REKLAMA
Witam, moim problemem są wibracje całego auta przy przyspieszaniu, astra h gtc 2.0t 200km. Zaczęło się od tego że poleciały mi przeguby wewnętrzne co skutkowało dużymi (większymi niż teraz) wibracjami przy przyspieszaniu w praktycznie każdym zakresie obrotów + tym większe obciążenie(obroty) tym te wibracje były mocniejsze(dodam że były to na prawdę mocne wibracje). Auto poszło do mechanika który stwierdził te przeguby, przyjęli, zamówili przeguby założyli niby wszystko super ale niestety stwierdzili że poprzez wyjęcie starego przegubu powstał luz na mechanizmie różnicowym(auto ma stuknięcie jeśli np toczymy się na 1 biegu i mocniej wciśniemy gaz, jeśli wciśnie się ten gaz najpierw bardzo leciutko a potem depnie to tego stuknięcia nie ma) No i po odebraniu od mechanika zrobiłem może jakieś 70-80 km i akurat przyszło mi zrobić mocną zawrotkę na skrzyżowaniu i akurat zaraz po tej zawrotce zatrzymałem się na parkingu zamówić sobie jedzenie, po 15 minutach wracam i miałem potężna plamę oleju( wyciek był ze skrzyni, przegub się odpiął) No i laweta, tym razem oddałem do zaufanego mechanika (błąd że nie zrobiłem tego od razu, tylko zachciało się zmiany i kolega polecił..) w miedzy czasie odzyskałem stare przeguby na wzór dla mechanika który od razu stwierdził różnice w tym nowym złym przegubie, różnice były kolosalne bo widoczne gołym okiem( widocznie poprzedniemu warsztatowi nie chciało się długo szukać i zamówili najbardziej przybliżony bo ten zaufany mechanik także szukał takiego samego ( ja z reszta również ) i nie dało się znaleźć, jedynie aso bodajże 2tysiace ale udało mu się znaleźć zregenerowane za dużo mniejsza cenę, stwierdził także, że sam kielich przegubu jest w dobrym stanie więc zamówi mi same krzyżaki ( zgodziłem się) No i został założony ten zregenerowany, który się już sam nie odpiął bo zrobiłem już na nim z 3k km, ale niestety problemem są duże wibracje, które o dziwo występują tylko przy przyspieszaniu przy obrotach poniżej 3k rpm, w tym zakresie jeżdżąc po miescie na prawdę dosłownie muskam gaz gdyż wciśnięcie na 1/4 gazu już powoduje wibracje całej budy, dziwne w tym jest że mając 3-3,2k rpm wciskając gaz w podłogę jest wszystko super żadnych drgań.. mój mechanik rozkłada ręce gdyż nie wie co może być problemem, jedyna jego myśl, że powinno się pójść w stronę połosiek do specjalnego zakładu które by je tam fachowo sprawdził, ale niestety gwarancji nie daje bo to tylko domniemanie, więc chciałbym spytać was o radę bo już sam nie wiem co robić i dziwne jest to, że jeśli jest to problem w układzie napędowym to dlaczego gdy auto ma największy moment obrotowy i moc(~3k rpm), wtedy tych drgań nie ma... trochę się rozpisałem ale mam nadzieje, że ktoś przeczyta i wspomoże, bardzo dziękuje i pozdrawiam
PS: co do tych wibracji to ciężko powiedzieć jak to wygląda, raczej na pewno cała buda, jak patrzę we wsteczne lusterko przy tym przyspieszaniu aż się rozmazuje od wibracji i problem raczej występuje w biegach wyższych od 1, gdyż na 1 raczej tych wibracji nie ma, bądź są praktycznie niewyczuwalne