Wrzący płyn chłodniczy, wysoka temperatura silnika Audi A3

08 Cze 2014, 00:05

Witam.

Wczoraj mając długi odcinek prostej drogi chciałem przetestować swoje Audi. Jechałem jakieś 3, 4 kilometry z prędkością 180 - 200 km/h na wysokich obrotach po czym stając na światłach zauważyłem wydobywający się dym/parę z prawej strony maski. Tuż przed dojechaniem do domu zapaliła się lampka kontrolna od termostatu/płynu chłodniczego. Zaparkowałem, otworzyłem maskę i zauważyłem wrzący płyn chłodniczy, który tak gdzieś po minucie nagle gdzieś spłynął. Kilka godzin później nalałem do zbiornika trochę wody, ruszyłem w drogę i momentalnie temperatura silnika zaczęła rosnąc i znowu pojawiła się kontrolka od jak mniemam, termostatu/płynu chłodniczego. Dzisiaj rano poszedłem sprawdzić poziom wody w zbiorniku i stwierdzam, że jest on pusty. Co to może być? Muszę się liczyć ze sporymi kosztami naprawy?... Od razu zaznaczam, że jestem laikiem w tych kwestiach.
Delo
Nowicjusz

Auto: brak

08 Cze 2014, 15:37

Delo napisał(a):chciałem przetestować swoje Audi

Test chyba się udał.
Delo napisał(a):Co to może być?

1-uszkodzona uszczelka
2-uszkodzona głowica
3-uszkodzony termostat
4-uszkodzony wentylator lub włącznik
Płyn/woda/jest w oleju?
Nie napisałeś jaki masz silnik ale w zasadzie to mało istotne.
kant95
Zaawansowany

Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Cze 2014, 20:54

kant95 napisał(a):Test chyba się udał.

Czy to naprawdę możliwe, że ciut szybsza jazda na wyższych obrotach jest przyczyną usterki czy po prostu problem wyszedł na jaw dopiero wówczas, gdy przycisnęło się na pedał gazu, ale był już wcześniej?

Płyn/woda/jest w oleju?