Wisko

28 Lut 2010, 19:12

Mam takie pytanie jak sprawdzic sprzeglo wiskotyczne?? Ściagłem caly wal i nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac, probowalem zalozyc jeden koniec sprzegla do imadla a na drugim koncu krecilem pretem,lecz ani drgnelo, jakim innym sposobem moge to sprawdzic??
nuras
Nowicjusz
 
Posty: 16
Miejscowość: żywiec

28 Lut 2010, 21:36

jest taki sposób - Sprzęgło wiskotyczne można sprawdzić wkręcając jego jedną część do imadła (tam gdzie jest frez po zbiciu krzyżaka) po jego drugiej stronie zakładamy na frez (wieloklin) drugi krzyżak (jego mocowanie). Wpychamy w niego długi pręt lub łyżkę i próbujemy przekręcić wokół osi sprzęgła. Przy dobrym sprzęgle łyżka z początku z dużym oporem powinna się zacząć obracać i iść coraz lżej.
... wygląda na to że masz wisko zapieczone
pozdfr
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Lut 2010, 21:43

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KUatvj937c8[/youtube]
Ostatnio edytowany przez Free1981, 28 Lut 2010, 23:07, edytowano w sumie 1 raz
Free1981
Nowicjusz
 
Posty: 18
Miejscowość: południe

05 Kwi 2010, 10:45

friluś1 napisał(a):jest taki sposób - Sprzęgło wiskotyczne można sprawdzić wkręcając jego jedną część do imadła (tam gdzie jest frez po zbiciu krzyżaka) po jego drugiej stronie zakładamy na frez (wieloklin) drugi krzyżak (jego mocowanie). Wpychamy w niego długi pręt lub łyżkę i próbujemy przekręcić wokół osi sprzęgła. Przy dobrym sprzęgle łyżka z początku z dużym oporem powinna się zacząć obracać i iść coraz lżej.
... wygląda na to że masz wisko zapieczone
pozdfr
az td4


Ja znam lepszy sposób na sprawdzenie wiska, nie ma potrzeby wyciągać go z auta, wystarczy że sprawdzisz go w ten sposób : na skręconych maksymalnie kołach spróbuj ruszyć i wcisnąć sprzęgło, i jeśli auto będzie się zachowywało jakby został wciśnięty hamulec coś go hamuje to znaczy że wisko jest do wymiany, a jeśli będzie się lekko toczyć to jest ok, mnie się blokowały koła w ten sposób i wymieniłem wisko, i nie ten sam samochód lepiej się zbiera i co najważniejsze nie poleci mi przekładnia z tego powodu.
Amasz
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: Częstochowa

05 Kwi 2010, 12:18

oj kolego to raczej tak nie do końca masz racje bo w moim na skręconych kołach wyraźnie hamuje a wisko obrócę rękoma więc nie jest sklejone większość wypowiedzi że tak ma być że na max skręconych kołach auto przyhamowuje Pozdrawiam
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

09 Kwi 2010, 12:16

Witam

Mam zamiar kupić Freelander-a :grin: , dlatego ogromna prośba ....

proszę o informację czy Freelander powinien hamować czy nie przy skręconych max kołach i wciśniętym sprzęgle jeśli sprzęgło wiskotyczne jest SPRAWNE ....

pozdrawiam
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyjazd na święta lub sylwestra samochodem
    Jeśli planujesz wyjazd na święta Boże Narodzenia lub sylwestra samochodem, warto starannie zaplanować podróż. Najlepiej zacząć od zatankowania auta i uzupełnienia płynu do spryskiwaczy przynajmniej dzień wcześniej. ...

23 Kwi 2010, 14:21

Witam,

Z samej nazwy i zasady działania wynika że przy różnicy prędkości obrotowej kół przednich i tylnich auto na skręconych kołach musi hamować. Jesli nie hamuje to wiskoza do wymiany.

Pozdrawiam.
konrig
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Sosnowiec

26 Kwi 2010, 08:12

Konrig cos mi nie gra w twoje wypowiedzi , z tego co sie dowiedziałem o sprzegle wiskotycznym to głównym jego problemem jest to ze sie zapieka a to oznacza ze na stałe jest załaczony napoed na tył niezaleznei od obciązenia dlatego taka sytuacja wykańcza IRD. Czy ktos moze jeszcze skomentować nasze wypowiedzi?
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź

27 Kwi 2010, 15:30

Ja sprawdziłem w ten sposób;
Na zimnym aucie /tzn po przejechaniu parunastu metrów / stanąłem na śliskiej trawie , po prawej i lewej stronie auta stanęli obserwatorzy i gwałtownie ruszyłem . Zabuksowały tylko przednie koła . Po przejechaniu paru kilometrów po mieście i pokonaniu wielu ciasnych zakrętów ponowiłem próbę na trawie . Po wykonaniu paru prób za każdym razem ciągnęły wszystkie 4 koła . Mimo to przy jeździe skręconych kołach do przodu i do tyłu czuje wyraźne hamowanie /mocniejsze na wstecznym/
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Kwi 2010, 09:27

nie wiem moze jestem przewrazliwiony . W sumie na silnik i układ jezdny i zawieszenie po tym co zrobiłme nie moge narzekać. Ale tyle sie naczytałem o wisko i IRD ze chce dmuchać na zimne.
kostass
Początkujący
 
Posty: 88
Miejscowość: Łódź