13 Gru 2009, 14:20
Co do klocków - nie wymienia się dwóch,tylko cztery - po dwa z każdej strony koła.
Skoro już słyszałes tarcie podczas hamowania,to sprawdz też tarcze hamulcowe,czy czasem nie mają rowków od klocków.Jeżeli mają,to tez sa do wymiany.Tarcze wymienia się równiez parami.
Co do płynu hamulcowego - płynu w zbiorniczku ubywa w miarę ścierania się klocków.Płynu nie może być mniej niż minimum oznaczone na zbiorniczku.Najlepiej jak jest między maximum i minimum,a nawet może być nieco więcej.Byle tylko nie było więcej jak maximum.Nie dobrze też jest,jak jest równo z kreską maximum.
Co do wymiany płynu - to zależy jak długo jest on w układzie,a raczej ile km samochód zrobił na tym płynie.Można zmierzyć w jakiej kondycji jest płyn hamulcowy - można w sklepie kupić miernik płynu hamulcowego,albo pojechac na warsztat.Każdy szanujący się warsztat powinien mieć taki miernik.Płyn hamulcowy mierzy się na zawartość wody w płynie.Im więcej wody,tym płyn jest gorszy,ma gorsze właściwości,a co za tym idzie hamulce słabiej hamują i płyn szybciej może się zagotować podczas nawet lekkiego hamowania.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...