Wentylator włącza się przy 80st...

20 Sty 2018, 14:00

Witam wszystkich...
Mam mały rebus z wentylatorem ... a mianowicie włącza mi sie przy ok 80st i chodzi bez przerwy aż wyłącze auto. Po ponownym uruchomieniu auta jest ok ale !!!! i tego w ogóle nie ogarniam ... jak tylko dodam gazu tak ok 3tys obrotów automatycznie znow włącza sie wentylator. Teraz jest zimno na dworze wiec nie powinien chodzic. Czy to problem z termostatem czy moze komputer tym steruje ? Grand Cherokee 3.0 CRD
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Sty 2018, 18:33

Steruje tym czujnik temperatury. Trzeba podłączyć pod kompa i odczytać jego parametry.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Sty 2018, 19:41

Seba76 napisał(a):jak tylko dodam gazu tak ok 3tys obrotów automatycznie znow włącza sie wentylator.
Może to być wymuszone przez sterownik ale po powrocie do obrotów biegu jałowego powinien się wyłączyć jak silnik jest zimny. Czasem w terenówkach słychać jak ruszają i huczy wentylator nawet jak silnik zimny :) więc może być podobnie jak dodajesz gazu na luzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sty 2018, 19:23

Już to zrobiłem i na kompie nie pokazuje nic . Wszystko jest ok. Mam profesjonalny komputer do diagnostyki i nic nie pokazał. Natomiast zauważyłem że jak motor rozgrzalem w garażu to nic się nie działo. Ale jak tylko stał na dworze przy minusowej temp to problem wraca.
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Sty 2018, 19:30

Tak było wcześniej jak piszesz. To było normalne. Ale teraz ten wentylator wariuje jak tylko dostanie ok 80 st. Jak wylacze auto jest ok. Potem do 3 tyś obrotów jest ok. Jak przekrocze 3 tyś chodzi non stop. W garażu przy plusowej temp wszystko działa normalnie a na dworze przy minusowej temp jak złapie 80 to wariuje. Nie rozumiem tego.
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Sty 2018, 19:32

Seba76 napisał(a):Już to zrobiłem i na kompie nie pokazuje nic
musisz odczytać na komputerze na rozgrzanym silniku jaka jest temperatura cieczy. Czy przypadkiem nie skacze.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ile można zapakować do samochodu?
    Każdy samochód opisany jest dziesiątkami parametrów. Dotyczą pojemności silnika, ilości miejsc siedzących czy masy własnej. Wśród parametrów jest jeszcze jeden, często przez użytkowników ...

23 Sty 2018, 19:36

No tak. Tylko teraz rozgrzany w garażu jest inna temp niż rozgrzany na dworze. To czym mam się sugerować?
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Sty 2018, 19:37

Może inaczej .... przy której temp mam to sprawdzić? Skoro na plusie działa normalnie a na minusie nie.
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Sty 2018, 19:43

Sprawdzę i na dworze i w garażu. I jeśli będzie różnica temp to co to może być?
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Sty 2018, 11:03

Sprawdź na dworzu tam gdzie występuje problem. Obserwuj temperaturę w momencie pojawienia się problemu. Wentylator może się włączyć w celu ochrony jak np. będzie zanik odczytu temperatury z czujnika lub jakieś jej skoki tak jak napisał [email widoczny po zalogowaniu] />
Daj znać jak sprawdzisz, musi być jakiś impuls który powoduje że on się załącza. Trzeba poobserwować parametry, a masz profesjonalny tester więc mam nadzieję że uda ci się coś wykryć :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sty 2018, 08:44

Witam ponownie wszystkich i z góry dziekuje za dobre rady. Wiec tak... Problem został rozwiązany i wszystko jest ok. Przekopałem i zdiagnozowałem co sie tylko dało a problem spowodował kilka dni wczesniej zamontowany Chip tuningowy. Kiedy wymontowalem jego wszystko wróciło do normy,załozylem jeszcze raz i problem wrócił. Dziwi mnie tylko ze na kompie nie pokazywalo mi zadnego błedu czy usterki z tym związanej. Wczoraj dzwoniłem do producenta z pytaniem ... co z tym fantem zrobic i czy to w ogóle jest mozliwe i co powodował ten chip .... odp narazie nie usłyszałem gdyz gosc musi to skonsultowac z kims tam etc...etc... i dadza mi znac. No oczywiscie wadliwy Chip mam odesłac . Jak otrzymam odp od fachowcow to napisze co i jak... Moje pierwsze wrazenie bylo takie ze facet w ogóle nie rozumial co ja do niego mówie . OK... to tyle narazie . Pozdrawiam.
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

27 Sty 2018, 12:17

Dobrze że udało Ci się znaleźć przyczynę problemu. Możesz tez opisać później czy jak zmienisz ten chip to problem nie będzie występował, swoją drogą możesz napisać co to za chip?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Sty 2018, 15:55

Napisz bo też jestem ciekaw co to za chip.
Ciekawe czy nie działał też jak emulator i w przypadku wystąpienia błędu nie czyścił go to by tłumaczyło brak błędów zapisanych w sterowniku.
Coś takiego mogło być celowe żeby po założeniu takiego ustrojstwa nie wyświetlały się błędy wtedy klient jest spokojny i nie ma co reklamować :mrgreen:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Lut 2018, 09:24

Witam ponownie. Jakoś ten czas tak szybko leci ze nie ma czasu popisać. Historia z Chipem skonczyła sie tak ze poczekałem pare dni i dostałem nowy w ramach reklamacji. Ponowie z firmy od której kupiłem Chip stanęli na wysokosci zadania ,przeprosili za problemy i pokryli wszelkie inne koszta.Jednoznacznej diagnozy nie usłyszałem co sie działo z chipem gdyz wszyscy tłumaczyli ze tak bywa z elektroniką. Ok. Bywa... Zabawka była z firmy RaceChip GTS . Po wymianie na nową wszystko jest ok. Pomimo tego problemu z pierwszym Chipem po wymianie na nowy jestem bardzo zadowolony z niego i polecam gdyby ktos potrzebował pare kucyków wiecej ...Pozdrawiam.
Seba76
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 16 12 1994
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 3.0 CRD
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012