galakty napisał(a):1.6 nie jest już w Golfie ekonomiczne
Autorze, zerknij sobie co na ten temat napisała osoba, która FAKTYCZNIE ma z tym autem do czynienia:
vw-golf-vi-1-6-mpi-vt104013.htmgalakty napisał(a): No i jak to VAG, oleju trzeba co jakiś czas dolać
Po raz kolejny widzę tego typu wpis tego forumowicza ("każdy silnik VAG bierze olej"), a skoro mamy być poważnym, merytorycznym forum dodam co nieco od siebie.
VAGi, którymi jeździłem:
- Golf IV 1.9 TDI 90KM - osobiście zrobione prawie 80 tys. km, brat dołożył 200 tys. km, nigdy nie trzeba było dolewać choćby kropli między wymianami
- Audi A3 8L 1.8 T 150KM - zrobiłem nim osobiście trochę ponad 100 tys. km, nigdy nie ubyło choćby kropli oleju
- Seat Ibiza 1.4 16v - 30 tys. km, trzy wymiany oleju, zero jakichkolwiek dolewek, nic nigdy nie ubyło
VAGi w rodzinie:
- Skoda Suberb 2.0 TDI 170KM - 105 tys. km przebiegu, rodzice jeżdżą nim rok, zero poboru oleju
- VW Bora 1.9 TDI 90KM - kuzynka jeździ nim już 7 rok non stop, zero poboru oleju, przebieg ponad 300 tys. km
- VW Golf V 1.9 TDI 105KM - wcześniej auto Taty, obecnie brata, prawie 300 tys. km przebiegu, zero poboru oleju
- VW Jetta 2.0 TDI 140KM - kuzyn ma go praktycznie od nowości, obecnie ok. 250 tys. km, zero poboru oleju
Dodatkowo:
- VW Passat B5 FL 1.9 TDI 130KM - auto kolegi z pracy, prawie 400 tys. km, zero poboru oleju
- Skoda Octavia II 1.9 TDI 105KM - auto innego kolegi z pracy, nieco ponad 150 tys. km przebiegu, zero poboru oleju
I dalej mi się już nie chce wymieniać, bo jest tego trochę. Owszem, są silniki, dla których pobór oleju to norma nawet, gdy są w dobrym stanie technicznym (2.0 130KM, 1.6 16v czy większość TSI), ale pisanie, że każdy silnik VAG bierze olej świadczy albo o niewiedzy albo o celowym wprowadzaniu innych forumowiczów w błąd.
A co do tematu - silnik 1.6 to za słaby silnik do tego samochodu.