Wybór Auta dla rodziny :D

09 Paź 2017, 12:13

Witam

Przychodzę z pomocą wyboru auta, które będzie komfortowe, bezpieczne jak i mało awaryjne. Obecnie mam Reault Clio II 1.2 98R, lecz na moją 4 Os. rodzinę jest za małe... Rozglądałem się co nie co na serwisach aukcyjnych itp. I przyznam że moją uwagę przykuło:
Citroen C4 2004R
Ford C-Max 2004
Ewentualnie jeszcze coś może w Forda Focusa Mk2-Mk3 aczkolwiek nie wiem jak one cenowo wyglądają. Samochód ma służyć do wyjazdów np. Morze, Góry zakupy Praca i czasem wypad do rodzinki (15km) czyli takie podstawowe czynności. Chyba że macie coś lepszego do zaproponowania?? Dodam że nie chce raczej nic poniżej 2004 Roku.. Wygląd też ma znaczenie może nie tyle dla mnie jak mojej żony... Czyli coś pokroju w/w aut..

Budżet to ok. 10 tyś.
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Paź 2017, 17:09

MoNte napisał(a):Citroen C4 2004R


Podejrzewam, że za mało kasy na coś pewnego

MoNte napisał(a):Ford C-Max 2004


Za mało kasy

MoNte napisał(a):Forda Focusa Mk2-Mk3


Za mało kasy. Mk2 to co najmniej 12-13, mk3 25

MoNte napisał(a): Dodam że nie chce raczej nic poniżej 2004 Roku..


Za mało kasy żeby wybrzydzać

volvo s40/v40
avensis I
octavia I
astra g
307
mondeo 3
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Paź 2017, 21:13

To czemu tych C4 jest tyle w takiej cenie ?? Bo nie rozumiem... Te po 2006r sa droższe ale 2004r stoi po ok 10000 tyś zł.
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Paź 2017, 22:07

MoNte napisał(a): ok 10000 tyś zł.


Za taką kwotę to na pewno ich nie ma

1. Przy twoim użytkowaniu tylko benzyna - a wszystkie tanie są dieslami
2. Co z tego, że "są" jeśli będą to powypadkowe, sprowadzone trupy po szybkich naprawach w tureckich komisach.
3. Jeśli masz zamiar wozić tym dzieci to może warto zwrócić uwagę na bezpieczeństwo i kupić coś co będzie w dobrym stanie - bo skąd będziesz wiedział czy auto po dzwonie ma wstawione nowe poduszki czy tylko rezystory
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

09 Paź 2017, 22:56

Okej jedynym samochodem z tych co podałeś może być Peugot 307 najlepiej w Kombi... jaki silnik i rok najlepiej ?? Na co zwracać uwagę ?
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

09 Paź 2017, 23:00

I co do tego C-Max to też każdy po dzwonie itp itd ??
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Jak przygotować samochód do jazdy podczas zimy?
    W zimie przygotowanie samochodu do jazdy ma szczególne znaczenie, dlatego tak ważne jest przeznaczenie na to odpowiedniej ilości czasu. Trzeba pamiętać o konieczności oczyszczenia samochodu ze śniegu i lodu, a także ...

09 Paź 2017, 23:11

Niestety, c-max jak i Focus mk2 w cenie 10 tyś zł. Nie wróży nic dobrego, nie nastawiaj się, że znajdziesz dobry egzemplarz a tym budżecie. Popieram też propozycje 307 i volvo v/s 40
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

10 Paź 2017, 18:35

Zdecyduje się na 307 tylko z jakim silnikiem najlepiej i na co patrzeć... Znalazłem z przebiegiem koło 120 tys z 2003 bodajże nie za mało troszkę??
I czemu cena I wersji i II są zbliżone ?? Którą mam kupić do max. 11 Ty s
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Paź 2017, 20:35

Dzięki za tak duże zainteresowanie tematem... Poszukam gdzie indziej odpowiedzi na moje pytania.
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Paź 2017, 20:42

Za 11k skup się na późnym przedlifcie. Silnik? Każdy benzyniak z wyjątkiem 1.4 (słaby) będzie ok.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Paź 2017, 21:13

Tzn który rocznik??
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

11 Paź 2017, 21:36

ch...a, jak Ty radzisz sobie w codziennym życiu?
Tak ciężko wpisać w szukajkę "307 lift"?
Tu nikt nie jest encyklopedią i zrobi to tak samo.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

11 Paź 2017, 21:41

Polift (na autocentrum oznaczony jako II gen) był od 2005
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Paź 2017, 01:29

Skoro napisałeś na późnym przedlifcie to chyba nie polifcie ?? Ja tak to odebrałem
MoNte
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 13 01 2016
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Clio 2
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Paź 2017, 09:56

Zanim zdecydujesz się na 307 (napisałeś, że szukasz auta mało awaryjnego - co mnie nie dziwi, skoro zamierzasz wozić tym dzieci w góry czy nad morze) przeczytaj to:
"Peugeot 307 to kolejny przykład tego, jak francuscy projektanci potrafią zaprojektować ładny samochód, który zdecydowanie odróżnia się od innych swoim atrakcyjnym wyglądem.

Znów mamy charakterystyczne kocie oczy, do tego wysoką sylwetkę, dzięki której świetnie prezentuje się i hatchback i kombi. W przypadku kombi można nawet powiedzieć, że to jedno z najładniejszych i najzgrabniejszych aut tego typu na rynku.

Peugeot 307 to także kolejny przykład tego, jak można stworzyć auto piękne i równocześnie awaryjne. Trudno bowiem o gorszą reklamę dla samochodu, niż możliwość jego samozapłonu (m. in. poprzez możliwość dostania się zasolonej wody do systemu ABS, co producent usuwał w czasie akcji serwisowej). Do tego doszło jeszcze sporo problemów z elektroniką i mechaniką. Trzeba być naprawdę zakochanym w urodzie tego auta, żeby je kupić. W przeciwnym wypadku lepiej poszukać innego samochodu.

Samochód był produkowany w latach 2001 – 2007. W 2005 roku przeprowadzono facelifting, w czasie którego dokonano zmian w wyglądzie przedniego pasa auta.

Auto było produkowane jako trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback, jako dwudrzwiowe cabrio coupe (produkowane od 2003 roku) oraz jako pięciodrzwiowe kombi. Peugeot 307 miał napęd przedni.

Co znajdziemy pod maską trzysta siódemki? Paleta silników benzynowych wyglądała następująco: 1.4l (75KM, 88KM), 1.6l (109KM) oraz 2.0l (136KM, 140KM, 177KM). Nie mogło zabraknąć także jednostek wysokoprężnych HDI: 1.4l (68KM), 1.6l (90KM, 109KM) oraz 2.0l (90KM, 109KM, 136KM).

Samochód mógł posiadać jedną z czterech przekładni: pięcio lub sześciobiegową manualną albo cztero lub pięciostopniowy automat.

Typowym problemem, mającym fatalny wpływ na wszystkie systemy auta jest awaria centralnego komputera BSI. Jest on odpowiedzialny za sterowanie pracą silnika, centralnego zamka, oświetlenia i wielu innych elementów elektrycznych. Nie trzeba wspominać, że samochód dotknięty awarią komputera BSI jest po prostu martwy. Naprawa polega na wgraniu nowego oprogramowania, kodowaniu kluczyków, sterowników silnika itd, aż auto odzyska sprawność. W skrajnym przypadku (albo przy leniwym mechaniku) pomaga jedynie wymiana komputera. Komputer BSI można dodatkowo „dobić” poprzez montaż własnego systemu audio, nowego alarmu albo innych odbiorników prądu. Naprawa uszkodzenia może kosztować do 3 tys. złotych. Awarię centralnego komputera BSI może wywołać także wilgoć. W przypadku wyboru innego miejsca do naprawy auta niż ASO warto pamiętać o tym, że do naprawy BSI i kodowania potrzebne jest specjalistyczne wyposażenie i nie każdy warsztat nim dysponuje (na szczęście jest sporo firm, które oferują naprawę taniej, niż ASO, nie wymieniają bowiem całego komputera, tylko najpierw próbują naprawić oprogramowanie).
"
CrazyHorse
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 140
Auto: Corolla E12, Audi 80, Camry IV
Silnik: 110KM, 90KM, 131KM
Paliwo: Benzyna