REKLAMA
Witam,
Stoję przed podjęciem decyzji kupna nowego samochodu. Nieradzę sobie w temacie motoryzacji, stąd zwracam się z prośbą do Was. Rozważam zakup samochodu z okolic segmentu D, gdyż pokonuję codziennie dość długą drogę do pracy- 45 km w jedną stronę, większość to trasa, więc musi być komfortowo. Nie wykluczone, że w niedalekiej przyszłości droga do pracy może się wydłużyć do 75 km w jedną stronę(też trasa). Z racji tego, że średnia prędkość przelotowa na trasie to dla mnie 140km/h zawęzilem swoje poszukiwania do większych jednostek benzynowych z możliwością zamontowania odrazu instalacji LPG.
Na kupno samochodu chcę przeznaczyć około 20 tyś zł, tak by po doliczeniu kosztów zamontowania gazu, dobrze grającego audio, wszelkich kosztów rejestracji oraz ewentualnych początkowych napraw zmieścić się w 27 tyś.
Teraz użytkuję auto typowo spartańskie stąd tęsknota za szczyptą luksusu:) Mile widziane wyposażenie to : skóra z podgrzewanymi przednimi siedzeniami, tempomat, czujniki parkowania tylne, w tej kolejności. Druga sprawa, boję się rdzy, niewiem czy słusznie, ale proszę wziąć to pod uwagę. Po przeanalizowaniu rynku i wielu postów na forach wybrałem listę modeli, które biorę pod uwagę. Proszę o zweryfikowanie ich biorąc pod uwagę przede wszystkim średnie spalanie LPG na trasie przy prędkości 140 km/h
Saab 9-3 1,8t lub 2,0 t - czy rzeczywiście niema możliwości zmiany radia seryjnego (podobno podłączonego światłowodem) na inne? Czy koszty eksploatacji mnie nie zjedzą. Czy to prawda, że do wielu rzeczy potrzebne jest urządzenie Tech2? Z góry przepraszam za mało profesjonalne słownictwo. Czy będzie wielki problem z odsprzedażą auta?
Volvo s60 2,4 - znowu nasuwa się pytanie o koszty eksploatacji
Honda Accord VII 2.0 - Dręczy mnie fakt rdzy, czy to aż tak bardzo problematyczne, wyjaśnijcie proszę. Jak to jest z tymi wycierającymi się wałkami rozrządu? I jak ten motor daję radę z LPG?
Audi a4 b6 1,8 t - odsetek sprowadzonych i mocno wyeksplatowanych modeli mnie przytłacza. Kolejne pytanie eksploatacja m.in. Silnika i zawieszenia?
Opel Vectra C 2,0 T lub 1,8 122KM - oczami laika wybór nieśmiedzący złą decyzją, ze względu na popularność modeli i skojarzenia z tańszym użytkowaniem w porównaniu do rywali.
Do puli ww. modeli dorzucam awaryjne pozycje.
Mazda 6 2,0 - rdza??
Hyundai Sonata 2,4 - jak wygląda karoseria pod kontem rdzy?
Citroën C5 II 2,0 - elektronika, koszty utrzymania, tu pod znakiem zapytania stoi zawieszenie.
Laguna II 2,0t i Mondeo mk3 2,5 - modele niepodobające mi się wizualnie ale Wasze opinie może mogą mnie przekonać
Nie oczekuję od Was wybrania na sztywno jednego z wybranych modeli, potrzebuję tylko uświadomienia mnie czy idę w dobrą stronę. A więc czy wybrane modele nie mają jakiś większych wad fabrycznych, czy dobrze dobrałem silniki (LPG 140km/h trasa) przede wszystkim pod kontem spalania gazu? Poza rozpatrzeniem moich modeli chętnie zapoznam się i innymi propozycjami. Niezła litania się z tego zrobiła ale mam nadzieję, że przebrniecie.