Wrzący płyn chłodniczy, wysoka temperatura silnika Audi A3

08 Cze 2014, 00:05

Witam.

Wczoraj mając długi odcinek prostej drogi chciałem przetestować swoje Audi. Jechałem jakieś 3, 4 kilometry z prędkością 180 - 200 km/h na wysokich obrotach po czym stając na światłach zauważyłem wydobywający się dym/parę z prawej strony maski. Tuż przed dojechaniem do domu zapaliła się lampka kontrolna od termostatu/płynu chłodniczego. Zaparkowałem, otworzyłem maskę i zauważyłem wrzący płyn chłodniczy, który tak gdzieś po minucie nagle gdzieś spłynął. Kilka godzin później nalałem do zbiornika trochę wody, ruszyłem w drogę i momentalnie temperatura silnika zaczęła rosnąc i znowu pojawiła się kontrolka od jak mniemam, termostatu/płynu chłodniczego. Dzisiaj rano poszedłem sprawdzić poziom wody w zbiorniku i stwierdzam, że jest on pusty. Co to może być? Muszę się liczyć ze sporymi kosztami naprawy?... Od razu zaznaczam, że jestem laikiem w tych kwestiach.
Delo
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

08 Cze 2014, 15:37

Delo napisał(a):chciałem przetestować swoje Audi

Test chyba się udał.
Delo napisał(a):Co to może być?

1-uszkodzona uszczelka
2-uszkodzona głowica
3-uszkodzony termostat
4-uszkodzony wentylator lub włącznik
Płyn/woda/jest w oleju?
Nie napisałeś jaki masz silnik ale w zasadzie to mało istotne.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Cze 2014, 20:54

kant95 napisał(a):Test chyba się udał.


Czy to naprawdę możliwe, że ciut szybsza jazda na wyższych obrotach jest przyczyną usterki czy po prostu problem wyszedł na jaw dopiero wówczas, gdy przycisnęło się na pedał gazu, ale był już wcześniej?

Płyn/woda/jest w oleju?


Wstyd przyznać, ale nawet tego nie sprawdziłem, natomiast w miejscu w którym powinien być płyn/woda pozostała brązowa maź na części zbiornika. Chciałem jeszcze spytać, czy wentylator zawsze się włącza, gdy temperatura jest powyżej normy, bo 2 dni temu się włączył po jednym z kursów, chodził nawet gdy samochód był wyłączony i problemów nie było, żadne kontrolki nie migały, natomiast wczoraj przy krytycznych temperaturach nie słyszałem by chodził.
Delo
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

08 Cze 2014, 22:08

Delo napisał(a): czy wentylator zawsze się włącza, gdy temperatura jest powyżej normy,

Powinien zawsze.Najpierw otwiera się termostat później włącza się wentylator jak jest taka potrzeba.
Delo napisał(a):w miejscu w którym powinien być płyn/woda pozostała brązowa maź na części zbiornika.

No to górę silnika masz do roboty oby to była tylko uszczelka ale głowicę też trzeba by przejrzeć.
Delo napisał(a): wczoraj przy krytycznych temperaturach nie słyszałem by chodził.

I to mogło być przyczyną przegrzania silnika.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Cze 2014, 22:19

Ponowie jeszcze jedno pytanie, a mianowicie
Czy to naprawdę możliwe, że ciut szybsza jazda na wyższych obrotach jest przyczyną usterki czy po prostu problem wyszedł na jaw dopiero wówczas, gdy przycisnęło się na pedał gazu, ale był już wcześniej?
Dzięki za pomoc i udzielenie kilku informacji. Tak czy siak, bez wizyty u mechanika jutro się nie obejdzie, zobaczymy ile mnie to będzie mnie kosztować...

Pozdrawiam.
Delo
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: brak

09 Cze 2014, 08:51

Można zrobić prosty test - sprawdz poziom płynu w zbiorniczku, jak jest mało albo nie ma, to uzupełnij do poziomu między min a max, włącz silnik na postoju i niech pracuje. Poczekaj aż temperatura urośnie do normalnej pozycji, czyli około 90 stopni. Zobacz, czy chłodnica robi sie gorąca. Jak nie, to uszkodzony jest termostat i nie otwiera dużego obiegu. Nagrzewaj silnik dalej i czekaj aż właczy się wentylator lub płyn zacznie się gotować. Jak wentylator się nie włączy, a płyn zaczyna się gotować to przyczyny trzeba szukać w czujniku tempertaury lub bardziej prawdopodobne - bezpieczniku, bo jak wskaźnik pokazuje prawidłowo, to sterownik też powinien dostawać prawidłową temperaturę i włączyć wentylator. Można tez sprawdzić napięcie na wtyczce do wentylatora. Cały czas musisz też obserwować poziom płynu podczas nagrzewania.
Wcześniej dla pewności sprawdz jaki jest kolor oleju w silniku - jak kawa z mlekiem, to nawet nie musisz robić tego testu, bo to UPG poszła.
Jeżeli jednak olej jest ok, ze zbiorniczka nie czuć spalin, a silnik można bezproblemowo uruchomić po dłuższym postoju ( np. po całej nocy ) i z rury nie leci biały dym, to podczas nagrzewania obserwuj też czy gdzieś nie kapie płyn - bo wyciek też może być przyczyną twojego problemu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q3 z silnikami 35 TFSI i 35 TDI
    Na polskim rynku dostępne są już nowe wersje kompaktowego SUV’ Audi Q3. Na początek oferowane jest w trzech wersjach silnikowych: 35 TFSI z manualną skrzynią biegów, 35 TFSI ze skrzynią automatyczną S tronic ...
    Jak zamontować fotelik w samochodzie dla Twojego dziecka?
    W ramach kolejnego materiału z cyklu Piątek ze Szkołą Auto, instruktorzy doradzają, jak zamontować fotelik dla dziecka. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto SKODA mówi: "Poświęcamy czas i energię, by naszym pociechom ...

09 Cze 2014, 17:48

Delo napisał(a):Wstyd przyznać, ale nawet tego nie sprawdziłem, natomiast w miejscu w którym powinien być płyn/woda pozostała brązowa maź na części zbiornika.

MotoAlbercik napisał(a):Wcześniej dla pewności sprawdz jaki jest kolor oleju w silniku - jak kawa z mlekiem, to nawet nie musisz robić tego testu, bo to UPG poszła.

Jak widać już sprawdził i już jest po temacie.
Zobaczymy ile kosztowała jazda testowa.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995