Weryfikacja i błędy

02 Kwi 2025, 17:54

Dzień dobry. Troszkę z innej strony chciałabym zapytać o opinię osób, które się znają na samochodach... mianowicie w sierpniu 2024 otrzymałem samochód w leasing - ford focus kombi 2018 1,5l diesel w automacie. Samochód według zapewnień był w pełni sprawny, gotowy do jazdy oraz serwisowany w ASO (co okazało się kłamstwem po 3 msc użytkowania). Według danych na stronie samochód miał palić max 8l w mieście, a średnie spalanie wynosiło 15,5l (samochód miał przejechane ówcześnie 147 tys km). Nie znam się zbytnio na samochodach, i Pan sprzedający mówił, co również powiedział mlody mechanik w warsztacie, że to normalne, jeśli ktoś ma ciężką nogę. Wydawało się to mocno naciągane, ale potrzebowałem auta na już że względu na prace dojazdową. Po przejechaniu niecałych 15 tys km samochód w pewnym momencie nie odpalił. Z komunikatów wynikało, jakby to był problem z akumulatorem, a więc lawetą odholowałem samochód do najbliższego mechanika, żeby to sprawdził. Aktualnie pracują tam sami młodzi, i nie miałbym nic do tego gdyby nie fakt głupich docinków i tekstów w moim kierunku. Panowie sprawdzili co spowodowało nie włączenie samochodu.... rozbierając go praktycznie całkiem. Stwierdzili zerwany łańcuszek, coś z kartidzami itd. Oszacowali naprawy na 10-12 tys. Po rozmowie z leasingodawcą zdecydowałem się na przeniesienie samochodu do ASO, żeby tam oszacowali naprawy i wystawili rachunek dostawcy samochodu. Panowie, młodzi mechanicy wszystkie rzeczy jak rozebrali tak zostawili twierdząc, że i tak to będzie rozbierane więc nie ma sensu składać. Jak już wspominałem - nie znam się na samochodach, nie jestem mechanikiem więc nie wiedziałem czy to ok czy też nie ale jak tak mówi mechanik... Po zawiezieniu do puntu ASO Forda i oszacowaniu ceny naprawy okazało się, że przez złe zabezpieczenie elementów po rozebraniu silnika pojawiła się korozja, zlamany wtrysk oraz pęknięte przewody - tutaj wchodzi naprawa calego silnika i rozrzadu (cena za to wszyst