Wiatrak samochodowy

07 Lip 2013, 11:18

Witam
Mam pytanie dotyczące wiatraczka samochodowego pod zapalniczkę 12V.
Pobiera on prąd 0.5A
Akumulator samochodowy ma 74 AH 680A (chrysler pacifica 3,5)
Czy taki wiatraczek może całą noc pracować bez obawy że rano odpalę auto?
Pozdrawiam
mataszi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Wrocław

07 Lip 2013, 13:40

O,5A x 12V = 6W za mała moc na kręcenie wentylatorkiem, który by coś zmienił wewnątrz auta.
Ile cm średnicy ma ten wentylatorek ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

07 Lip 2013, 21:02

Wiatrak jest na napięcie 5V i nawet spore obroty ma lecz w specyfikacji tylko tyle
5V i 0.5A. Podłączam go pod telefoniczną ładowarkę samochodową.
Chcę wytworzyć za jego pomocą powietrze w aucie przez całą noc (bez odpalania silnika). Więc czy akumulator (nowy) odpali rano?
mataszi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Wrocław

07 Lip 2013, 21:18

5V silnika nie włączysz na 12V bo się szybko spali. Można włączyć 2 w szereg lub zastosować stabilizator z radiatorem i bezpiecznik np polimerowy żeby auta nie spalić.
Czy to jest silnik komutatorowy na prąd stały DC ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

07 Lip 2013, 21:29

Wiatrak jest pod USB i podłączam go pod telefoniczną ładowarkę samochodową, która na wyjściu ma 5V 1000mA
Wiatrak jest na DC a jaki silnik to nie wiem ma 1800 obr/m
[link do oferty na Allegro wygasł]
Więc w czasie test kilku minut wszystko ładnie pracowało.
mataszi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Wrocław

08 Lip 2013, 17:06

i co odpowie ktoś czy ten pobór 0.5 ampera przez całą noc będzie rzutował na akumulator?
mataszi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    BMW Concept serii 1 tii 2007
    Studium stylistyczne skupione wyłącznie na wyścigach motorowych. Samochód zbudowany w oparciu o BMW serii 1 Coupé wpisuje się w tradycję tworzenia kompaktowych, lekkich i sportowych aut coupé produkcji ...

09 Lip 2013, 09:55

Teoretycznie po całonocnej pracy silnik powinien się dać uruchomić. Ale niekoniecznie - wszystko zależy od tego, w jakim stopniu jest naładowany akumulator oraz od jego kondycji.
Najprościej to zrobic poprostu doświadczenie - włączyć na noc i rano sprawdzić. Najlepiej przed tym doświadczeniem zmierzyć napięcie na aku oraz gęstośc elektrolitu. Po nocy tak samo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Lis 2015, 19:34

Z mojego doświadczenia wynika, że przy w miarę nowym akumulatorze bez problemów można przetrwać całą noc na wentylatorze samochodowym. Sprawdzałem to w nasze upalne sierpniowe lato i zarówno wentylatorek, jak i akumulator się sprawdził i dał trochę spokojnego snu. Prawda jest też taka, że kupiłem wersję mini[reklama] i nie wiem, jak akumulator sprawdziłby się przy większym wentylatorze.
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 23 Lis 2015, 19:54, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama
Dev969
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 20 05 2005
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: BMW 3
Silnik: 320 150KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004