Woda w oleju

16 Paź 2010, 22:32

Opisze problem,poszedł mi płyn na cylinder zamuwiłem uszczelke pod głowice, głowice sprawdziłem jest szczelna dałem do splanowania potem wszystko złożyłem i okazało się że po naprawie olej w silniku zrobił się kawa z mlekiem czyli jeszcze dostał sie płyn do oleju,przy okazji wymieniłem olej w ird i tam także w oleju była woda, a tylko poszedł płyn na cylinder wcześniej z olejem było ok! Pytanie,czy smarowanie silnika i ird jest połączone?, co może byc przyczyną tego bałaganu? :???:
L.R freelander. Jak (gdzie) zdobyc instr.napraw w j.polskim???
Azymut
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Mazowsze

16 Paź 2010, 22:51

IRd ma podgrzewanie oleju płynem chłodzącym - jak przerdzewiała tzw. chłodniczka to płyn dostaje się do oleju , i mamy śmietankę ,
ale przeprawy przez brody też mogły spowodowac że woda trafiła do oleju , lub stary olej i troche skroplonej pary wodnej też da emulsję
zależy ile tego jest po wymianie można sprawdzić - mogło ustapić ...
zdejm przewody gum, do chłodniczki , zatkaj jeden - w drugi spróbuj dmuchać
jak można swobodnie to ...mamy perforacje " chłodniczki"

czy przy wymianie uszczelki i zdjetej głowicy : przekrecono wałem korbowym ????
przy nie zablokowanych tulejach mogło rozszczelnić tuleje z blokiem :!: :!:
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2010, 23:35

Wiem że tu są tuleje pływające i podczas wymiany uszczelki nie tykałem wału, a wody w ird było sporo około 100ml,czy tuleje powinny wystawac ponad blok? bo umnie są na ruwno z blokiem, przy zdjętej głowicy płyn w bloku był na jednym poziomie nie ubywał
L.R freelander. Jak (gdzie) zdobyc instr.napraw w j.polskim???
Azymut
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Mazowsze

17 Paź 2010, 15:25

tak - niewiele, ale tuleje powinny wystawać ponad blok /nie pamiętam ile/
i to wszytkie równomiernie
czy szpilki przy montażu były nowe :?:
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2010, 20:51

Szpilki i komplet uszczelek wszystko nówka 320zł, hmm to czemu mam tuleje na ruwnwo z blokiem? :shock:
L.R freelander. Jak (gdzie) zdobyc instr.napraw w j.polskim???
Azymut
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Mazowsze

18 Paź 2010, 09:55

Azymut napisał(a):przy zdjętej głowicy płyn w bloku był na jednym poziomie nie ubywał



zdejmowałeś głowicę bez spuszczenia uprzednio płynu??
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Luxury Sedans, Midsized - Audi A6
    Czasopismo "Consumer Reports" ogłosiło Audi A6 najlepszym samochodem w kategorii luksusowych sedanów średniej wielkości - "Luxury Sedans, Midsized". Redakcja magazynu oceniała właściwości jezdne, jakość wnętrza, zużycie ...

18 Paź 2010, 14:26

bodziokardasz napisał(a):zdejmowałeś głowicę bez spuszczenia uprzednio płynu??
Płyn spuszczałem zdejmując przewód pompy wody i w bloku zostało płynu około 1cm poniżej bloku, potem zdjołem przewód na dole chłodnicy poziom płynu w bloku sie nie obniżył , gdzie znajduje sie korek spustowy płynu z bloku?? :???:
L.R freelander. Jak (gdzie) zdobyc instr.napraw w j.polskim???
Azymut
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Mazowsze

29 Paź 2010, 17:17

Dziwna sprawa. A czy wyjmowałeś termostat ten przy pompie wody ?

Domniemam, że masz jeszcze termostat pod kolektorem ssacym i on zablokował resztę wody która siedzi w bloku. U mnie woda opadła i było tylko z 1cm nad połączeniem tulei.

W moim Freelku po lifcie termostat jest blisko chłodnicy. Pod kolektorem ssącym została tylko obudowa termostatu.

U mnie po wymianie uszczelki na początku kopcił parą ale okazało się, że była to woda która wcześniej dostała się do rury wydechowej i później odparowała.
Jeździłem również z odkręconymi odpowietrznikami aby odpowietrzyć układ chłodzenia, dolewałem płynu co jakiś czas.

Płynu i tak mi ubywa ale nie idzie na cylindry ani do oleju, olej nie idzie do wody.
Pod skrzynią biegów wiszą krople płynu. Przez dwa dni mi ubyło ok 1cm ze zbiorniczka jak stał bez jeżdżenia. Podejżenia padają na chłodniczkę w reduktorze. Widzę też że po ściance w której jest rurka wychodząca z reduktora (przymocowana do bagnetu) spływa płyn chłodniczy - może tutaj leży problem.

Ktoś może ma foty jak wyjąć (dostać się do reduktora) spuścić olej z niego lub uszczelnić to miejsce bez wyciągania wszystkiego, lub podpowie ? Domniemam, że chłodniczka nie ma żadnych połączeń wewnątrz którymi może wydostawać się płyn do oleju w reduktorze ?! Czy tak ?

Jeśli jest tak jak napisałem to mam przeciek w chłodniczce reduktora i (lub) na wyjściu rurki którą niby ma wydostawać się nadmiar płynu.


Proszę o porady kogoś kto to już robił.
Mogę pomóc w wymianie uszczelki pod głowicą, naprawie altrenatora, rozrusznika, etc...
tlukom
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Sieradz

29 Paź 2010, 20:26

Kolego @ tlukom
sprawdz szczelność połączen rury metalowej z gumowymi i i szczelność przy obudowie byłego "termostatu" , tam na oringach lubi lać

" chłodniczka" w IRD jest pasownie wklejona - choć rurki metalowe łatwo nadłamać
możesz zrobić próbę odpinając jej przewody i pominąc ja

przez tylny korek uzupełniania IRD możęsz sprawdzić konsystencję oleju
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

29 Paź 2010, 21:22

dzięki

Z rury metalowej nie leci, z połączeń między rurą termostatem i wejściem termostatu do bloku nie leci - sprawdzone.
Chłodniczkę już widziałem na zdjęciach - jest nierozbieralna i brak dodatkowych połączeń
chociaż tak jak napisałeś jeśli ktoś zakładał węże to mógł nadłamać któryś koniec.

Rura i termostat były zdemontowane i dokładnie oczyszczone. Rura pomalowana.

Widzę wyciek z miejsca w bloku gdzie wychodzi ta rurka z reduktora IRD która to ma za zadanie wydalanie nadwyżki płynu. Przydała by się fota tego miejsca.
Czy trzeba wyjmować cały reduktor aby to uszczelnić ?

Zna ktoś dokładną zasadę działania tej rurki ? Jakie warunki muszą zaistnieć aby wypływał nią płyn chłodzący na zewnątrz ? Czy przypadkiem nie musi się wytworzyć duże ciśnienie w układzie chłodzenia ?

Gdzie ten korek się znajduje w IRD dokładnie ? Widziałem tam w tylnej części taką śrubę, czy to jest korek spustowy ?
tlukom
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Sieradz

30 Paź 2010, 10:27

Witam
W IRD zamontowana jest nagrzewniczka, to właśnie te dwie rurki zasilają ją i są połączone z układem chłodzenia silnika /takie samo wysokie ciśnienie jak w układzie/ .Więc jeżeli masz wodę w przekładni to sprawdź ją. Co do demontażu to już ktoś to opisywał na forum
LANDEK99
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 239
Miejscowość: Puławy
Prawo jazdy: 13 08 1986
Auto: freelek 99r
Silnik: 2.0 98KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Paź 2010, 15:15

tak dzięki - wczoraj znalazłem opis na forum.

Mam jeszcze zapowietrzony układ chłodzenia.
Płyn spada do MIN, po jakimś czasie opada temperatura na czujniku temperatury BMW (czarnym) i za jakiś czas zbiorniczek napełnia się samoistnie do MAX.

Ech z nim jest niezła zabawa i wszystko trzeba dokładnie sprawdzać jeśli chodzi o układ wodny, a więc podsumowując i wykluczając uszczelkę pod głowicą po kolei sprawdzamy:

Czy mamy szczelne oringi
- wyjście pompy wodnej - obudowa termostatu (termostat w starszych wiekiem) pod kolektorem ssącym.
- uszczelka oring w samej obudowie termostatu
- uszczelka oring obudowa termostatu-rura wodna pod kolektorem ssącym

i dalej
- odpowietrznik na rurze wodnej
- odpowietrznik na górnym wężu idącym do nagrzewnicy
- dwie rurki idące do nagrzewnicy reduktora IRD (mogą cieknąć na nadłamanych połączeniach z samą chłodniczką lub na łączeniach rurek z wężami.
- kolanko aluminiowe z czujnikiem temperatury - tutaj też bywają przecieki
(ja założyłem kolanko od Rovera z dwoma czujnikami temp i będę sobie montował cyfrowy wskaźnik temp. z piszczkiem na deskę.
- pod uszczelką na kolektorze ssącym od strony 1-szego cylindra
- ktoś pisał też o dziurce w rurze wodnej i rzeczywiście ona robi się cienka ze starości i gryziona płynami potrafi przepuszczać w starszych autkach.

- jeszcze chyba może być wyciek z wejścia rurki przelewowej do reduktora IRD, ale to będę sprawdzał.

Sprawdzamy też:
- Drożność cienkiego węża powrotu nadmiaru cieczy z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego.
- Sprawdzamy korek zbiorniczka dmuchając w niego po uprzednim dokładnym wypłukaniu i jeśli puszcza powietrze gdy mocno dmuchamy to można przyjąć że jest OK.
- Sprawdzamy czy mamy termostat pod kolektorem ssącym i jeśli tak to dłubiemy w nim dziury (ja nawet wyciąłem go całkiem) i zakładamy nowy termostat (po lifcie) z trzema grubymi wężami obok chłodnicy od strony kolektora wydechowego.

Obserwujemy układ i jeśli temperatura się podnosi i opada co jakiś czas to mamy zapowietrzony układ chłodzenia. Jak odpowietrzyć było na forum.

Ja swojego będę obserwował i dam znać jeśli pojawią się nowe wątki związane z wyciekiem.
tlukom
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Sieradz