Włademirec t25a z silnikiem żuka POMOCY !!!

19 Sty 2013, 19:29

Witam mam 16 lat i w tym roku padł na mnie obowiązek przejęcia gospodarki, mój tato pozostawił po sobie przerobiony traktor Włademirec t25A z silnikiem żuka + LPG
Traktor świetnie jeździł lecz, tato nie dbał o elektrykę i zawsze wiedział jak go odpalić, a ja nie wiem który kabel do którego połączyć aby był zapłon,
Dlatego prosił bym o jakiś schemat podłączania zapłonu w takim silniku, z góry dziękuje za odpowiedzi :)
hari123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: żuk
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sty 2013, 00:18

Poproś kogoś kto się na tym zna bo może to się skończyć spaleniem stodoły.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

21 Sty 2013, 19:28

Ciągnik i tak stoi na polu, Głupi nie jestem co nieco się znam na silnikach ale od motorów, wystarczy podać mi jakiś schemat i na pewno dam sobie radę :)
hari123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: żuk
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

30 Sty 2013, 00:30

Witam,jak tam Twój nowy nabytek -ciągnik?napisz gdzie mieszkasz ,może niedaleko ode mnie po prostu podjadę i powiem Tobie co powinieneś przeczyścić a co kupić (z naciskiem na przeczyścić)tak aby silnik działał bez zarzut bez względu na to gdzie pojazd parkuje,na żukowskich silnikach zęby zjadłem a reszta wypadła sama.
riobrawo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 06 1964
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Żuk
Silnik: 69 koni w porywach
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1985

30 Sty 2013, 23:16

jestem z powiatu Lubaczowskiego, silnik jest sprawny tylko potrzebuje jakiegoś schematu od elektroniki silnika, gdzie co i jak połączyć aby włączyć/wyłączyć zapłon
hari123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: żuk
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2013, 11:34

W sumie dla mnie to rzecz prosta(każdy tak pisze),sprubóję pokrótce napisać punkt po punkcie co powinieneś sprawdzić lub wyregulować aby silnik działął prawidłowo a więc:wychodząc z założenia że przyczyną nie odpalania silnika jest tylko brak iskry na świecy zrobisz tak, pkt. 1 odepnij miedziany przwewód(jest wpinany z boku aparatu lub przykręcany na małą srubke M5) który dochodzi do aparatu zapłonowego,najpierw oczywiście wyjmij kluczyk z stacyjki i sprwadż pozycję dżwigni biegów i włącz bieg zero czy jak wolisz neutralny,zabezpiecz koła ciągnika,nie zapomnij wykonać te czynności przed wykonaniem w/w sprawdzenia.teraz pociągnij przez osobny przewód miedziany(który podłączysz w miejsce gdzie odłączyłeś w/w przewód) o przekroju ok.1,5 do 2,5 mm2 ,w który wepniesz bezpiecznik ok.10 do 15 amp i małą żarówke o mocy od 5 do 10 Watt i napięciu 12 V(większa będzie sie tylko niepotrzebnie grzała(sprzęt ten przyda przyda sie jeszcze nie raz przy szukaniu różnych zwarć i innych niedomagań w instalacji elektrycznej) przy prąd bezpośrenio od plusa akumulatora,na zdjętej kopułce popatrz do środka aparau zapłonowego i obracając wałem korbowym za pomocą klucza o rozstawie chyba 41mm(?) kręć kołem pasowym tak aż platynki w aparacie będą całkowicie rozwarte ,rozwarcie platynek(fachowo to kowadełko i młoteczek , tak jak w kużni) (nie może być na nich żadnych nadpaleń ani nagaru)i maksymalne wychylenie młoteczka czyli odległość to 0,45 do 0,50 mm)większy lub mniejszy rozstaw powoduje nienaładowanie kondensatora(kondensator TYLKO jeden wstawienie dwóch nic nie daje) i tym samym tylko mniejszą iskrę lub jej całkowity brak,pamiętaj o tym że na rozchylonych platynkach nie powinno być żadnego poboru prądu dosłownie zero,teraz obracaj wałem korbowym dalej tak aż platynki zaczną się zwierać ,w momencie zwarcia powinna zaczynać zapalać sie żarówka,obracaj wałem bardzo powoli dalej i patrz co bedzie działo sie z żarówką w pewnym momencie żarówka zacznie świecić coraz słabiej az zgaśnie i ten moment na rozwieraniu się platynek to jest własnie moment powstawania iskry i zaplonu .Wyżej opisana metoda wyznaczania punku zapłonu jest nazywana METODĄ STATYCZNĄ( dosłowniesilnik stoi) i jest potrzeba do wstępnego odpalenia silnika,podczas gdy silnik się obraca z predkościa ok.800-850 obr.na minutę (teoretycznie oczywiście )za pomocą lampy stroboskopowej(METODA DYNAMICZNA0 ustawiamy punkt zaplonu na ok.8 stopni przed GMP,Góny Martwy Punkt jest to punkt w którym tłok się zatrzymuje po to aby pędzić w dół do DMP czyli DOLNY MARTWY PUNKT. Mieszkam prawie idealnie po przekątnej na drugiej stonie Polski,pomimo odległości i języka technicznego jakim sie posługuję postaram się Tobie pomóc no jak aparat działa?
riobrawo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 06 1964
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Żuk
Silnik: 69 koni w porywach
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1985
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Renault Spider
    Renault Spider to samochód sportowy, który stawiał na mocne wrażenia z jazdy. Już podczas prezentacji na salonie w Genewie w 1995 roku Spider wywołał zaskoczenie i zadziwienie. Opracowany przez Renault Sport ...

01 Lut 2013, 20:35

riobrawo dzieki ale nie wiele z tego zrozumiałem, jak byś mógł przedstawić mi jakieś zdj w którym będzie narysowane które kable są od zapłon, tylko tyle potrzebuje, chodzi mi o te kable które idą do stacyjki.
hari123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: żuk
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lut 2013, 21:51

Jaką masz zamontowaną stacyjkę ?
Jakie ma oznaczenia na stykach ?
Czy jest palony na kluczyk czy na przycisk ?
Elektrozawór od benzyny gdzie jest podłączony ?
Głowica od Żuka nie jest przystosowana do zasilania gazem i benzyną bezołowiową dlatego sprawdź luzy na zaworach.
Po włączeniu zapłonu ma być napięcie na cewce zapłonowej na styku oznaczonym B+ lub 15.
Silnik ten ma inaczej założone przewody zapłonowe jak większość współczesnych silników.
Kolejność zapłonu to 1243. Przed odpaleniem sprawdzamy czy jest olej w silniku i płyn chłodzący.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lut 2013, 23:19

chodzi mi o to że tam wszystko jest podłączone, wiem tyle że ten traktor ma zapłon "na ostro" tzn podłączasz 2 kable i silnik odpala, odłączasz i gaśnie, i nie wiem które to są te kable, dlatego potrzebuje jakiegoś schematu abym się dowiedział odkąd prowadzą te kable.
hari123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: żuk
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lut 2013, 00:00

Napiszę językiem potocznym.
Jeden cienki kabel idzie od cewki wysokiego napięcia do aparatu zapłonowego,ten zostaw na chwilę w spokoju,drugi kabel mniej więcej tej samej grubości dochodzi od instalacji elektrycznej ciągnika do cewki i w tym kablu po przekręceniu stacyjki musi być prąd jeśli nawet nie ma w nim prądu lub też nie ma tego kabla to doprowadż tym kablem prąd od akumulatora (przez bezpiecznik aby w razie zwarcia nie było nieszczęścia) czyli stacyjka kabel a w nim napięcie i ten kabel do cewki, drugi kabel wychodzi od cewki do aparatu,poniatno?poczekaj dzień i może na stole zmontuje taki prowizoryczny układ na tzw.PAJĄKA,czyli kabel po kablu i wtedy zrozumiesz jak to dziala :ok:
riobrawo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 06 1964
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Żuk
Silnik: 69 koni w porywach
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1985

02 Lut 2013, 17:23

mniej więcej już kumam, ale za taki jakiś schemacik był bym ci dozgonnie wdzięczny :yes:
hari123
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: żuk
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lut 2013, 15:25

czekam na kolegę (pracuje na zmiany i pomoże to wysłać w pdf-ie)
riobrawo
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 05 06 1964
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Żuk
Silnik: 69 koni w porywach
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1985

03 Lut 2013, 23:15

hari123 napisał(a):mniej więcej już kumam, ale za taki jakiś schemacik był bym ci dozgonnie wdzięczny

Czy tak trudno wpisać w google /schemat instalacji elektrycznej żuk/?
http://oldtimery.com/index.php?option=c ... =50&t=3796
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995