Wskaźnik paliwa oraz predkościomierz Passat B5 1.6 B

07 Paź 2013, 18:59

witam. Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość.
Sprawa dotyczy wskaźnika paliwa a mianowicie oszukuje. Przeszukałem chyba każde fora ale nie znalazłem rozwiązania na mój problem . A wiec tak to u mnie wygląda- wskaźnik po właczeniu zapłonu chwilami podnosi sie na maxa pomimo ze w zbiorniku jest z 10l paliwa. Podczas jazdy powoli opada do 0. Czasami nawet nie pokazuje nic. Skacze jak głupi i nie wiadomo kiedy auto stanie. Spawdzałem czujnik w zbiorniku, gdy podnosiłem czujnik wskazówka szła w góre gdy puszczałem szła w dół i tak kilka razy i wskazuje na to ze czujnik poziomu paliwa jest OK. Byłam u znajomego na VAG-u, zegary sa wporzadku, komp nie wykazał błędów. :bored: :bored: :no: Do tego wskaźnik predkości szaleje tez-raz góra raz dół lub cały czas podskakuje, momentami pokazuje prawidłowo predkość ale po dłuższej czhwili szleje. Czujnik predkości tez przejrzany, kostka czysciutka. Proszę o pomoc i jeszcze raz wyrozumiałość, pozdrawiam użytkowników owego forum.
DamianVWB5
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 24 12 2003
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1,6B 3B 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

08 Paź 2013, 08:43

Co do czujnika stanu paliwa - sprawdz masę łacznie z kostką i przy karoserii. Wygląda mi to na zanik masy. Ale niekoniecznie.
Kolejny krok to sprawdz złącze przy zestawie wskaźników, czy nie jest luźny przewód na złączce, albo czy cała złaczka nie jest luźna.
Wszystkie te objawy wskazują raczej na coś luźnego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Paź 2013, 15:45

A na vagu robiliście test elementów w zegarach?? I drugie pytanko nie grzebał ktoś czasem z przebiegiem w samochodzie??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Paź 2013, 18:08

przemek217 zegary zostały sprawdzone na vagu- test wypadł pomyslnie. Wskażniki wszystkie poszły na maxa. Zostało wszystko vagiem sprawdzone i działa wszysto ok(abs,poduchy itp :ok: ) Przy przebiegu mysle ze nikt nie grzebał bo mial najechane 270tys wiec mysle ze to relany przebieg przy tym roczniku i stanie auta :yes:
Kolego MotoAlbercik gdzie ma szukac tej kostki przy karoserii? Złącze przy zegarach tez sprawdzałem z 5razy. styki tez lekko docisnełem wszystkie i nic to nie dało. Ostatnio jak dobrałem sie czujnika poziomu paliwa, wyjełem ze zbiornika to po włączeniu zapłonu wskaźnik szedł prawidłowo w góre. Momentami po włączeniu zapłonu wskaźnik idzie w góre i pokazuje stan paliwa a momentami nic a jak juz pokaze i wyjade w trase to po chwili opada w dół tak jakby silnik palił 50L/100km. Juz sam nie wiem co gdzie szukać :?
DamianVWB5
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 24 12 2003
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1,6B 3B 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Paź 2013, 21:40

Pisząc o kostece miałem na myśli złącze czujnika. A pisząc o karoserii miałem na myśli miejsce, gdzie masa z tego złącza jest przykręcona do karoserii. Ewentualnie możesz poprowadzić dodatkowy kabelek z masą do złacza przy czujniku. Masa to zazwyczaj przewód czarny, ale nie zawsze. Nie mam pod ręką schematu, więc ci nie powiem dokładnie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2013, 11:31

kostka czujnika przejrzana i jest czysta. Sprawdzę mase jeszcze, dokładnie. A czy jest mozłiwość ze zalało kompa? Jak myłem auto zauważyłem ze jest pełno wody na podszybiu w grodzi za silnikiem :shock: Kanały spustowe były zapchane kompletnie.
Dzis zatankowałem paliwo, wskaźnik paliwa poszedł w góre ale po chwili stopniowo opadał.
Do tego wskaźnik temperatury raz pokazuje dobrze 90stop raz opada na zero. Sprawdzałem przewód przy termostacie i jest zimny czyli termostat OK. Grzałem tez czujnik cieczy i wskazówka szła w góre tak jak ma byc. Gdzie szukać problemu teraz? :?: :?: :?
DamianVWB5
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 24 12 2003
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1,6B 3B 101KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...