Weryfikacja modeli pod lpg, w trase, do 20 tyś zł

11 Lis 2018, 22:52

Witam,

Stoję przed podjęciem decyzji kupna nowego samochodu. Nieradzę sobie w temacie motoryzacji, stąd zwracam się z prośbą do Was. Rozważam zakup samochodu z okolic segmentu D, gdyż pokonuję codziennie dość długą drogę do pracy- 45 km w jedną stronę, większość to trasa, więc musi być komfortowo. Nie wykluczone, że w niedalekiej przyszłości droga do pracy może się wydłużyć do 75 km w jedną stronę(też trasa). Z racji tego, że średnia prędkość przelotowa na trasie to dla mnie 140km/h zawęzilem swoje poszukiwania do większych jednostek benzynowych z możliwością zamontowania odrazu instalacji LPG.
Na kupno samochodu chcę przeznaczyć około 20 tyś zł, tak by po doliczeniu kosztów zamontowania gazu, dobrze grającego audio, wszelkich kosztów rejestracji oraz ewentualnych początkowych napraw zmieścić się w 27 tyś.
Teraz użytkuję auto typowo spartańskie stąd tęsknota za szczyptą luksusu:) Mile widziane wyposażenie to : skóra z podgrzewanymi przednimi siedzeniami, tempomat, czujniki parkowania tylne, w tej kolejności. Druga sprawa, boję się rdzy, niewiem czy słusznie, ale proszę wziąć to pod uwagę. Po przeanalizowaniu rynku i wielu postów na forach wybrałem listę modeli, które biorę pod uwagę. Proszę o zweryfikowanie ich biorąc pod uwagę przede wszystkim średnie spalanie LPG na trasie przy prędkości 140 km/h
Saab 9-3 1,8t lub 2,0 t - czy rzeczywiście niema możliwości zmiany radia seryjnego (podobno podłączonego światłowodem) na inne? Czy koszty eksploatacji mnie nie zjedzą. Czy to prawda, że do wielu rzeczy potrzebne jest urządzenie Tech2? Z góry przepraszam za mało profesjonalne słownictwo. Czy będzie wielki problem z odsprzedażą auta?
Volvo s60 2,4 - znowu nasuwa się pytanie o koszty eksploatacji
Honda Accord VII 2.0 - Dręczy mnie fakt rdzy, czy to aż tak bardzo problematyczne, wyjaśnijcie proszę. Jak to jest z tymi wycierającymi się wałkami rozrządu? I jak ten motor daję radę z LPG?
Audi a4 b6 1,8 t - odsetek sprowadzonych i mocno wyeksplatowanych modeli mnie przytłacza. Kolejne pytanie eksploatacja m.in. Silnika i zawieszenia?
Opel Vectra C 2,0 T lub 1,8 122KM - oczami laika wybór nieśmiedzący złą decyzją, ze względu na popularność modeli i skojarzenia z tańszym użytkowaniem w porównaniu do rywali.
Do puli ww. modeli dorzucam awaryjne pozycje.
Mazda 6 2,0 - rdza??
Hyundai Sonata 2,4 - jak wygląda karoseria pod kontem rdzy?
Citroën C5 II 2,0 - elektronika, koszty utrzymania, tu pod znakiem zapytania stoi zawieszenie.
Laguna II 2,0t i Mondeo mk3 2,5 - modele niepodobające mi się wizualnie ale Wasze opinie może mogą mnie przekonać :)
Nie oczekuję od Was wybrania na sztywno jednego z wybranych modeli, potrzebuję tylko uświadomienia mnie czy idę w dobrą stronę. A więc czy wybrane modele nie mają jakiś większych wad fabrycznych, czy dobrze dobrałem silniki (LPG 140km/h trasa) przede wszystkim pod kontem spalania gazu? Poza rozpatrzeniem moich modeli chętnie zapoznam się i innymi propozycjami. Niezła litania się z tego zrobiła ale mam nadzieję, że przebrniecie.
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8

11 Lis 2018, 23:22

W sumie wszystkie są ok, więc tak naprawdę kwestia znalezienia czegoś dobrego. Ze względu na blachę odrzuciłbym jednak Hondę, Mazdę, Forda i Opla. Niby nie są to jakieś mega zgniluchy, ale pojawiają się sygnały na temat rdzy. Audi jest bardzo ciężko znaleźć, bo to bardzo poszukiwany model, przez co handlarze ściągają do kraju mnóstwo szrotu. Citroen nie jest wcale awaryjny (zawieszenie dotykasz co 100k+ i to za cenę kompletu wahaczy w Audi, które tyle na pewno nie wytrzymają). Volvo pancerniak, wszystkie silniki ok.

Dorzucam Peugeota 407
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lis 2018, 23:48

mike napisał(a):Citroen nie jest wcale awaryjny (zawieszenie dotykasz co 100k+ i to za cenę kompletu wahaczy w Audi,
chyba zapomniałeś dodać że porównujesz to tylko do jednego amora !!!! a gdzie jeszcze 3 + siłowniki + dolne elementy zawiasu :naughty: Taniocha naprawdę :ok:

Saab
Nie polecam silników turbo ponieważ po 1 nie jadą tak jak by się tego oczekiwało po 2 bardzo drogie w eksploatacji i naprawach. Jest światłowód
Opel
2.0 T to samo co w saabie, 1.8 warty polecenia ze względu na prostote i niską awaryjność i taniość eksploatacji.
Mazda
chodz to dobre auto to Rdza
Honda
jak wyżej
Audi
tak jak sam zauważyłeś, ciężko coś trafić
Sonata
Blacha z papieru, niska żywotność zawieszenia, awarie hamulców poza tym nawet spoko
Mondeo
Budzetówka ale można spokojnie rozważyć
Laguna
Nie skomentuje :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lis 2018, 10:26

Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Narazie utwierdziliście mnie w przekonaniu, że idę w dobrym kierunku i zawęzilismy poszukiwania do czterech modeli
Volvo s60 2,4 - narazie nie było o nim złego słowa, cieszę się bo najbardziej do mnie przemawia, dobry ten silnik lpg+trasa?
Vectra C - Czy 1,8 122 KM nie będzie się męczył na trasie (140km/h)?, kolega Kao napisał,, jest światłowód" dotyczyło Saaba prawda?
Peugeot 407 - tutaj pewnie chodziło o silnik 2,0 ale który lepiej 136 czy 140 KM?
Mondeo Mk3 2,5 - na autocentrum średnie spalanie LPG 2,5 170KM to 11,3, ale może na trasie się to opłaci w porównaniu do mniejszych silników.
Awaryjnie zostawiam a4, jeśli wpadnę na coś ciekawego. Czy polecacie coś ze stajni BMW, Mercedesa, Leksusa, czy to już nie te koszta? Może coś z innego segmentu jednak równie wygodnego w trasę? Drąże temat bo z wybranych samochodów stylistycznie tylko volvo i opel mi odpowiadają.
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Lis 2018, 13:37

adam1995 napisał(a):Czy 1,8 122 KM nie będzie się męczył na trasie (140km/h)?, kolega Kao napisał,, jest światłowód" dotyczyło Saaba prawda?
Czemu ma sie męczyć? 140 to normalna prędkość, o światłowód chodziło o Saaba, nie tu napisałem sorki, zaraz to zmienię 8)
adam1995 napisał(a):Czy polecacie coś ze stajni BMW, Mercedesa, Leksusa, czy to już nie te koszta?
Oczywiście, są to auta trwalsze od reszty i może i naprawy są droższe ale za to rzadziej występują, jeżeli chodzi o bmw to e39 z każdym r6 koroduje prawy prog i wersji z szybrem, merc to C klasa 2.0 kompresor, chodz rdza może go trochę podjadać więc trzeba zwrócić na to uwagę, co do Lexa to nie znam się więc nie wypowiem się ale nie tu wyboru masz tylko IS z 2.0
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lis 2018, 14:07

Może być is200 wtedy szukałbym do 14k albo dołożyć kilka złoty i szukać is300 który w trasie jedzie super a spalanie to samo co w is200 czyli trasa 11-13,5l.lpg. W serwisie 300ka jest droższa o detale techniczne silnika. Reszta śmiesznie tania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2018, 14:13

Pod moje wymagania jakie silniki Lexusa wchodzą w grę? Chciałbym się też czegoś dowiedzieć o zabezpieczeniu antykorozyinym ich blach, ktoś wie??
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Lis 2018, 15:03

Lexus is nie ma większych problemów z rdzą. Trzeba zwrócić uwagę na sam rant maski+tył progów i linie dachu przy szybie. Jeżeli chodzi o komfort to jest więcej niż ok. (nie moja opinia tylko osób które przypadkowo jechały moim autem). Przy saabie vs lex jest przepaść jakościowa wnętrza. Nie wiem skąd jesteś ale jak chcesz to wpadnij do mnie dam Ci się przejechać is200 i is300 a potem e46 zobaczysz na czym polega różnica :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lis 2018, 16:47

Dzięki, sporo mi nakreśliliscie. Ciekaw jestem jeszcze opinii innych forumowiczów, jak by się ustosunkowali do całego tematu. Szybki, dzięki za propozycję ale do stycznia jestem za granicą, kupić auto chcę po powrocie:)
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Lis 2018, 19:00

Kao napisał(a):Czemu ma sie męczyć? 140 to normalna prędkość, o światłowód chodziło o Saaba, nie tu napisałem sorki, zaraz to zmienię


Tylko ten 1.8 przy 140km/h będzie miał ponad 4000 obrotów.

O S60 mogę się wypowiedzieć - przy 140km/h będzie bardzo cicho wewnątrz auta, masz bardzo wygodne fotele, idealne auto w trasę i na autostradę. Jeśli wolisz coś co lepiej jeździ w zakrętach to patrz na E46 i Lexusa IS200.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Lis 2018, 19:03

IS200 na trasę i autostradę to też tak bardzo średnio...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Lis 2018, 21:29

Kao napisał(a):chyba zapomniałeś dodać że porównujesz to tylko do jednego amora !!!! a gdzie jeszcze 3 + siłowniki + dolne elementy zawiasu Taniocha naprawdę
w hydro piękne jest to, że nie musisz robić parami i nie są to amortyzatory, tylko sfery panie "mechanik" :ok: należy też zaznaczyć, że trwałość zawieszenia zależna jest od stanu (ilości) płynu LDS, który czasem trzeba wymienić.
adam1995 napisał(a):Peugeot 407 - tutaj pewnie chodziło o silnik 2,0 ale który lepiej 136 czy 140 KM?
bez różnicy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Lis 2018, 21:39

Właśnie ta średnia przelotowa prędkość jest ważną cechą. Czyli ucinamy kolejny model vectra c 1,8, a szkoda, prócz volvo jedyny model do zaakceptowania pod kontem wyglądu. Mamy volvo s60 2,4 i awaryjne opcję w postaci 407 2,0 i c5 II 2,0 w . Jakieś wskazówki co do roczników biorąc pod uwagę jakieś istotne zmiany? Lub inne wskazówki, wszystko na wagę złota.
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Lis 2018, 21:49

mike napisał(a):panie "mechanik" :ok:
tak dla sprostowania, nie jestem mechanikiem, bardziej dłubaczem. Teraz trochę odwracasz kota ogonem no ale ok Ty się znasz lepiej najwidoczniej :ok:

Ja bym nie odrzucał vectry i jeszcze tak zamieszam, a może Suberb?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16577
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

12 Lis 2018, 22:29

Nie odrzucać Vectry 1,8 czy ogólnie tego modelu i brać pod uwagę jednak 2,0 T. Co do superba szczegółowe pytania zadam jutro. Muszę się trochę wczytać w temat, ale nie rozważałem tej opcji ponieważ nie pojawiała się w podobnych tematach które przeglądałem.
adam1995
Nowicjusz
 
Posty: 8