Nieszczelny trójnik układu chłodzenia

08 Lut 2018, 09:19

Witam wszystkich.Mam problem z układem chłodzenia w fordzie mondeo mk3 2.0b z log automat.Po kupnie auta było wydaje mi się wszytko dobrze gdyż nie zauważyłem zadnego wycieku przy jeździe miejskiej.Po dłuższej podróży ok 400km po przy jeździe do domu długo przelaczal mi się na gaz po bardzo długiej jeździe ok 15km.Podjechalem do gazownika i okazało się że jest mało płynu.Dolalem ponad 3litry i było ok przez tydzień bo znów zrobiło się to samo.Zauwazylem wyciek z trójnika.Podjechalem znów i fachowiec poobcinal końcówki i skręcił na nowo.Bylo ok znów przez tydzień i kiedyś na stacji przy tankowaniu zauwazylem to samo.Znow do fachowca który wymienił mi wąż od trójnika i zmienił skretki i było dobrze przez chwile. Znów to samo.Czy to wina nadciśnienia czy co że przecieka w trójnika?Nadmienię że robię trasy i mam ciężką mogę.Z góry dziękuję za sugestie.Pozdrawiam
janek00000
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 03 2001
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: ford mondeo
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2018, 09:47

Może trojnik jest gdzieś pęknięty i nikt nie zauważył.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lut 2018, 13:00

Problemem może być też korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego. Jeżeli będzie niesprawny to może się w układzie wytworzyć za wysokie ciśnienie przez co na słabszych łączeniach mogą powstawać wycieki.
Trójnik też warto obejrzeć tak jak wspomniał [email widoczny po zalogowaniu] Jeżeli cieknie zawsze w tym samym miejscu to ewidentnie coś jest nie tak z połączeniem tych węży i trójnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999