Problem z ruszaniem z ręcznego pod górkę - help :(

08 Cze 2010, 13:11

Witam,
jestem bardzo młodym kierowcą, jechałam autem dopiero 3 raz (prawko zdane no i niestety 4 lata przerwy w jeździe)... no i mam problem, bo nie umiem ruszać pod górkę z ręcznego :(:(:(... nie mam jeszcze wyuczonej metody by szybko ruszyć z nożnego... strasznie się tym gryzę bo wierzyłam w swoje możliwości a teraz...
może macie jakieś sugestie co robić, jak ćwiczyć????
jeżeli jest już taki temat to sorki, ale nie znalazłam...

help me :oops:
Addicted to diving :)
jellyfish
Nowicjusz

Miejscowość: Kraków

08 Cze 2010, 15:09

Górka, auto, trochę wolnego czasu i nauka. Nic innego nie zostaje. Możesz ew. próbować od mniejszych nachyleń i stopniowo szukać bardziej stromych górek :) powodzenia
elmo
Początkujący

Miejscowość: KR/RZ/SG

08 Cze 2010, 15:16

elmo napisał(a):Górka, auto, trochę wolnego czasu i nauka. Nic innego nie zostaje. Możesz ew. próbować od mniejszych nachyleń i stopniowo szukać bardziej stromych górek :) powodzenia

nom tak... tylko, że nie wiem gdzie w Krakowie mogłabym ... no i pewnie wchodzą w grę godziny baaaardzo późne wieczorem ;/

dzieki :)
jellyfish
Nowicjusz

08 Cze 2010, 18:50

Górka i to nie leciutka a w miarę porządna, i uczyć się..

stajesz na górce trzymając wciśnięty hamulec nożny, sprzęgło, jesteś na pierwszym biegu
naciskasz przycisk na hamulcu ręcznym i zaciągasz go
trzymasz cały czas wciśnięty ręczny, cały czas trzymasz też wciśnięty przycisk na ręcznym
puszczasz hamulec nożny - nie bój się. Auto się nie stoczy, bo trzymasz zaciągnięty ręczny
wciskasz gaz, żeby samochód zaczął trochę wyć. Jak masz obrotomierz ustaw obroty na ok 3000. Na początek powinno starczyć ;)
puszczasz sprzęgło do momentu aż zacznie ono brać. samochód powinien zacząć się telepać
teraz puszczasz delikatnie ręczny, auto powinno zacząć jechać
puszczasz delikatnie sprzęgło, puszczasz delikatnie ręczny

I już. Po bólu.