Wibracje silnika przy wyższych obrotach - 2.0 DOHC Hyundai

12 Lut 2017, 11:00

Witam serdecznie wszystkich czytających . Silnik od 2 800 do 3 500 dostaje wibracji , i przenosi się ona na całą karoserię . Wszystkie poduszki pod silnikiem zostały wymienione na nowe , przewód giętki wydechu jest sprawny , nie ma żadnych podparć , ani nic nie dotyka do silnika , co by mogło powodować takie zachowanie silnika. Powyżej tych obrotów jest w miarę spokojnie .( silnik benzynowy. 2,0 dohc -hyundai santamo rocznik 2000 )
chuligan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 03 1972
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: hyundai santamo
Silnik: 2.0 DOHC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Rok produkcji: 2000

17 Lut 2017, 21:27

Świece filtr powietrza, przewody zapłonowe, cewka lub cewki w jakim są stanie?

Przepustnica nie ma luzu? Czysta jest od zabrudzeń?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2017, 02:24

Przepustnica czysta bez zabrudzeń , nalotu .
chuligan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 03 1972
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: hyundai santamo
Silnik: 2.0 DOHC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2017, 18:06

chuligan napisał(a): Silnik od 2 800 do 3 500 dostaje wibracji , i przenosi się ona na całą karoserię
Jak przyspieszasz, hamujesz silnikiem to też czuć te wibracje w tym zakresie obrotów?

Na wszystkich biegach je czuć w tym zakresie?
Czy na postoju na luzie też występują te wibracje przy takich obrotach?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Lut 2017, 00:47

Na postoju jaby te drżenia były słabsze, ale może to być tylko wrażenie. W czasie jazdy słychać to drżenie bardzo wyraźnie. Jak utrzymuje obroty i wcisnąć sprzęgło to są, jak zdjąć nogę z gazu i nacisnąć sprzęgło -jest cisza . To na wszystkich przełożenia w.zakresie 2900 do 3700 obrotów. Na biegu.jałowym drgania przenoszą się po rurach klimatyzacji -mocno.
chuligan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 03 1972
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: hyundai santamo
Silnik: 2.0 DOHC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2017, 11:53

chuligan napisał(a):To na wszystkich przełożenia w.zakresie 2900 do 3700 obrotów. Na biegu.jałowym drgania przenoszą się po rurach klimatyzacji -mocno.
Czyli to musi być bezpośrednio związane z prędkością obrotową silnika skoro nie ma znaczenia przełożenie skrzyni to raczej przeguby i półosie nie będą miały tu znaczenia.

chuligan napisał(a):Wszystkie poduszki pod silnikiem zostały wymienione na nowe
... a poduszka skrzyni?

chuligan napisał(a):Na biegu.jałowym drgania przenoszą się po rurach klimatyzacji -mocno.
Sprawdź czy mają one wszystkie mocowania całe powinny drgać razem z silnikiem i praktycznie nie powinno być różnicy między silnikiem a nimi.

Teraz tak się zastanawiam czy to czasem jakiś element przy silniku lub skrzyni nie wpada w rezonans przy takich obrotach co powoduje właśnie drgania o których piszesz. Posprawdzaj wszystko dokładnie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Lut 2017, 12:35

Tak przypuszczam , że to może być coś związanego z kołem zamachowym.
chuligan
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 03 1972
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: hyundai santamo
Silnik: 2.0 DOHC
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Rok produkcji: 2000