Wsród aut do 3 lat jakie diesle należy omijać ?

04 Maj 2013, 14:51

Jakie diesle należy omijać wsród aut do trzech lat ? Słyszałem ,ze w dCi psują się wtryski za 5000 zł ,ze w TDCI psują się turbiny i ze tez psują wtryski i że też wychodzi 5000 zł .Diesle w fordach są podobno z koncernu PSA. czyli Peugeoty i Citroeny 2.0 HDI 140 KM też należy omijać ? Te silniki są również montowane w mazdach 6 .A 2.0 TDI CR można śmiało brać czy tez maja jakąś kosztowną słabą stronę ?
Ostatnio edytowany przez mihau, 04 Maj 2013, 17:21, edytowano w sumie 1 raz
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Maj 2013, 16:13

omijać należy 2.0 TDI
dany1994
Nowicjusz
 
Posty: 36
Auto: Nie mam
Paliwo: Diesel

04 Maj 2013, 17:19

2.0 TDI należy unikać z pomopowtryskiwaczami czy 2.0 TDI CR też ?
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

04 Maj 2013, 18:05

Pierwsze silniki 2.0 TDI były wadliwe. Podobno je zmodernizowano i problemu już nie ma także radze szukać modeli po 2007 roku z tym silniczkiem, ale ja wychodzę z założenia, że jak coś było awaryjne to takie pozostanie.:) 2.0 TDI CR uważaj na lata 2009-10 bo w tych latach silniczki te miały wadę ,,nieszczelność przewodów wysokiego ciśnienia''. No, ale nie ma co się łudzić takie czasy koncerny chcą teraz zarabiać na serwisie, auto ma max przejechać 200tys km i klient ma się udać po następne już nie ma takich silniczków jak stare dobre 1.9 TDI 90km:)
dany1994
Nowicjusz
 
Posty: 36
Auto: Nie mam
Paliwo: Diesel

04 Maj 2013, 19:34

Najlepsze silniki Diesla-----TOYOTA 1.4D-4D,HONDA2.2i-CTDi(jeszcze lepszy,najlepszy chyba na świecie),FIAT 1.9 JTD,JTDM(prawie najlepszy na świecie ,gdyby nie silnik HONDY) 1.3 M-JET,PEUGEOT 2.0 HDI,BMW 3.0d,VW 1.9 TDI(z pewnym wyjątkiem wielce kaszaniastym) Po nich są już silniki tylko gorsze.Nawet silnik dość udany Mercedesa 2.1 CDI mnie zmieścił się na tej półce.Naturalnie wedle roczników i te silniki podzielone są na lepsze i gorsze.SUBARU ma jeszcze niezłe silniki BOXER ale z kolei z tymi autami są poważne problemy z układem przeniesienia napędu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8577
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Maj 2013, 20:55

Peugeot 2.0 HDI ?Mówisz o starym 2.0 HDI w 406 czy o 2.0 136 KM w 407 ?
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Nie wsiadaj za kierownicę jak jesteś wczorajszy!
    Wraz z nadejściem nowego roku rozpoczął się okres karnawału, a więc czas spotkań towarzyskich i balów. Choć często spożywa się wtedy alkohol, powinni z niego zrezygnować kierowcy – niebezpieczne jest nie tylko ...

04 Maj 2013, 21:20

Ogólnie,z Peugeotami nie jest tak jak z VW-enem,który pewną partię silników 1.9 TDI schrzanił(niewielu ludzi o tym wie)2.0 HDI to bardzo wytrzymała konstrukcja o fenomenalnej kulturze pracy,przez to zapewnia podróżującemu wyjątkowy komfort jazdy specyficznej natury,charakterystycznej dla Peugeota,przy niskim zużyciu paliwa i cichej pracy.Niewielu producentom to się udało.Ten silnik zapewnia bezproblemowość nawet przy większych przebiegach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8577
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

04 Maj 2013, 21:32

PhantomASA1 napisał(a):fenomenalnej kulturze pracy
pisząc to o R4 w dieslu powinno się brać w cudzysłów :mrgreen: żaden traktor nie ma kultury pracy, tak można powiedzieć o benzynie w układzie R6 albo V6/8 reszta to może co najwyżej nie chodzić za brzydko, ale kultury to nie ma
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

04 Maj 2013, 22:45

@PhantomASA1

Jak 2.0 HDI to taka wytrzymała konstrukcja to czemu pod maska fordow psują się nich turbiny i wtryski ? Przecież to silniki z koncernu PSA umieszczane w fordach ze znaczkiem TDCI .
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Maj 2013, 08:04

PhantomASA1 ma racje w tym co piszę. Mimo, że nie jestem zwolennikiem diesli to silnik HDI oraz silnik Hondy są bardzo kulturalne jak na diesle :)

Problem stanowi inny osprzęt inna elektronika czy wtryskiwacze. Np Mazda używa diesla 1.6 PSA a ma swoje oprogramowanie i leci tylko na wtrysku Bosha.

Ford Delphi...

Dlatego jedne auta psuja się mniej inne bardziej.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Maj 2013, 08:48

PhantomASA1 napisał(a):Najlepsze silniki Diesla-----TOYOTA 1.4D-4D,.

Prawie prawda :D są ok. ale do 2009r, później już nie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10994
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Maj 2013, 09:50

Mihau,odpowiedź jest bardzo prosta.To tak jakbyś zapytał, czemu ludzie narzekają na silniki Mercedesa 2.2d(95 KM) skoro mechanicznie wytrzymują milion kilometrów.Ano dlatego,że Mercedes skorzystał z pomp wtryskowych Lucasa a nie Boscha,z oszczędności ! Skoro jakaś tam f-ma bierze silnik 2.0HDI i z oszczędności korzysta z komponentów innych ,tańszych firm,to niestety, niezawodność i trwałość już nie będzie taka.Producentów,którzy są mistrzami w produkowaniu trwałych turbosprężarek nie jest wielu,są one jednak dość drogie.Przecież Peugeot nie produkuje turbosprężarek.Dlatego przed kupnem danego auta należy pytać ,który rocznik,moc silnika itd.jest godny uwagi.Skoda też swego czasu korzystała z poddostawców lepszych i silniki montowane w Skodach były trwalsze jak te,które znajdowały się w VW-genach.BMW też raz skorzystało z głowic poddostawcy,który jakościowo się nie popisał,dopiero wymiana na głowicę jakiegoś tam hiszpańskiego producenta rozwiązywała problem.Silnik podobnie jak wszystko,jest tak trwały i niezawodny jak jego najsłabsze ogniwo,no ale to, to każdy wie.Nim kupicie dane auto,wcześniej pytajcie,byście nie padli ofiarą globalnych opinii tyczących danego typu silnika.Kto kupił auto VW-na 1.9TDI np.z roku 2008 pluje sobie w brodę,nic tam,jeśli auto jest nowiutkie na gwarancji,w tym czasie raczej nic jeszcze może z nim się nie dziać,podobnie jest z tymi silnikami 220d TOYOTY,dopiero druga ręka przekonuje się,co one są warte,ta pierwsza mogła być całkiem zadowolona.Nic mi nie wiadomo o tym,by silniki 2.0 HDI stosowane w Peugeotach miały typowe,słabe ogniwa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8577
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

05 Maj 2013, 15:26

W Motorze z 9 lipca 2012 maja nagatywna uwagę co do silnika 1,6 HDI w Peugeocie 407
-niska żywotność turbosprezarki ,która na szczęście jest dość tania w regeneracji.
.

Bardziej niepochlebnie o silnikach HDI w 407 pisali w Autoswiacie z 6 kwietnia 2010.
Niestety,osoby ,które chcą kupić używanego Peugeota 407 , musza liczyć na siebie i przy kalkulowaniu kosztów eksploatacji powinny koniecznie wziąć pod uwagę koszty napraw ,a nie tylko paliwo i przeglądy .Zbyt często pochopnie wybiera się motor Diesla tylko dla tego ,ze ma mniejsze spalanie .Tymczasem w przypadku tego modelu ,jak tez wielu aut konkurencji ,silnik benzynowy jest dużo bezpieczniejszym wyborem .


Gdy kupimy kilkuletniego Peugeota 407 z dieslem i podobnym przebiegiem , zaoszczędzone 12 tys. Zł może okazać się za mała suma ,aby pokryć wydatki na naprawy ,które w kolejnych kilku latach prawdopodobnie bedą koniczne .


Trzeba być niepoprawnym optymista , by wierzyć w to,ze uda się uniknąć remontu turbosprezarki,wtryskiwaczy,dwumasowego koła zamachowego czy wymiany filtra FAP


Peugeot 407 SW nie jest autem prostym i tanim w naprawie , ale jeśli wybierzemy wersje z silnikiem benzynowym 2.0 , zminimalizujemy ryzyko
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Maj 2013, 16:35

Tak,ale to tyczy wszystkich nawet najbardziej udanych silników CR,w przypadku awarii koszty nie są małe.Taki silnik N 47 2.0d BMW potrafił szwankować już przy przebiegu 40 tyś km,trzeba było wymieniać np.dwa łańcuchy rozrządu(8000 zł z robocizną),do tego trzeba było wymienić wał z integrowaną zębatką(koszt 18 tyś zł) gdyż zużyte rozciągnięte łańcuchy powodowały zużycie zębatki.Oczywiście,że silniki benzynowe ogólnie są tańsze w eksploatacji.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8577
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

06 Maj 2013, 10:09

Volkswagen prowadzil akcje serwisowa i wzywal ludzi do serwiu .Czyli wada zostala wyelminowana za pierwszego wlascieciela , w serwisie.
mihau
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Stobno k./Szczecina
Auto: BMW X6
Silnik: 3.0 d
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008