Wolnossak do 15 tyś.

12 Sie 2020, 13:46

Dzień dobry wszystkim przeglądającym, przeszukiwałem forum i nie znalazłem odpowiedzi jak na razie na moje pytanie ani sam sobie nie bardzo potrafię odpowiedzieć. Poszukuję samochodu "na co dzień/daily" który spełniał by odpowiednie wymagania:

- pojemność max 2.5 litra (najlepiej 2.0 lub niżej - wiadomo - spalanie+OC)
- wolnossąca benzyna
- przyśpieszenie do 100 km/h między 8-9 sekund
- cena do 15 tyś.
- możliwość założenia LPG ze względu na tanie poruszanie (odpada bezpośredni wtrysk)
- łatwa dostępność części, dodatkowo które były by w normalnych cenach
- więcej niż 2 miejsca - Toyota mr2 itp odpadają

Fajnie by było gdyby:
- nie miał dwumasy
- nie był to Mercedes/BMW/Audi
- miał jak najmniejsze spalanie
- niska awaryjność
- hydrauliczna regulacja zaworów

Moje typy przeglądanych aut(losowo) to głównie Renault Clio Sport, Honda Accord VII, Honda Accord VI Type R, VW Polo GTI, Hyundai Coupe, Mondeo MK3 2.5 v6, Fiesta ST mk6, Civic Coupe VII, Mitsubishi Galant.

Coś tam na mechanice samochodowej się znam (gorzej z elektryką), więc podstawy w takim samochodzie sobie bym sam umiał ogarnąć i możliwie zmniejszać koszty użytkowania. Osobom, które nie znają się na LPG oraz strojeniu i chcą pisać komentarze typu " Panie, LPG nie da rady, to się od razu zepsuje" itp dziękuję z góry.
Najbardziej zastanawiałem się nad Fiestą mk6 ST, Renault Clio Sport oraz Mitsubishi Galantem(2.5v6) - czy ktoś miał jakieś doświadczenia z tymi autami lub potrafi podać inne, które spełniały by wymienione wymagania? Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś pomysły/uwagi :D
daniel123
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Sie 2020, 15:41

daniel123 napisał(a):- łatwa dostępność części, dodatkowo które były by w normalnych cenach
daniel123 napisał(a):Najbardziej zastanawiałem się nad Fiestą mk6 ST, Renault Clio Sport
Jedno trochę wyklucza drugie bo części do samochodów usportowionych będą znacznie droższe niż do zwykłych wersji i to musisz mieć na uwadze.

Generalnie chcesz auto całkiem dynamiczne bez turbo, tanie w naprawie z hydrauliką na zaworach i pod LPG no i do tego żeby jeszcze pojemność nie była duża (chociaż podajesz auta z silnikami 2.5 :naughty: ) Trudno będzie znaleźć taki samochód który spełni te wszystkie oczekiwania.
Hondy które podałeś nie mają hydrauliki na zaworach ale za to dynamika ich silników jest bardzo dobra jak na motory bez doładowania. Tu ciekawą opcją może być Civic 1.8 VTEC nie ma hydrauliki na zaworach jest możliwość założenia LPG choć nie polecam do tego silnika. Poza tym pali mało przy spokojniej jeździe ale zmieści się w czasie przyspieszania który podałeś tylko ciężko będzie go chyba znaleźć w podanej cenie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9996
Zdjęcia: 35

12 Sie 2020, 16:27

Trochę wyklucza i trochę nie wyklucza. Taka fiesta st mk6 posiada wiele elementów wspólnych z zwykłą fiestą a silnik 2.0 to silnik z Mondeo mk3. Także części dostępne - problem z niej jest jedynie ze specyficzną skrzynią i już takimi bajerami jak elektroniczne przepustnice itp, wolał bym chyba coś starszego - mechanicznego :D Co do Clio Sport niewiele wiem, jedynie słyszałem, że ludzie sobie chwalą no i sporo szybsze.
Hydraulike chce ze względu na uciążliwość robienia luzów zaworowych co 15 tyś. (mam Honde Accord VI, tą niepolecaną pod gaz, zrobione 92 tyś na gazie - zero problemów. Prędzej zgnije niż padnie.). No dobrze, z tą pojemnością to przesadziłem, ale 2.5 to jeszcze aż tak dużo nie jest jeśli chodzi o Accorda VII (2.4) lub Galanta (nie palą jak smoki przy normalnej jeździe) :D Civic odpada ze względu na wygląd - VI nie chce na pewno (mam accorda z tych lat i potrzeba mi odskoczni chyba) a VII wygląda jak auto emeryta :(
daniel123
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Sie 2020, 16:48

daniel123 napisał(a):Hydraulike chce ze względu na uciążliwość robienia luzów zaworowych co 15 tyś.


Jakie 15k?
30-40 na spokojnie a to i tak "zalecenia". Na pewno masz znajomych jeżdżących na lpg przy silnikach z mechaniczną regulacją. Zapytaj któregoś jak często to robi. Albo poszukaj na jakimś forum Volvo jak często robią luzy

BTW zerknij sobie na S40 2.4
Za 15-17 powinieneś coś znaleźć
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Sie 2020, 16:58

Sam robiłem regulację co 15-20tyś w Hondzie bo tak gdzieś wyczytalem, że na gazie należy częściej tego pilnować i zawsze jakieś minimalne odchyłki były :D zerkne na Volvo. Chociaż raczej nie brałem go pod uwagę, ze względu na spore koszty napraw - przynajmniej taką opinie zasłyszałem.
daniel123
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Sie 2020, 17:06

Dopóki nie kupujesz jakiegoś egzotyka to temat pt. koszty napraw można tak naprawdę olać (oczywiście licząc się z tym, że serwisowanie np. accorda będzie droższe niż civic'a ze względu na segment)
S40 technicznie jest tym samym co focus 2
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Zagato Coupé 2012
    BMW Zagato Coupé to typowe BMW widziane oczami włoskiej firmy Zagato, specjalizującej się w budowie nadwozi samochodowych. Stylistyka Zagato scala cechy typowe dla konstrukcji obu firm, tworząc rasowe coupé ...

12 Sie 2020, 17:22

Post pelen sprzecznosci, ma byc jak najtaniej a wiekszosc wymienionych modeli to usportowione wersje lub takie do ktorych ciezko znalezc czesci nie mowiac o kosztach.

Po 2 auto ma byc dynamiczne a jednoczesnie bez turbo i o malej pojemnosc, kolejna sprzecznosc, i w dodatku malo palace, no chyba ze bedziesz liczyl litry gazu w butli i jedynie pocieszal sie faktem ze 20 lat temu auto na papierze mialo 9 sekund do setki ;p

Z tanszych aut w naprawie, pod lpg, Leon 1.8 wolnossace
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

12 Sie 2020, 18:01

No ma być tanio jak na wersje usportowione/sportowe. Gdybym chciał tanio to bym kupił opla astre/vw polo i nie zakładał tematu. Nie ma dynamicznych aut bez turbo? Dla mnie taka Fiesta ST/Clio Sport to auta dynamiczne. 1.6 - 2 litry to jeszcze mala pojemność. 2.5 to już średnia poj. w Galancie i jest dynamiczne i potrafi przyjemnie przyśpieszyć. Właśnie o osiągi turbo doładowanych po latach bym się obawiał a nie wolnossącej benzyny. Także ja nie widzę tutaj sprzeczności, a raczej temat dla osoby obeznanej w motoryzacji i znalezienie czegos spełniającego większość wymagań.
daniel123
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Sie 2020, 18:14

Za 15k Polo GTI to już będzie chyba z turbo.

Na wstępie musisz się trochę określić, bo tak:
-> do jednego wora wrzucasz Hot hatche segmentu B, sedany segmentu D, kompaktowe coupe i kompaktowego dwudrzwiowego sedana;
-> koszta eksploatacji są dla Ciebie najważniejsze, a rozważasz małego hot hatcha (którym nikt raczej po bułki spokojnie nie jeździ) i mega zgnilucha w postaci Galanta.
-> podane przez Ciebie auta i tak będą miały dwumasę (choć to jeszcze nie jest taka częstotliwość wymiany jak w dieslach)
->V6 i Type - r raczej mało nie spalą (no może w trasie max 100km/h).

Do Twoich wymagań najbardziej pasuje przysłowiowy Golf 1.6 :ok: a z podanych najtaniej będzie w Hyundaiu i Civicu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sie 2020, 19:39

Segment auta dla mnie aż tak nie ważny, ma się to po prostu zbierać. Mniejsze autka mniejsza pojemność i moc, większe analogicznie. Galant dwumasy nie ma, fiesta tez nie ma, hyundai dwumasy nie ma (mowa o 2.0), co do reszty to nie wiem, nie sprawdzałem. Tylko nie golf :cry: Obecnie mam Accorda vi i koszta nie zabijają. Czy taka lekka Fiesta będzie nagle palić 20 litrów gazu i tarcze na przód będą kosztować 1500 zł tylko ze względu na napis ST? Koszta nie są najważniejsze ale lepieć zalać 12l gazu niż 20 w turbo doladowanej 2 litrówce. Poruszam się głównie w trybie mieszanym - autostrada/miasto/ekspresówki więc nie kisił bym sedana w miastowych korkach.
daniel123
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Sie 2020, 21:34

No trochę poleciałeś z mitami. No i będę mimo wszystko nalegać na Twoje zdecydowanie się, bo tych aut nie da się nijak porównać- zarówno jeśli chodzi o koszta, jak i szeroko rozumianą jazdę czy odczucia z przyspieszenia.
daniel123 napisał(a):Koszta nie są najważniejsze ale lepieć zalać 12l gazu niż 20 w turbo doladowanej 2 litrówce
jeśli ktoś jeździ 0-1, to spalanie tak będzie wyglądać, ale jeśli umiesz korzystać ze skrzyni biegów i Nm, to spalanie nie będzie gargantuiczne
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14172
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Sie 2020, 00:13

Zawężając w takim razie poszukiwania stawiam na auta mniejsze - segment B hot hatche oraz ostatecznie G - coś typu hyundai coupe. Czy coś sensownego w moim budżecie znajde z segmentu B? Turbina to kolejny pochłaniacz gotówki oraz czasu na regeneracje. Gdybym chciał turbine to pewnie wziął bym Colta CZT.
daniel123
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Sie 2020, 11:03

Jeśli jeździsz dużo po autostradach/ekspresówkach to odpuściłbym auta segmentu B sprzed ponad 10 lat - będą głośne i niewygodne.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Sie 2020, 11:41

Poruszam się głównie w takim mieszanym trybie i w niedużych odcinkach. Do pracy to droga ~25 km gdzie 15km to tereny miejskie/obrzeża a 10km autostrada. Więc nie są to wielogodzinne przesiadywania w aucie.
daniel123
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Sie 2020, 13:46

A Yaris2 1,8 ts?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe