Witam po przerwie i tym razem ja o pomoc pytam. :) Automat dla rodziny

01 Maj 2020, 16:34

Witam,

Onegdaj sporo pomagałem tutaj ludziom i aktywnie uczestniczyłem w forum, może starsi mnie pamiętają. :) Teraz sam chętnie wysłucham opinii innych. Przepraszam za długi post, ale jak poświęcisz chwilę to będę wdzięczny, a Ty zdobędziesz wiedzę niezbędną do selekcji modeli w tym spektrum wymagań i oboje zaoszczędzimy czas na wyjaśnienia. :yes:

Po kilku latach szczęśliwej eksploatacji i sprzedaży używanego Opla Astra H GTC 1.8 140km + LPG 2007 rok, przebieg u nas 133 - 162 kkm w automacie, szukamy z żoną czegoś pojemniejszego tak jeżeli chodzi o ilość drzwi, jak i pojemności bagażnika. Wymagania i oczekiwania:

1. Sposób eksploatacji: autem głównie będzie jeździć kobieta, ma robić około 15 tys km rocznie, max 20 tys. km rocznie jeżeli się przeprowadzimy w ciągu roku tam gdzie planujemy pod miasto na dojazdach do pracy drogami miejskimi 20 - 30 km w jedną stronę (częściowo może drogą szybkiego ruchu obwodnicą miejską), do tego sporadycznie może kilka razy w roku przejazd trasą. Auto parkowane w domu w hali garażowej lub garażu, a pod pracą pod chmurką. Powiedzmy, że minimum 70% przebiegu rocznego to typowe warunki miejskie, ale raczej odcinki dłuższe.

2. Wymagania główne AUTOMAT tylko i wyłącznie. Rocznik nie starszy niż nasze auto sprzedane czyli min 2007, przebieg no najchętniej poniżej 150 tys. km., max 200 absolutnie, ale niechętnie. Budżet powiedzmy 15 - 30 tys. PLN, no w skrajnym przypadku dychę dorzucimy do 40 jakby to miało sens. Wychodzę z założenia, że jeżeli można kupić auto spełniające wymagania taniej to po co płacić więcej. Auto najchętniej bezwypadkowe niemalowane, serwisowane niekoniecznie w ASO, ale zadbane, to wiadomo. Auto raczej chcemy trzymać minimum 3 lata, a im dłużej tym lepiej, generalnie jak ma około 15 lat to pewnie już będzie szło do żyda. Fajnie jakby nie zgniło i nie rozpadało się do tego czasu, jakieś wadliwe automaty itp. też mnie nie przekonują raczej.

Inne wymagania ((tutaj żona ma swój udział, nie pytajcie mnie o wyjaśnienia):

Auto ma się kończyć tam gdzie tylna szyba (czyli sedany odpadają), Auto ma mieć maksymalnie 4.5 metra długości, W WYBITNYCH przypadkach można wynegocjować dodatkowe 10 cm (ah ta kobieca fiksacja odnośnie długości...), auto musi mieć to absolutne minimum i jednocześnie ostateczność czujniki parkowania z tyłu, no ale w astrze tak mieliśmy, więc teraz najlepiej jakby było to coś więcej czyli kamera z tyłu, a z przodu czujniki. Bagażnik musi mieć możliwość zapakowania wózka, gondoli i może paru szmargałów, czyli kombi albo jakieś auto z dużym bagażnikiem pakownym np. VW Touran. Do tego auto musi być ekonomiczne czyli albo benzyna dobrze znosząca LPG i na wtrysku pośrednim, ewentualnie diesel ekonomiczny. Generalnie w mieście ma to nie palić raczej więcej jak 11 lpg lub 7 litrów ropy przy normalnej sprawnej jeździe. Napęd nie gra roli, to dupowóz. Fajnie jakby miał poniżej 12 sekund do setki, nasza astra w hydrauliku miała niby 11,7 i to starczało do sprawnej jazdy.

Moje pomysły:

Ogólnie Astra H sprawowała się dobrze, mieliśmy bdb egzemplarz w fabrycznym lakierze, zadbany i z udokumentowanym przebiegiem . Stąd myślałem o Astrze J 1.4 turbo 140km i do tego LPG... no ale czar prysł gdy żona powiedziała, iż za duży i faktycznie to ma 4.7 metra bez centrymetra bodajże :shock: nie wiem jaki jest cel robić tak wielkiego kompakta...

Skoda Fabia III kombi 1.4 TDI DSG - silnik podobno na CR bardziej kulturalnie już pracuje jak ta kosiarka na PD, można znaleźć taką z czujnikami przód/tył itp., ma spory bagażnik, a długość chyba nawet mniej jak 3 drzwiowa astra... fabia 1.4 tdi podobno mało pali, a ten silnik 90 koni jakby zawirusować na 110 to może by starczyło mocy.

Mercedes B od 2011 roku diesel automat dwusprzęgłowy - na granicy budżetu, ale auto ładne, świeże wyglądem, pakowne :) Jeździłem takim z wypożyczalni w Hiszpanii i miałem też sporo okazji jako pasażer taksówki, bagażnik naprawdę spory

VW Touran około 2014 rok - bardzo pakowny podobno, silnik 1.6 TDI 105 koni po wirusie chyba da radę

Ze starszych - może znowu Opel Astra H tylko kombi? on ma prawie 20 cm mniej od Astry J. Ale tam są już raczej głównie do wyboru półautomaty easytronic, nie wiem jak to się sprawuje, różnie piszą...

. Może Fors C-max ze skrzynią CVT? Ale jakoś nie jestem przekonany do takich przekładni. Zawsze jakoś mam zakodowane "albo klasyczna hydrauliczna albo dwusprzęgłowa".

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Maj 2020, 17:19

Zastanawiam się co jest takiego cudownego w automacie że to taki wymóg nr 1?
A poza tym Astra 4,7m odpada a Touran 4,5 już jest ok?

Skodę Fabię lepiej wybrać z 1,2 TSI - normalne 4 gary i dynamika lepsza niż 1,4 TDI (który ma 3 cylindry)

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

nie wiem tylko co z automatem, swoją droga DSG to będzie sucha 7-demka i trwałość też taka "se", chyba że mały przebieg i wtedy do tych 200 dociągnie może.
W każdym razie w vagu te automaty w małych silnikach nie są zbyt wybitne.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Maj 2020, 17:51

Żona nie jeździ manualami już od dawna i nie zamierza. Ja też do dupowozu zdecydowanie wolę automat. Te 20 cm robią sporą róznice przy parkowaniu u nas w hali garażowej chociażby. Wiem, bo miałem auta +4.7 i takie około 4.5. Generalnie wszystko powyżej około 4.5 to już się robi coraz gorzej z parkowaniem, takie nasze odczucia.

A jak rozróżnić mokre DSG od suchego?

1.2 TSI, hmm... ale to spali w mieście z 8 przy dynamiczniejszej jeździe? A takie 1.4 TDI powinno się w 5 zamykać.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Maj 2020, 18:29

Rzeczywiście dawno Cię tu nie było :mrgreen:
Przy używkach, automat to największa niewiadoma. Tym bardziej, że w tym budżecie auto będzie miało już koło 10 lat. DSG bym odpuścił- za duże ryzyko wg mnie.
Może jakaś Toyota.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Skrzynia chyba klasyczna, ale pewności nie mam.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3754
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Maj 2020, 18:53

Siemasz Jigsaw, fajnie że wpadłeś :ok:
Może zamiast Astry, warto pójść w kierunku Opla Merivy 2 z tym samym silnikiem? Mamy tam prosty 6 biegowy automat. Ciekawą opcją będzie też Kia Venga.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Maj 2020, 18:55

jiGsaw napisał(a):A jak rozróżnić mokre DSG od suchego?

1.2 TSI, hmm... ale to spali w mieście z 8 przy dynamiczniejszej jeździe? A takie 1.4 TDI powinno się w 5 zamykać.

Suche obsługują słabsze wersje i mniejszy niuton do 250 Nm i przeważnie (tak skrótowo) są przy silnikach z małymi pojemnościami 1,0 albo 1,2 albo 1,4 itd

A co do spalania no cóż 1,4 TDI to nie SDI, no i TSI ma max niuton od 1500 do 4000 a TDI od 1800 do 2500 jakoś
TDI spali średnio może ~ 5,5/100 (ale średnio!) a 1,2 TSI 6,5/100

1,2 TSI to nie jest wysokoobrotowa Honda że aby jechała trzeba ciągnąć na obrotach do 7 tys, TSI mknie od 1,5 tys i nie trzeba dusić.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Maj 2020, 19:43

Dziękuję za info.

Meriva faktycznie wydaje się być kompromisem między rozmiarem, a użytecznością. No i ma dobry silnik 1.4 turbo 140 koni i skrzynię klasyczną. Takie dwa auta mi się rzuciły w oko, blisko siebie nawet.

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

1.2 TSI faktycznie pali 6 w mieście około, wujek ma Octavię 3 Manual 1.2 TSI, ale on bardzo lekko jeździ.

A czy DSG w 1.6 TDI touran to będzie suche, czy mokre?

A co myślicie o Mercedesie? Nie słyszałem złych opinii o dwusprzęgłowych skrzyniach w Mercach A/B. Te diesele 1.8 136/109 km też chyba spoko.

Według tego co piszą to Fabia 1.4 TDI w mieście koło 5 pali. (producent to chyba nawet 4 podaje).
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

01 Maj 2020, 20:05

DSG niech sobie będzie jakie chce, nie możesz zakładać, że w używanym aucie będzie to bezobsługowa skrzynia, zresztą jak praktycznie każda dwusprzeglowka.

Ja polecę trochę z innej bajki


[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
4,27 długości, świetna zwrotnosc, ze spalaniem przy dynamicznej jeździe po Krakowie, zawsze pierwszy ze świateł itd mieścilem się w granicach 6,5/100. Mega wynik przy takiej dynamice jazdy, zryw z miejsca na dwóch silnikach ma swietny.
* "normalnie" jeżdżące kobiety mieściły się w 5/100
Gdybym znalazł się w sytuacji, że potrzebowałbym auta głównie do miasta a budżet by na to pozwalał to hybryda byłaby pewniakiem
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2020, 20:40

jiGsaw napisał(a): Bagażnik musi mieć możliwość zapakowania wózka, gondoli i może paru szmargałów, czyli kombi albo jakieś auto z dużym bagażnikiem pakownym


Auris, ale jeśli już to kombi np.:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Maj 2020, 23:03

Jeśli chodzi o Merivy, to obydwie wydają się sensowne.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2020, 09:42

Nissan Qashqai
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

03 Maj 2020, 23:30

Jakoś nie do końca przekonuje mnie skrzynia CVT, dziwnie to chodzi i opinie ma takie sobie.

Generalnie stanęło na:

Fabia 1.4 TDI DSG, tutaj skrzynia DQ200 z suchym sprzęgłem to potencjalna mina. Egzemplarz ma 80 kkm i 4 lata, jak będę zmieniał płyny to może do 150 dobiję i sprzedam. Gorzej, że chciałbym zrobić mu program z 90 ---> 110 aby to zaczęło jechać. No i tu zaczynają się schody, bo niut seria ma 230, a skrzynia zaprojektowana do 250, po sofcie będzie pewnie koło 280... Zaletą Fabii jest rocznik, przebieg, praktyczność przy małych kosztach utrzymania.

Kolejne auto to ta Meriva. Do tego LPG. Znowu problem z czipem może być, bo tutaj skrzynia ma kaganiec na 240 Nm, a silnik ma 200, po programie znowu może być, że wskoczy 250+.

No i ten Mercedes B. Tutaj ciężko znaleźć opinie o skrzyni DCT-7G, ale nikt się nie skarżył i chyba ma nieco większy potencjał. Generalnie nie chcę wyścigówki, ale ten czip się przyda w każdym modelu by auto nabrało dynamiki. Merc akurat rozparuję 2012 r. 200 CDI 136 koni, to po programie pewnie 160 - 170.

Jest jeszcze Touran 1.6 TDI 105 km DSG 2014 rok i niby ma 105 kkm przebieg.

Ktoś jeszcze coś podpowie?
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

03 Maj 2020, 23:46

Ja darowałbym sobie diesla+DSG do miasta, bo to tykająca bomba. Szukaj benzyny pod LPG z automatem. Moim zdaniem najciekawszy typ to Corolla Verso np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ewentualnie:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Maj 2020, 00:43

jiGsaw napisał(a):Fabia 1.4 TDI DSG, tutaj skrzynia DQ200 z suchym sprzęgłem to potencjalna mina. Egzemplarz ma 80 kkm i 4 lata, jak będę zmieniał płyny to może do 150 dobiję i sprzedam. Gorzej, że chciałbym zrobić mu program z 90 ---> 110 aby to zaczęło jechać. No i tu zaczynają się schody, bo niut seria ma 230, a skrzynia zaprojektowana do 250, po sofcie będzie pewnie koło 280... Zaletą Fabii jest rocznik, przebieg, praktyczność przy małych kosztach utrzymania.

Dlatego proponowałem 1,2 TSI które prawdopodobnie będzie mieć mniejszy przebieg niż diesel nastawiony na trasy i to w Fabii która z zasady w takiej konfiguracji pochodziła od przedstawicieli handlowych. Nie wiem jak to wygląda teraz.
A co do DSG to wymiana oleju + dobre traktowania i pojeździ, no chyba że kupicie auto z 200 tys przebiegu.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Maj 2020, 08:28

Generalnie łatwiej się pomaga jeżeli trzymamy się wymagań autora tematu "Do tego auto musi być ekonomiczne czyli albo benzyna dobrze znosząca LPG i na wtrysku pośrednim, ewentualnie diesel ekonomiczny"

Gdyby TSI były do zagazowania bez problemu na zwykłej sekwencji to bym się nawet nie wahał, bo nie lubię dieseli. Czysta benzyna nie wchodzi w grę, bo jak pojadę takim TSI cięższą nogą po mieście to lekko 8 chlapnie, a na autostradzie +10 szybko wskoczy.

1.4 TDI według danych pali nawet 4 w mieście (według opinii 4-5), niech nawet będzie to 4.5, a 5.5 przy deptaniu. To jednak sporo mniej, a na trasie to będzie duża różnica przy wyższych prędkościach. Także to musi wyjść możliwie tanio, około 10 lpg w mieście albo około 6 ropy, nie więcej.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW