Www.wojdas.24x7.pl - czy są tam rzetelne informacje?

12 Cze 2016, 15:59

Witam, jako świeży kierowca chce rozwijać swoje umiejętności jazdy i kultury drogowej, oraz poprawnej eksploatacji samochodu.
Przeglądając fora natknąłem się na stronę podaną w temacie wątku. Jest tam dużo artykułów dotyczących ww. tematyki. Jako laik (jeszcze :D) w dziedzinie motoryzacji zastanawiam się nad tym, ile prawdy jest w publikacjach tego człowieka (magister inżynier), oraz czy mają one przełożenie na realia, bo jak wiadomo teoria teorią, a praktyka swoje.
Proszę o opinię nt. tej strony, oraz dla przykładu ten pdf: http://www.wojdas.24x7.pl/download/ekojazda.pdf
Czy to co pisze ten człowiek ma przełożenie w rzeczywistości?
qdzio
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Lubelskie
Prawo jazdy: 29 06 2015
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk2
Silnik: 1,8i 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

16 Cze 2016, 12:45

Nie chciało mi się czytać wszystkiego, ale ten gość jest IMO jakiś upośledzony, a dyplom kupił na bazarze za worek kartofli :roll:
Po pierwsze, nie da się zejść ze spalaniem niżej, niż podaje producent. Badania fabrycznego spalania nie mają nic wspólnego z normalnym ruchem drogowym, mieszanka jest zubożona, ciśnienie w oponach wysokie (zbyt wysokie, co w normalnych warunkach niebezpiecznie zmniejsza przyczepność samochodu). Warunki utopijne, a to wszystko po to, żeby w katalogach chwalić się niską emisją CO2...
Po drugie, silnik przed jazdą będzie grzać się ruski rok. Prawda wygląda tak, że pierwsze metry nie ciśniesz jak poj.ny, aby olej dotarł do każdego zakamarka silnika. I tak będzie zimny i gęsty, ale dotrze do ruchomych elementów. Silnik najlepiej nagrzewa się w czasie jazdy, przez co dłużej pracuje w optymalnej temperaturze.
Po trzecie, kto rusza z 2k obrotów? :shock: Co to nauka jazdy?
Po czwarte, jazda na zbyt niskich obrotach (piję tutaj do zmiany biegów przy 2k; poza tym to wyklucza powyższe, czyli trzeba by ruszać z dwójki...) nie jest dobra dla silników, zwłaszcza diesla.
Po piąte, auto na luzie spala paliwo. Nie robi tego na biegu.

Reszty nie skomentuję, bo po prostu zapoznałem się wybiórczo z tą "naukową" publikacją. Ale generalnie rzecz biorąc nie słuchaj tego typa, bo to jakieś PRLowskie brednie, dzięki którym będziesz jeździć jak grzyb w Trabancie :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Cze 2016, 13:54

Obawiałem się, że może to się mijać z prawdą. Gdzie zatem mogę poczytać sobie takie artykuły, tylko bez błędów rzeczowych? Jakieś książki, fora, strony internetowe?
qdzio
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Lubelskie
Prawo jazdy: 29 06 2015
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk2
Silnik: 1,8i 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

17 Cze 2016, 20:51

Szczerze mówiąc do wszystkiego dojdziesz w trakcie jazdy. Będą to Twoje własne odczucia i doświadczenia, bo dla jednego świetnie przyspiesza VTEC (wysokoobrotowiec), a dla innego diesel (idzie z dołu).
Możesz sobie oglądać motodoradcę na YT, on gada dość rzeczowo.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Cze 2016, 05:36

mike napisał(a):Nie chciało mi się czytać wszystkiego, ale ten gość jest IMO jakiś upośledzony, a dyplom kupił na bazarze za worek kartofli

Nie przesadzaj, w większości facet ma rację,jeśli chodzi o niskie zużycie paliwa. Tylko jeżdżąc w taki sposób stajemy się zawalidrogą. Co do jazdy na luzie to w 100% z nim się zgadzam, sam często(o ile nikt za mną nie jedzie ) dotaczam się na sprzęgle do świateł, czy ronda. Na luzie będziesz się toczył o wiele dłużej i szybciej niż na biegu. W sprzyjających warunkach można zejść poniżej deklarowanego przez producenta spalania-np. jazda za tirem czy właśnie jazda na luzie tam gdzie można. Ja sam jadąc w taki sposób z Marek(silnik rozgrzany-byłem w serwisie) do Nowego Dworu trasą przez Nieporęt uzyskałem 4,4l/100km wg wskazań komputera. W trakcie użytkowania auta nie stwierdziłem by komputer jakoś zauważalnie przekłamywał-zawsze tankuję do pełna i zeruję licznik.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

19 Cze 2016, 13:44

Czy jest różnica między jazdą na sprzęgle, a jazdą na luzie?
qdzio
Początkujący
 
Posty: 55
Miejscowość: Lubelskie
Prawo jazdy: 29 06 2015
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: Ford Mondeo Mk2
Silnik: 1,8i 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997