Polaken napisał(a):- Alternator byl sprawdzany dzis i na wolnych obrotach slabo pracuje.
Zrób tak - po całej nocy, jak samochód stoi nieodpalany, z rana przed uruchomieniem silnika zmierz napięcie na aku. Potem odpal auto i zmierz napiecie na aku ponownie. Na właczonym silniku pomiar zrób z wyłaczonymi wszystki urządzeniami ( radio, światła ). Potem włącz światła drogowe, włącz ogrzewanie tylnej szyby, włącz dmuchawę na pełnych obrotach i zmierz napięcie na aku. Napisz jakie są wartości.
Polaken napisał(a):Znajomy mechanik stwierdzil ze warto go wymienic a na dziendobry wymienic akumulator.
Na jakiej podstawie stwierdził, że altek jest do wymiany. Mało kiedy wymienia się alternator. Jest to cześć, którą można naprawić i nie ma konieczności wymiany. Co do akumulatora - też pytanie na jakiej podstawie to stwierdził? Przecież aku może okazać się całkiem sprawny, tylko jest niedoładowany z powodu np. słabego ładowania alternatora. Może wystarczyć tylko jego podładowanie prostownikiem.
Ja bym tego znajomego mechanika zmienił na innego, lepszego.
Warto też podjechać do jakiegoś konkretnego mechanika, który ma komputer - niech się podłaczy i sprawdzi jaki błąd jest zapisany w pamięci - zaświecenie się kontrolki silnika, oznacza, że układ sterowania silnikiem wynalazł jakiś problem w tym sterowaniu i zaświecił kontrolkę. Może to być błąd oznaczający za słabe zasilanie. A to może być związane ze słabym ładowaniem aku z altka.
Ale najpierw pomierz te napięcia i naładuj akumulator.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...