Weryfikacja modeli pod lpg, w trase, do 20 tyś zł

12 Lis 2018, 22:33

Nie no, jak planujesz codziennie śmigać z prędkością autostradową to ja bym takie mikrusy typu 120 koni odrzucał z miejsca. Tym bardziej że te auta nie są specjalnie lekkie, skrzynia musi być krótka żeby te 120 koni wgl się jakoś rozpędzało. Tu musisz mieć pojemność, która nie będzie się meczyć i nie spali dużo, bo im większy silnik tym ma lżej w trasie, mniej pali i mniej hałasuje. W Vectrze masz wersję 140 KM ale ona pod gaz średnio się nadaje znowu. Ja bym poszedł jednak w stronę czegoś jak Volvo z 2.4. No chyba że jazda niezbyt dynamicznym autem i obrotami powyżej 4000 sprawia Ci radość to wtedy OK.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2018, 22:35

Ja bym nie odrzucał 1.8 a jak miałbym pchać się w C5 z hydro to wybrałbym te 2,0T w oplu, no wiadomo większa pojemność lepsza ale jakbym znalazł pewniaka 1.8 to bym brał, oczywiście to tylko moja sugestia i nie musisz nią się sugerować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lis 2018, 18:33

Sprawdziłem proponowanego superba. Ma ubogą paletę silników benzynowych. Wersja 2,0 - tutaj 115 KM biorąc pod uwagę to co napisał kolega Galakty może być trochę za słabo jak na moje potrzeby.
Wersja 2,8 - raporty spalania LPG nie nastrajają mnie optymistycznie.
Wersja 1,8t - przy przebiegach rzędu 27 tys do 44 tyś rocznie (w zależności od mojej przeprowadzki) silnik uturbiony wydaje mi się kiepskim pomysłem ze względu na więcej drogich elementów ulegajacych eksploatacji - tak czytałem jeśli coś źle zrozumiałem wyprowadźcie mnie z błędu.
Podsumowując naszą dyskusję narazie na prowadzeniu znajduje się volvo s60 2,4
Zostaje nam wybrać model lub dwa awaryjnie z tych:
C5 II 2,0- większość moich tras to raczej dobra nawierzchnia więc może się nie martwić zawieszeniem
Peugeot 407 2,0
Mondeo Mk3 2,5 - ze spalaniem chyba tragedii nie będzie?
Może dorzucić do puli Audi a6 c5 2,4 v6 165KM - pod gaz podobno git, ale znowu koszty utrzymania i spalanie???
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Lis 2018, 19:28

Stoję przed identycznym wyborem jak Ty i losy ważą się między wygodnymi fotelami volvo 2.4 s60/v70 vs. rwd w IS300 vs. mondeo mk4 2.3 lub 2.5 vs. laguna 3 2.0t :ok:
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

23 Sty 2019, 16:23

Odświeżam temat. Wróciłem i się trochę pozmieniało. Zdecydowałem się zwiększyć budżet do powiedzmy 35 tyś zł. Priorytety dalej te same (35 tyś km rocznie, głównie proste odcinki, współpraca z lpg, niskie obroty na trasie przy 140km/h, spalanie lpg w granicach 12 litrów, trochę wygody i luksusu, przy tym dobre osiągi i awaryjność na akceptowalnym poziomie) . Na oku mam
s60 2004r przebieg 208 tyś km
2,5T AWD w znakomitym stanie
Mondeo mk4 2,5T z 2007r 160 tyś km przebiegu
Laguna III 2 0t 205 KM 2010r z przebiegiem 62 tyś - tu trochę wykracza poza budżet ale są jeszcze piękne coupe które biorę pod uwagę.
Pozostaje cały czas opcja Accord'a VIII z 2,0 a najlepiej 2,4, jednak nic sensownego nie znalazłem tak samo jak z Audi a4 b7 1,8t - tu więcej jest b8 z silnikami kiepskimi pod gaz. Co myślicie o tych propozycjach, pchać się w starsze ale pewne volvo(bardzo drogie) czy mniej premium ale nowsze Mondeo? Może czekać na jakąś Audi lub Accorda lub dołożyć do prawie nowej Laguny? Ciekaw jestem waszych opinii.
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sobota w terenie
    Jako ze ostatnio brak mi na wszystko czasu to gdy wczoraj zadzwonil kumpel spytac czy mam chwile zeby dzis rano wyskoczysc w teren nie zastanawialem sie ani chwili. Do tego jechalismy doslownie "za rog" zdjęcia w galerii ...