Witam. Mam taki dylemat Pajero Pinin czy Jimny??

20 Kwi 2011, 12:53

W terenie to najlepiej radzi sobie HUMMER, UAZ i LADA NIVA !!! A jak ma być wygodnie i ładnie i jednocześnie zeby sie milo jechało po jezdni to proponuje jakąś limuzynę albo inne wygodne autko :roll:
kamilderen
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: mazowsze

20 Kwi 2011, 13:50

kamilderen napisał(a):W terenie to najlepiej radzi sobie HUMMER, UAZ i LADA NIVA !!! A jak ma być wygodnie i ładnie i jednocześnie zeby sie milo jechało po jezdni to proponuje jakąś limuzynę albo inne wygodne autko :roll:

Nieprowokuj :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

20 Kwi 2011, 19:11

Hi hi kolega po za UAZ"em nie widział prawdziwej terenówki :mrgreen:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

21 Kwi 2011, 06:48

Ja tam się nie kłócę, każdy ma swoje racje ale uważam, że stały w miare równomierny napęd na 4 z centralnym dyfrem daje niesamowicie dużo wszędzie poza suchym asfaltem, gdzie o ile ktoś nei jedzie wyścigowo, tez nie umniejsza. OK, jak kiedys pisał tutaj kolega, w terenie kompletnie nie jest potrzebny, a nawet tylko podbija mase i ilość części, ale jako do pojazdy uniwersalnego - po prostu nie wyobrażam sobie jazdy takim autem bez niego. Nie dlatego że nie da rady, tylko bo po prostu dużo pewniej.
Ale każdy ma prawo myśleć inaczej, po to się buduje różne samochody.
BTW Jak do terrano wchodzi most z Patrola, skoro jest on dużo węższy??? (takie laickie pytanie).
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

21 Kwi 2011, 07:55

Most Patrolowy z K160 tył przerobiony na przedni most. W tym konkretnym egzemplarzu było to potrzebne ponieważ IFS skończył tak

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

jak bedę widział niedługo to porobię fotki zawiasu.

[ Dodano: 21 Kwiecień 2011, 08:56 ]
Aha kółka może nie wyglądają ale to są 37" :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Kwi 2011, 09:25

To następne pytanie laika: czy w takim razie dla mostu nie ma znaczenia że kręci się z dużymi prędkościami w stronę odwrotną niż to przewidział konstruktor (no bo jeżeli to był tylny to dla niego jazda do przodu jest jakby "na wstecznym" i jak to się ma do blokad mostów? (a w ogóle to takie LSD np. działa w obydwie strony czy tylko do przodu?)
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Rajdowy hat-trick Toyoty
    25 sierpnia 2019 r. trzy załogi zespołu Toyota Gazoo Racing zajęły całe podium ADAC Rally Deutschland. Przy okazji przypomnijmy inne, potrójne zwycięstwa Toyoty, które wydarzyły niegdyś się w Afryce. Hat-trick. ...

21 Kwi 2011, 09:25

160tka i 260tka mają węższe mosty niż GR poza tym istnieje jeszcze dodatnie ET felgi :mrgreen:
spokojnie auto można o 8 cm zwęzić i GRowy most nic a nic nie wyłazi ;)
jest kilka terrano I i II generacji z SASem a nie z IFSem, są też Nissany Pickupy :mrgreen: i przynajmniej jedna Navara :mrgreen
przerabia się przedni
czasem kiedyś wkłada się główkę z tylnego mostu do przedniego dyfra (blokada) ale spokojnie daje rade :wink:

LSD działa w każdą stronę :wink: to po prostu sprzęgło cierne, 100% działą nawet na boki, do puki nie zmielisz dyfra :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Kwi 2011, 11:32

pocieszny napisał(a):1
spokojnie auto można o 8 cm zwęzić i GRowy most nic a nic nie wyłazi ;)

yyyyy....a nie odwrotnie? Jak zwęzisz to będzie wystawać :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Kwi 2011, 08:58

jak poszerzysz to będzie wystawać ET - (ujemne) jak zwęzisz to koło się schowa ET+ (dodatnie) :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Kwi 2011, 12:17

aha chcesz zwęzić felgami a myślałem że most zwężać :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

22 Kwi 2011, 15:04

w zakresie 8 cm można to wykonać bezinwazyjnie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

29 Kwi 2011, 07:38

Decyzja zapadła już dawno i cieszę się jazdą samim. Fotel kierowcy jest na poduszce jak w ciężarówkach, więc komfort nie jest tragiczny. A w trasy zostało mondeo. Czyli nie ma kompromisu. Auto typowe do lasu i jestem zadowolony. Pozdrawiam
kociu1982
Nowicjusz
 
Posty: 24
Miejscowość: K-ck