Wybija bezpiecznik od alternatora nr 7 ford cougar 2.5l

25 Paź 2014, 12:16

Witam
wybija mi bezpiecznik od alternatora nr 7 dalem samochod do naprawy sprawdzili mi alternator i jest dobry a nadal wybija
podobno gdzies robi zwarcie
czy ktos mial ju taki problem??
lub wie gdzie moze byc problem
dawid1419
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ford cougar
Silnik: 2.5 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Paź 2014, 19:50

Auto mało znane, ile amper ma ten bezpiecznik ?
Japończycy projektowali instalacje z bezpiecznikiem 60-80 A od alternatora na przewodzie B+.
Alternatory 6 diodowe mają bezpiecznik na wzbudzaniu 8 A.
Mając schemat szybciej się dojdzie co jest podłączone do tego bezpiecznika.
Przykładowy schemat do Forda Probe - charging circuit - obwód ładowania.

http://www.diakom.ru/CAR/Ford/1997/Prob ... /15573.pdf

Z tego co się zorientowalem to bezpiecznik 7 ma 7,5 A od niego idzie stały plus do regulatora napięcia w alternatorze, przewód czerwony 0,75 mm^2, biało-zielony przewód też 0,75 mm^2 prowadzi do A147 PCM Powertrain Control Module, przewód czarno-zielony też 0,75 mm^2 prowadzi do licznika. Na przewodzie prądowym 20 mm^2 jest zabezpieczenie 175A.

Czy był sprawdzany stan komutatora ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

25 Paź 2014, 22:58

elektryk mi mowil ze mial taki przypadek a okazalo sie ze akumulator byl uszkodzony kazal mi zmienic akumulator i sprawdzic zrobilem i teraz bezpiecznik wybija odrazu po wsadzeniu w gniazdo bez wlaczonego zaplonu a przed tem palilo go chwile po zaplonie. Podejrzewam ze winny jest alternator. prawdopodobnie w serwisie sprawdzili ze laduje i tyle a nie ze ma jakies przebicie

bezpiecznik wchodzi 10 według ksiazki
dawid1419
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ford cougar
Silnik: 2.5 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Paź 2014, 23:17

Trzeba sprawdzić czy po odłączeniu cienkich przewodów od alternatora dalej jest zwarcie.
Wykluczymy w ten sposób zwarcie na wiązce elektrycznej.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

26 Paź 2014, 00:12

andrzej_124 napisał(a):Czy był sprawdzany stan komutatora ?

W alternatorach nie ma komutatora.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

26 Paź 2014, 09:26

odpiac bezposrednio od alternatora to zobacze o ile sie dostane bo ciasno ale odlaczalem kable od akumulatora ktore sa od wspomagania alternatora i rozrusznik podpiolem ten od rozrusznika i nie wybilo a od alternatora odrazu wybilo
dawid1419
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ford cougar
Silnik: 2.5 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

26 Paź 2014, 12:27

Pozostaje wyciągnąć alternator i go rozebrać, powinno się wyjaśnić gdzie jest przejście do masy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704