WV GOLF III - Klocki i płyn hamulcowy.

13 Gru 2009, 13:31

Witam , mam następujący problem , a w zasadzie pytanie... Ostatnio podczas hamowania słyszałem jakby skrobanie w przednim kole , co sie okazało klocek sie poprostu wytarł. wiem ze trzeba wymienic dwa , z prawej i lewej strony. Ale czy trzeba przy wymianie klocków wymienić płyn hamulcowy ??? bo ostatnio jakby mi go troche ubyło (mozliwe ze to przez zużycie tych klocków) Czy moze poprostu kupić i dolac te tego co jest??
luki1304
Początkujący
 
Posty: 109
Miejscowość: Piła
  • 13 Gru 2009, 14:20

    Co do klocków - nie wymienia się dwóch,tylko cztery - po dwa z każdej strony koła.
    Skoro już słyszałes tarcie podczas hamowania,to sprawdz też tarcze hamulcowe,czy czasem nie mają rowków od klocków.Jeżeli mają,to tez sa do wymiany.Tarcze wymienia się równiez parami.
    Co do płynu hamulcowego - płynu w zbiorniczku ubywa w miarę ścierania się klocków.Płynu nie może być mniej niż minimum oznaczone na zbiorniczku.Najlepiej jak jest między maximum i minimum,a nawet może być nieco więcej.Byle tylko nie było więcej jak maximum.Nie dobrze też jest,jak jest równo z kreską maximum.
    Co do wymiany płynu - to zależy jak długo jest on w układzie,a raczej ile km samochód zrobił na tym płynie.Można zmierzyć w jakiej kondycji jest płyn hamulcowy - można w sklepie kupić miernik płynu hamulcowego,albo pojechac na warsztat.Każdy szanujący się warsztat powinien mieć taki miernik.Płyn hamulcowy mierzy się na zawartość wody w płynie.Im więcej wody,tym płyn jest gorszy,ma gorsze właściwości,a co za tym idzie hamulce słabiej hamują i płyn szybciej może się zagotować podczas nawet lekkiego hamowania.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe
      Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...
      BMW Z4: roadster przyszłości
      Nowe elementy zewnętrzne, staranne modyfikacje we wnętrzu, nowy pakiet wyposażenia i nowy podstawowy wariant silnikowy BMW Z4 powodują, że na salonie NAIAS 2013 w Detroit samochód będzie wyglądał jeszcze bardziej atrakcyjnie ...