Właściwe ubranie do auta na zimę

28 Paź 2011, 09:41

Kiepskich kierowców określamy mianem "kapeluszników". Coś w tym musi być,choć kapelusz na głowie zwykle nie przeszkadza tak, jak gruba kurtka, szalik albo (o zgrozo!) kaptur!
Pierwszą zasadą jest swoboda ruchów. Dlatego nawet jeśli jazda ma trwać tylko kilka minut, zdejmijmy z szyi szalik. O ile na zewnątrz chroni nas przed przeziębieniem, o tyle gdy siedzimy w fotelu kierowcy, ogranicza ruchy szyją i sprawia, że patrzymy przed siebie, co najwyżej zerkając kątem oka w lusterka.
AutoSwiat
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Warszawa
Auto: Nie mam

01 Lis 2011, 16:42

To nawet niewygodnie i niekomfortowo jeździć grubo ubrany, tak jak wspomniałeś kurtka, szalik. Faktycznie ogranicza ruchy i w przypadku konieczności szybkiej reakcji zwiększa możliwość wypadku.
qatrrrro
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Warsaw

06 Lis 2011, 23:02

Ja tam wolę najpierw auto nagrzać i dopiero siąść (bez kurtki, jedynie czapka plus cienkie rękawiczki) nawet jeśli to zajmuje nieco więcej czasu. Prowadzenie auta w stroju "na cebulę" uważam za nierozsądne delikatnie mówiąc, tym bardziej, że kiedy jak kiedy, ale zimą to takie atrybuty jak swoboda ruchu, czy szybkość reakcji szczególnie się przydają.
arkadiusz31
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 24
Miejscowość: Szczecin
Auto: Audi A4

26 Lis 2011, 18:40

arkadiusz31 napisał(a):Ja tam wolę najpierw auto nagrzać i dopiero siąść (bez kurtki, jedynie czapka plus cienkie rękawiczki) nawet jeśli to zajmuje nieco więcej czasu.

To musisz jeździć raz od wielkiego dzwonu. Jak się korzysta z auta na co dzień, a sama jazda nie jest celem, a jedynie środkiem, to na taki komfort jak grzanie samochodu nie ma czasu.

Zresztą jak to sobie wyobrażasz? Wsiadam do samochodu, zapuszczam silnik, czekam 10 minut aż się nagrzeje tak, żeby mógł siedzieć w samej bluzie? I tak kilka razy dziennie? Już pomijam fakt, że takie "grzanie" auta na publicznym parkingu jest zabronione. Nie powinno się nawet skrobać szyb na włączonym silniku.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Gołoledź i ślizgawica – trudne warunki jazdy
    Gołoledź powstaje, gdy deszcz lub mżawka opada na podłoże o temperaturze niższej od zera. Spadające kropelki rozpływają się i zamarzają w postaci gładkiej, równej, przezroczystej warstwy lodu pokrywającej podłoże. ...