Generalnie to czy 150 KM na 1.6 to dużo decyduje tylko i wyłącznie wytrzymałość silnika. Tak naprawdę nie ma tu takiego pojęcia jak wyżyłowany silnik... Są silniki które seryjnie wyszły z fabryki bez doładowania, a sporo osób doładowuje je bez kucia i silnik dalej bardzo długo śmiga. Bywają przypadki gdy moc seryjnego "wolno-ssaka" po doładowaniu (bez kucia i większych modów w silniku) jest dwukrotnie wyższa i samochody śmigają jeszcze po np. 100 tyś. KM. A są przypadki gdy silnik seryjny padnie już przy 150 tyś. KM. Wszystko zależy od jakości silnika. Jak się chip'uje silniki 1.9 tdi z Vag'a np. na 190 KM to mamy 100 KM na 1l, M50B25/(B28) z BMW - Doładowanie robi się tanim kosztem, 2.0 OHC/(Ewentualnie DOHC) ze Sierry - To samo co w BMW, 2.8/2.9 V6 (Sierra/Scorpio) - Często nie robi się nic poza wsadzeniem turbo/kompresora... i wiele innych Japończyków. Nie mówiąc już np. 2jz w którym z litra pojemności możemy mieć 150 KM na seryjnym dole... I to nie jest żaden problem.
To wszystko zależy od tego ile taki silnik jest w stanie wytrzymać, jeśli jest to nowa konstrukcja to możemy tylko gdybać. Może się okazać że seria sypnie się przy 200 tyś. KM. A może się okazać że to będzie super silnik i za 10 lat wszyscy będą go kręcić na 250 KM bo silnik będzie na tyle solidny. Było sporo silników 1.6 które bez większego problemu potrafiły współgrać z mocą ponad 150 KM. Ale ja się raczej wolę bawić w większą pojemność więc z pamięci przykładów nie podam.
90 KM/1l to sporo jak na seryjny silnik. Ale jeśli jest to bardzo dobrze wykonany to jeszcze sporo ludzi go podkręci na 200 KM z 1.6 i będzie śmigać kupę kilometrów.
Nie zgadniemy jeśli to nowa konstrukcja. Dyskusja jest bez sensu.
drbn797 napisał(a):turbo podwaja zużycie części,
Przy tej samej pojemności i tej samej mocy silnik z turbo wytrzyma dużo mniej??? Pewien jesteś że wiesz co piszesz??? Jesteś w stanie to w jakiś sensowny sposób wytłumaczyć??? Dlaczego??? Chciałbym abyś w racjonalny sposób poparł tą opinię bo ciekawi mnie skąd takie zdanie. Seryjny silnik z rozsądnie zainstalowaną turbosprężarką/kompresorem o tej samej pojemności i mocy co n/a nie będzie bardziej awaryjny (mówię oczywiście o samym silniku, a nie o tym że może nawalić turbo).
drbn797 napisał(a):Honda Civic 1.8 VTi 169 km
VW Passat 1.8T 150 km
Który silniki więcej wytrzymywał? Oczywiście że Hondy,
To akurat wynika z faktu że Honda radzi sobie lepiej w konstruowaniu silników od VW. Myślę że gdyby Honda zrobiła 1.8T 150 KM, a VW 1.8 VTI 169 KM to i tak Honda wypadła by lepiej.
Jako ciekawostka:
BMW I8, samochód hybrydowy BMW, który ma wkrótce wejść do produkcji. Ma dwa silniki elektryczny i spalinowy.
Elektryczny Nas w tym momencie nie interesuje. Powiem o spalinowym...
Rzędowy 3 cylindry 1500 cm turbo - 231 PS (170 kW; 228 hp)@5800, 320 N·m (236 lb·ft)@3700
Zdaniem niektórych BMW podjęło by się wsadzenia silnika który przejedzie 30 tyś. KM. do nowego modelu??? Tutaj mamy w serii trochę ponad 150 KM/1l... Jeszcze przy R3.
Aha, stopień sprężania jak najbardziej ma znaczenie... Osobiście zaryzykowałbym i wybrał Forda bo się fajniej prowadzi...
Pozdrawiam
![Uśmiechnięty :)]()
.