Witam po przerwie i tym razem ja o pomoc pytam. :) Automat dla rodziny

06 Maj 2020, 09:12

6l ropy to jakieś 24zł, 10l LPG to 17zł - chyba widać co wyjdzie taniej. Odpuść DSG, bo to co zaoszczędzisz na paliwie wydasz później na naprawę skrzyni.

No i te spalanie to przy spokojnej jeździe w trasie. Nie licz, że 1.4 TDI spali 5l przy 140km/h na autostradzie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Maj 2020, 10:19

Patrząc po takich zestawieniach jakoś tych 8 już nie mówiąc o 10/100 nie widzę dla 1,2 TSI w tych zestawieniach
[link do autocentrum.pl wygasł]


[link do autocentrum.pl wygasł]
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2020, 12:11

Ossy - ceny ON średnie za ostatnie 2 lata to 5, PB95 to 4,90, a LPG 2,20. Obecne ceny uznaję za przejściowe gdyż spadek wynika głównie z powodu kornaparanoi.

W każdym razie 6 on to około 30 złotych.
10 LPG + średniorocznie 0,75 litra PB na rozruchy i grzanie = około 25 złotych. Taka różnica jest dopuszczalna.

Bartolekk - ile według Ciebie pali 1.2 TSI po programie (albo seryjne, ale ja zrobię program) przy 180 km/h na autostradzie? Ile pali przy cięższej nodze po mieście? Z mojego doświadczenia wynika, że nawet mała benzyna jest ekonomiczna do 140 km/h i tutaj da się zejść do 7, ale później każde 10 km/h wyżej to litr więcej, a po mieście cięższa noga i korki to 8 wskoczy. Ja wprawdzie rzadko będę tym jeździł, ale jak już wsiądę to nie lubię się ograniczać i wlec. Tymczasem 1.4 TDI przy 180 spali 7, a po mieście przy deptaniu max 5.5 raczej. Jak się trafi bardzo ładne 1.2 TSI to wezmę pod uwagę, jeździłem wujka octavią i przyjemny silniczek.

Tak naprawdę największy problem 1.4 TDI to te 3 cylindry... :bored:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Maj 2020, 12:20

Dla mnie najlepszą "reklamą" TSI są pewni starsi państwo z bliskiego otoczenia, którzy wolą jeździ posiadanym przez siebie od nowości Uno, niż Fabią :mrgreen:
jiGsaw napisał(a):Tak naprawdę największy problem 1.4 TDI to te 3 cylindry...
wiem, że temat poruszany był już na poprzedniej stronie, ale czy naprawdę nie lepiej szukać bliźniaka Fabii, czyli Ibizy kombi, w której to można było do końca jego produkcji wybrać 1.6 TDI?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Maj 2020, 14:00

Generalnie przymierzaliśmy się do Mercedesa B z wózkiem i gondolą i trzeba było się trochę nakombinować... wyjąć roletę itp. Ma bagażnik 480 litrów bodajże albo 460

Do fabii kombi wrzucilem po prostu i jeszcze miejsca zostało, ma 530 litrów.
Ibiza kombi ma niby 430 :no: obawiam się, że może nie być za dobrze

druga strona medalu jest taka - niech 1.6 TDI spali 6, a 1.4 TDI spali 5 (według danych producenta różnica powinna wynosić nawet ponad 1.5 litra, ale liczę zachowawczo litr). No to proste wyliczenia, ze ponad 1000 złotych rocznie taniej na paliwie, a więc po 5 latach mamy na pełen remont skrzyni DSG o ile padnie, bo są niby też tacy którzy zrobili bezawaryjnie +150 kkm. znajomy dość znany tuner mówił, że robili DQ200 na ponad 300 niuta i od tego skrzynia nie padnie, ona padnie i tak sama z siebie, a dobić ją można szybciej jak się źle jeździ (wolno pod górkę albo pod krawężnik, ciągle się manewruje na półsprzęgle itd.). Podobno samym softem 110 - 120 koni się robi w 1.4 TDI co w fabii powinno dać około 9.5 sekundy do setki i vmax 190 - 200 co w zupełności wystarczy do normalnej jazdy przy masie 1150 kg bo to lekkie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Maj 2020, 14:35

mike napisał(a):Dla mnie najlepszą "reklamą" TSI są pewni starsi państwo z bliskiego otoczenia, którzy wolą jeździ posiadanym przez siebie od nowości Uno, niż Fabią

Widocznie jeśli chodzi o motoryzację to zatrzymali się na PRL-u i wygłuszenie na poziomie Fiata SC im wystarcza i pewnie poziom bezpieczeństwa podobnie.

jiGsaw, obawiam się że 1,4 TDI na autostradzie w ogóle nie wyciągnie 180 km/h także tutaj nie ma co porównywać :)
Ciekawe który silnik pojedzie 180, paląc mało?
Nawet stare SDI w Polo 6N które paliło średnio 4/100 tyle nie wyciągnie.

Jedyne co znam co pali względnie mało przy autostradowych prędkościach to coś pokroju Golf/Octavia np 2,0 TDI 110 po chipie na 170.
może 1,9 cdti 150...opla, 1,9 jtd 150 w Bravo itd..
ale to też będzie na poziomie 7,5/100 gdyby non-stop lecieć 180 km/h
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2020, 19:50

bartolek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Maj 2020, 23:11

jiGsaw napisał(a):po 5 latach mamy na pełen remont skrzyni DSG o ile padnie


Pełen remont DSG za 5 tysięcy? Gdzie? Tu chyba mocno nie doszacowałeś...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Maj 2020, 00:06

Jigsaw Twoje wyliczenia chip vs spalanie wydają mi się mocno teoretyczne i poniekąd... racjonalizujące sobie swój wybór, którego nie do końca chcesz dokonać. Pozwolę sobie postawić odważną tezę, że 1.6 TDI+ spali tyle samo, co 1.4 TDI+, bo to jednak +1 cylinder.

Bartolka nie będę komentować. Nie uważał w szkole na historii i nie wie co oznacza PRL (podpowiem tylko, że nie tłukli wtedy Fiata SC), więc o czym tu dyskutować :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Maj 2020, 09:08

mike napisał(a):Pozwolę sobie postawić odważną tezę, że 1.6 TDI+ spali tyle samo, co 1.4 TDI+, bo to jednak +1 cylinder.


Tu się zgodzę, że lepszy wybór to 1.6 TDI.
1.4 TDI spali mniej przy spokojnej jeździe w trasie albo na autostradzie tak do 110-120km/h (a zakładam, że chcesz jeździć szybciej). W mieście spalanie zależy od wielu czynników (długość trasy, natężenie ruchu, świateł, rozgrzanie silnika etc.), ale wydaje mi się, że 1.6 spali około 1l więcej od 1.4.

Ogólnie to jazda autostradami i Fabia 1.4 TDI to dla mnie średni pomysł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Maj 2020, 09:20

A leon III kombi nie może być?
Normalny silnik 1.6tdi 105 km, wielki bagażnik, długość 4,53, to chyba te 3 cm dodatkowe przeżyjecie jakoś?
A auto dla rodziny na wielkość zdecydowanie się nadaje.
Tu wymiary:
[link do autocentrum.pl wygasł]

Przykładowy link:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Trochę przekracza 30 tys ale auto zdecydowanie młodsze niż obecne 2007.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

07 Maj 2020, 10:11

No cóż, dziękuję Panowie. Najbardziej wartościowa porada była odnośnie Opla Merivy, bo mogłem iść na kompromis z żoną czyli mieć to co chciałem ja (1.4 turbo 140 koni w astrze J) z tym co chciała ona (samochód maksymalnie 4.5 metra długi). Kolejne wartościowe porady dotyczyły dostępności silnika 1.6 TDI w wybranych modelach. Sprawa wygląda tak, że jednak, ku trwodze gawiedzi :D, na tą chwilę sprawdzamy dziś w ASO Fabię i jeżeli nie wyjdą jakieś jaja to ją bierzemy. Mimo wszystko w drodze wdzięczności za okazany czas postaram się przekonać nieprzekonanych albo chociaż pozwolić im zrozumieć mój tok myślenia przedstawiając kluczowe argumenty począwszy od tych najważniejszych:

1. Fabię mogę wziąć w Leasing, jako jedyne idzie na pełną fakturę VAT i kosztuje około 10 tysięcy mniej od innych aut, które brałem pod uwagę (Meriva i Merc B).
2. Fabia idealnie wpisuje się w nasze potrzeby dla początkującej rodziny, jest autem najkrótszym (tak 4.25 jest lepsze niż 4.5+, mam garaż i miejsce w hali naprzeciw siebie, im dłuższe auto na miejscu postojowym tym trudniej się złamać do garażu, żona też woli krótsze auto) przy zachowaniu naprawdę potężnego bagażnika, żona oprócz wózka z gondolą nieraz będzie wozić jakieś szmargały gdy jeździła wykonywać zabiegi, czasem też dojdą zakupy itp. Przymiarka do teoretycznie dużego bagażnika w Mercedesie B z wózkiem i gondolą rozczarowała nas, trzeba było kombinować ze zdejmowaniem tylnej półki itd., co uzmysłowiło nas, że inne minivany/minisuvy itp. również mogą się okazać uciążliwe typu cmax, meriva itp., a dłuższy kombiak oferowałby w zasadzie przede wszystkim więcej miejsca na tylnej kanapie, które jest nam zbędne przy maleńkim dziecku/dzieciach. Auto się po kilku latach wymieni może na minivana jak się skończą czasy jeżdżenia z wózkiem.
3. Największym potencjalnym problemem z grupą VW była dla mnie akceptacja skrzyni DSG o suchym sprzęgle. Jednak w każdym 1.6 TDI wliczając w to kompakty również występuje ta sama skrzynia DQ200.
4. Silnik 1.4 TDI nie zachwyca kulturą pracy i osiągami, ale po programie, który podobno jest bezpieczny dla tej skrzyni, osiąga 110 - 120 koni co przy lekkiej budzie da lepsze osiągi niż seryjne 1.6 TDI 105 km oraz powinno pozwolić na przelotową prędkość autostradową 160 - 180 km/h co jest optymalną prędkością z mojego doświadczenia, a szczególnie w autach klasy B/C.
5. Uznałem, że dyskomfort kultury pracy silnika 1.4 zrekompensuje jego spalanie niższe o litr - półtorej co przy założeniu wieloletniej eksploatacji wygeneruje oszczędności, które pokryją potencjalny remont skrzyni DSG. A trzeba pamiętać, że inne skrzynie też się mogą zepsuć! W końcu to używane automaty, a każdy nowoczesny automat to kwestia max kilkuset tysięcy km. Czasy gdy hydrokinetyk w beczce albo W124 robił milion kilometrów bezawaryjnie na jednym oleju dawno minęły.
6. Podsumowując to auto jest najtańsze, mogę je wziąć w leasing, jest najmłodsze, z najmniejszym przebiegiem, spełnia najbardziej walory użytkowe pozostając autem najmniejszym i najtańszym w utrzymaniu (można oczywiście spekulować, że może w Oplu bym nie robił remontu skrzyni, a tutaj mi na pewno padnie itd., ale to trochę przesada by była chyba). Nie wymaga według mojej oceny oprócz olejów jak w każdym wkładu na dzień dobry około 3 - 5 tysięcy PLN jak Ople Meriva (instalacja LPG) albo Mercedes (opony, hamulce, pasek, kamera cofania i kilka innych potencjalnych pierdół). Największym minusem, którego nie sposób zrekompensować jest potencjalnie niższe bezpieczeństwo w razie wypadku wynikające z technologii, klasy pojazdu i masy własnej. Jednak nie potrzeba nam niczego więcej globalnie.


Jak kupię auto to dam znać co i jak. :) Albo po przeglądzie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Maj 2020, 12:42

jiGsaw napisał(a):Mimo wszystko w drodze wdzięczności za okazany czas postaram się przekonać nieprzekonanych
czuję się wywołany do tablicy :mrgreen: ale dzięki za ten esej. Jeśli 1.4 TDI Wam pasuje to nie ma sprawy, nie mam z tym żadnego problemu :ok: chciałem jedynie przedstawić swój punkt widzenia, który uznałem (a jakże) za bardziej racjonalny i bliższy faktom. No i bardzo możliwe, że czegoś nie doczytałem, bo byłem przekonany, ze jeśli kupisz 1.6, to też będzie chipowany, a z eseju wynika co innego.

Czekamy na dalsze info, powodzenia!
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Maj 2020, 14:44

jiGsaw napisał(a):Mercedes (opony, hamulce, pasek, kamera cofania i kilka innych potencjalnych pierdół).


Chyba coś pomyliłeś. B klasa z 2011 roku ma silnik na łańcuchu rozrządu (OM651). Silniki z paskiem rozrządu (od Nissana/Renault) były od 2013 roku.

Ogólnie to nie zgadzam się z tym wyborem, ale widać od 1 postu, że szukałeś potwierdzenia. Mógłbym znaleźć jeszcze dużo argumentów przeciw - chociażby to że Fabia kombi będzie słabo się prowadzić przy 180km/h na autostradzie... Ale to już Twój wybór.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Maj 2020, 22:22

Mike - jak znam siebie to 1.6 też bym chipował, ale wiesz... 1.6 generalnie prawie zawsze wychodził w większym aucie, czyli cięższym i wtedy lżejsza fabia z 1.4 idzie podobnie jak 1.6. Generalnie do zabawy mam sportowe BMW, a na co dzień w lekkiej fabii te 110 - 120 koni w zupełności mnie zadowoli.

Ossy - chodziło o pasek klinowy, słabo wyglądał w Mercedesie. Wiem, że może być mało stabilnie przy 180, ale niekoniecznie tyle będę jechał, jednak zależało mi by auto mogło je stabilnie osiągnąć mocowo i utrzymać przy długotrwałym obciążeniu, po programie spokojnie da radę myślę.

Fabia przeszła testy bez poważnych zarzutów w ASO, doradca serwisowy potwierdził, że za taką cenę to brać nie patrzeć auto powinno 4 - 5 lat posłużyć bez większych awarii.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW