w jednym Europejscy i również polscy kierowcy coraz częściej decydują się na zakup auta z Japonii. Mowa tu nie tylko o luksusowych samochodach europejskich marek, ale także autach JDM, a więc stworzonych z myślą o tamtejszym ...
[D] Accord VII 2,0 / Sonata V 2,4 / 407 2,0 / Passat B6 2,0 FSI Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 150KM - modele z ok. 2006r. Wytypowane modele do zestawienia: - Honda Accord VII 2,0 - 155KM - Hyundai Sonata V (NF) 2,4 - 162KM - Peugeot ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.