Wełna mineralna-rolka, czy płyta

18 Cze 2020, 14:25

W przyszłym roku zamierzam postawić domek szkieletowy 35m2, wg własnego projektu. W związku z tym chętnie dowiedziałbym się trochę na ten temat. Jak ktoś docieplał dach to pewnie ma już jakieś doświadczenie-u mnie zero praktyki, jedynie wiedza z YT :lol:
Pierwsze to jaką wełnę wybrać :?:
Dwie ważne sprawy.
1. Wygoda układania. Mnie osobiście wydaje się, że płyty układa się wygodniej(dostosowałbym rozstaw słupków i krokwi do konkretnego rozmiaru).
2. Trwałość docieplenia. Spotkałem się (w necie) z opiniami, że wełna z rolki lubi się obsunąć, tworząc mostki termiczne. Płyta, jako sztywniejszy materiał powinna być odporniejsza na obsuwanie.
Wiem, że płyty są droższe, ale jeżeli są lepsze, to różnica w cenie jest do przełknięcia.

Jeszcze takie pytanie poza konkursem :mrgreen: Ile dać tego ocieplenia :?: Dodam, że domek w założeniu ma być całoroczny. Wiadomo, że chciałoby się jak najwięcej, ale oprócz ceny(problem drugorzędny), która rośnie, ważna jest powierzchnia użytkowa, która wtedy drastycznie maleje. W dużych domach to nie problem, ale tu jestem ograniczony powierzchnią zabudowy. Ale z tym problemem muszę się raczej sam uporać.
Najważniejsze pytanie jest w tytule tematu.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2020, 11:58

Obie mają swoje wady i zalety. Wełna z rolki jest bardziej miękka i lepiej się ją układa, lepiej się ją wciska w rowki, a co za tym idzie lepiej można uszczelnić i jest mniejsze ryzyko mostków termicznych. Z kolei płyta jest dobra na wygłuszanie. Często się robi tak, że rolkę daje się jako pierwszą, żeby dobrze poupychać między krokwiami, a potem daje się płytę. Przy takim układzie powstaje też mniej odpadów.
Jeżeli chodzi o samą wełnę, to lepsza jest skalna niż szklana. Szklana ma mniejszą gęstość i jest bardziej elastyczna, więc dlatego lepiej układa się ją między krokwiami. często jest tak, że jak się ją dobrze poupycha, to nawet jej mocować grzybkami nie trzeba. Skalna z kolei jest twardsza i bardziej odporna mechanicznie.
A jeżeli chodzi o parametry, to podczas zakupu musisz zwracać uwagę na grubość materiału, współczynnik lambda ( przewodzenie ciepła ), opór cieplny ( ucieczka ciepła ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Cze 2020, 12:18

MotoAlbercik napisał(a):A jeżeli chodzi o parametry, to podczas zakupu musisz zwracać uwagę na grubość materiału, współczynnik lambda ( przewodzenie ciepła ), opór cieplny ( ucieczka ciepła ).

To wiem. Chodziło mi bardziej o wygodę, sam to będę robił, no i czy ta wełna z rolki nie obsunie się za jakiś czas. Dlatego na razie jestem za płytą. Zasięgam opinii, bo może jest coś czego nie biorę pod uwagę. W dwie warstwy nie zamierzam się bawić. Płytę wciskam między słupki, na to folia paroizolacyjna i fertig. Zakamarków też za wiele nie będzie, to prosta konstrukcja szkieletowa. Zastanawiam się tylko czy 59cm między słupkami i krokwiami będzie dobre na płytę 60cm.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3791
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept serii 4 Coupé 2012
    BMW Concept serii 4 Coupé niesie dodatkowe pokłady sportowego i ekskluzywnego charakteru, przez co wyraźnie odróżnia się od modeli serii 3. Dynamiczny pas przedni konceptu tworzą ostre kontury i złożone powierzchnie. ...