Wiosna- czas na zmiany. Sprzedać obecne i kupić 'nowe' auto.

15 Kwi 2011, 15:58

Witam, chcę kupić samochód, który będzie mi służył przez dłuższy czas, tzn. 3-4 lata, a im dłużej tym lepiej. Obecnie mam srebną Lagunę 1998 rok z silnikiem 1.8 8v ( benzyna+ LPG) 90 KM.
Wyposażenie:
ABS,
Wspomaganie,
Oryginalne Radio CD,
Elektryczne szyby,
Centralny zamek,
Autoalarm,
Poduszka powietrzna,
Immobiliser,
Tylnia Roleta,
Podłokietnik. (tyle pamiętam)
Po wymianie paska rozrządu, klinowego, filtra, oleju, akumulatora -zakupiony tydzień temu (na gwarancji), łącznika stabilizatora, sforzenia. Prócz pasków wszystko zrobione w tym roku. Większość w kwietniu. Tłumik także odświeżony w kwietniu. Samochód jest na chodzie, więc przebieg cały czas rośnie- obecnie 201 tysięcy, a przegląd zrobiony bodajże w lutym. Karoseria jak na ten rok prezentuje się świetnie, a wnętrze jest po prostu cudowne.
Samochód jest na zimówkach, ale w sobotę zmieniam na letnie w tym na alusy 17'. Super się prezentuje na nich. Zdjęcie wrzucę w weekend.
Od 3 tygodni chcę sprzedać ten samochód za 7,000. I mam pytanie czy cena nie jest za duża? Albo trafiam na samych hanldarzy, albo chcę za dużo za ten samochód? Oczywiście jestem gotowy na zejście do 6,800.

A teraz wracam do kupna. Na nowy samochód chcę przeznaczyć max 15 tysięcy. Lubię Wygodne samochody, ale żeby także miały coś pod maską. przynajmniej raz w miesiącu w weekend pokonuję trasę 400km ( Żyrardów- Kielce i powrót), w lato zdaża mi się jechać do Kielc 2 razy w miesiącu. W tygodniu jeżdzę wyłącznie po mieście oraz raz na jakiś czas zapuszczam się dalej- rekreacyjnie, bo uwielbiam jeździć. Nie szukam większego silnika niż 2.0. Benzyna? Diesel? Benzyna + LPG? Przeglądałem różne samochody, a teraz myślę o passacie, focusie i astrze II, ale nie mogę się zdecydować. Który samochód Wy byście kupili i z jakimi parametrami? Mile widziane także inne propozycje.
Narazie zrobiłem rozeznanie w passatach. Jeżeli miałbym kupić ten samochód, to z silnikiem 1.9 TDI z minimum 110 KM. Co Wy na to?
Nie chcę także, żeby eksploatacja mnie wykończyła, bo narazie nie mam dużych dochodów.
Czekam na porady od bardziej doświadczonych kierowców niż ja.
Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowany przez Lukasz90, 15 Kwi 2011, 19:37, edytowano w sumie 1 raz
Lukasz90
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Żyrardów

15 Kwi 2011, 18:23

kup benzyne i załoz samemu sekwencje...albo kup juz z gazem ( aby nie jezdzil zadlugo na gazie)

i bedziesz zadowolony.
nie oplaca sie diesla juz bo ceny rosno masakrycznie a do tego dochodza koszty serwisu diesla


jak trafisz na model z padajacym turbo, sprzeglem czy wtryskami ?? to bedzie amen :)
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

15 Kwi 2011, 18:52

hemp, Podobno cena ropy od stycznia ma wzrosnąć, bo chcą podnieść akcyzę. Benzyna i ropa będą w tej samej cenie. Tak słyszałem.

Szczerze to zaczynam myśleć o benzynie z gazem. Czy założe po kupnie, czy kupie z butlą to już wszystko jedno, byle nie płacić ponad 5zł za litr :) Tylko nie rozumiem czemu ceny poszły tak w górę, jak baryłka stała w miejscu :neutral: zwykła manipulacja na rynku.
Czekam na kolejne posty, może z modelem?

A zapomniałem, że można jeszcze diesla z gazem, ale to już w ogóle się nie opłaca, bo sekwencja taka kosztuje pare tysięcy.
Lukasz90
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Żyrardów

15 Kwi 2011, 19:55

cena ropy bedzie szła w góre caly czas. odpusc diesla

do 15 tys??
mozna miec piękną Vectre B po lifcie (silniki opla polecam 1,8 16v i 2,0 16v bo 1,6 16v to lipna kontrukcja)

piekna linia i elegancja


Passat?? tez moze byc jakis 1,8 125 hp lub 1,8 turbo

Moze VW Bora??

ogolnie nie masz duzej kasy... wiec nie ma co kombinowac, a mozna kupic cos jeszcze ladnego.
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

15 Kwi 2011, 21:35

Tak to nie są duże pieniądze, więc nie ma co szaleć.
Powiem Ci, że zacząłem interesować się Vectrą B. Oczywiście z silnikim 1.8 lub 2.0 benzyna 18v :) ale póki co to muszę sprzedać RL.

Ile może palic Vectra B 1.8/ 2.0 w benzynie?
Lukasz90
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Żyrardów

15 Kwi 2011, 21:57

na trasie powinno schodzic do 7 -7,5 litra
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW serii 3 - samochód do driftu
    Kompaktowe BMW urosło już do miana legendy driftu i sięgają po nie zarówno amatorzy, jak i doświadczeni zawodnicy. Na zawodach driftingowych zobaczymy przeróżne wersje i generacje serii 3 – od już dość ...

17 Kwi 2011, 00:06

a BMW E320 lub volvo s60?
Lukasz90
Początkujący
 
Posty: 79
Miejscowość: Żyrardów

17 Kwi 2011, 10:13

Może Alfa 166?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

17 Kwi 2011, 10:46

omega c
Papież? A ile on ma dywizji?

J. Stalin
emilo222
Aktywny
 
Posty: 395
Miejscowość: kuj-pom inowrocław

17 Kwi 2011, 13:23

Masz dobre, wygodne auto i co najważniejsze sprawdzone. za 15k kupisz 2-3 lata młodszego paścia niewiadomego pochodzenia, do którego dołożysz jeszcze 5k, żeby mieć pewny samochód. Laguną pojeździsz jeszcze 2-3 lata bez większych nakładów. Po co zmieniać??

Chyba, że ci się znudziło i masz taką wiosenną fanaberię.

[ Dodano: 17 Kwiecień 2011, 13:37 ]
od 10 lat na wsi gadają, że dowala akcyzę do gazu i nie dowalili, więc wiejskie legendy o rosnących cenach ropy można sobie

regeneracja turbiny TDI to koszt ok 1000, pln, więc z tymi kosztami nie przesadzajmy
auto na gaz nie jeździ samym gazem, ale benzynę też trzeba lać, bo potem powstają legendy o gazie niszczącym silniki.
Serwis diesla nie jest wyższy niż serwis gazu tu lepszy olej tam świece, kable i droższy przegląd w efekcie koszty podobne.

Pzostaje tylko taka zmienna, że w tej cenie łatwiej trafić niezajeżdżona benzynę do której można włożyć dobra instalację u kumatego gazownika.
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

17 Kwi 2011, 17:43

ja mam 2 auta w cenie do 8 tys zl..

astra gsi 16v 2,0 16v 150 hp + sekwencja
oraz Fiat Bravo GT 1,9 JTD 105hp

i powiem teraz...tylko BENZ + SEKWENCJA

sam dwumas w moim JTD okolo 1,5-2 tys zl
regeneracja turbinu 800zl

zrobilem na starcie zeby miec pewne auto okolo 2,5 tys

gdzie drugi silnik do astry kosztuje 1,5 tys (z osprzetem caly komplet)


wiec Joter, nie gadaj mi tutaj ze koszty utrzymania diesla i gazu sa podobne.

dodam jeszcze ze nie ma co porownywac w przyjemnosci jazdy tymi dwoma autami. Astra z gazem przyspiesza pieknie.
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

17 Kwi 2011, 19:23

hemp
koszty utrzymania ja rozumiem przez koszty eksploatacyjne, a nie przez koszty wymiany pół auta. Jak ci w Astrze padnie skrzynia biegów też zapłacisz, ale czemu zaraz ma padać.

Mam auto w gazie i diesla. Koszty eksploatacyjne oceniam podobnie.
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

17 Kwi 2011, 19:32

tylko ze sprzegła padaja szybciej w dieslach.

2 czesci to całe auto ?


i dodam ze jazda w trasie jest tansza astra ktora ma osiagi duuuzo lepsze.

wiec jazda dieslem nie uwazam za oszczednosc i tyle.
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno

17 Kwi 2011, 20:20

w dieslach wszystko pada szybciej, bo diesle robią 3-4 razy więcej km rocznie niż benzyna

z 15k nie szukałbym diesla, ale raczej benzynę do zagazowania. Łatwiej trafić zadbana benzynę z niewielkim przebiegiem.
Diesel w tej cenie albo będzie walnięty albo mocno sterany
Joter
Aktywny
 
Posty: 299

17 Kwi 2011, 20:43

Joter, popieram
Fiat Bravo 1,9 JTD 2000r
Opel Astra F Gsi 2,0 16v 1994r
Opel Astra F 1,6 16V 1995r
hemp
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 293
Miejscowość: Szczytno