Wybór niezniszczalnego auta, które najlepsze?

17 Gru 2015, 18:08

Co do bmw i Avensisa- bardzo fajne propozycje. Które wersje są najbardziej rzetelne i pożądane? które silniki są najtrwalsze i mają najlepszy stosunek jakości do spalania? Pytam tutaj właśnie o BMW e34, Avensisa (czytałem że przed liftem są najlepsze, a silniki VVTI wcale nie są takie dobre- możecie to potwierdzić? do którego roku avensis był tylko "liftem" cariny? jak z blachami/?) Jak na tym tle wypadają szwedzkie auta? volvo ? s70,s80? jak z ich awaryjnością? jakością? spalaniem? i dostępem do części?
Mimo że na co dzień auto będzie użytkowane tylko do pracy i z powrotem to tak jak pisałem także co pewien czas na trasy więc chciałem żety także było wygodne- dlatego propozycje e34, mb w124, avensis, carina są super. Jeszcze kwestia wyboru najlepszej opcji silników trwałości do spalania i dogodności uzytkowania w danej budzie...
A jak ma się jakość/trwałość octavi I do np takiego avensisa/cariny?
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

17 Gru 2015, 18:39

W E34 każdy silnik jest dobry, jeśli poprzedni właściciel go nie zajechał.
W Avensisie I 2.0 128KM.
Volvo jest dość trwałe, ale serwis i części nie są tanie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Gru 2015, 23:05

A co możecie powiedzieć o tym w210?? czy na prawde blachy są tak złe?? i czy jeśli kupi się zadbanego blacharsko to nie da się ich porządnie zabezpieczyć na lata?? na długie lata? To pytanie w szczególności kieruje do osób które miały/mają takie auto a nie do ludzi którzy coś tam słyszeli. No i oczywiście który silnik najlepszy wytrzymałość/ekonomia w w210??
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

18 Gru 2015, 17:44

dla mnie niezniszczalne auto to po prostu volskwagen ;) moze dla niektórych to już nie jest das auto lecz der schwindel , ale dla mnie wciąć pozostaje " das Auto " ;) Mi po 6 lata od kupna tego auta psują się tylko zamki i wycieraczki i to jest wszytsko .
monalisa55
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Volkswagen

18 Gru 2015, 21:35

Zobacz na ta Toyotkę
[link do oferty na Allegro wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Gru 2015, 01:18

Hm... biały kolor to zdecydowanie nie dla mnie:) ale auto jak najbarrdziej godne polecenia. Zastanawiam się tylko czy porównując do takiego avensisa octavie I 1.6 mpi lub 2.0 nie będzie lepszym wyborem?? spalanie niższe lub podobne, części tańsze i lepiej dostępne, tylko jak z awaryjnością tych egzemplarzy?
No i czy ktoś może napisać odnośnie silników i rdzy w210 ? Ktoś był/jest użytkownikiem volvo s70, s80? i może co nieco naświetlić te auta?
Skromnie powiem że jak bym miał wybierać samochody sercem to wybrałbym... w123:) najlepiej w coupe ale może być także sedan lub kombi:) tylko te koszty eksploatacji:( tylko to mnie odwodzi od takiego autka...
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

19 Gru 2015, 01:45

agosto89 napisał(a):takiego avensisa octavie I 1.6 mpi lub 2.0 nie będzie lepszym wyborem?? spalanie niższe lub podobne,

Skoda pali więcej od Avena i jedzie gorzej więc nie warto się męczyć. Aven rzadko się psuje a części nie są aż tak bardzo drogie może ciut droższe niż w skodzie.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Gru 2015, 10:55

Octavia jak już to 2.0 8v :ok: Ale Toyka 100 razy lepsza. :ok: To nie ten segment żeby porównywać :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Gru 2015, 11:48

Może powiem ogólnie to :
Avena1 bez VVTi to taki łącznik starej jakości tojki z nowszym charakterem marki.

Oczywiście jest gorzej niż w carinieE ale nie ma bidy ponieważ psują się detale które są łatwe do naprawy i często tak tanie że nie opłaca się kombinować z zamiennikami...

Ważna sprawą jest też cena aveny zatrzymał się cenowo na określonym poziomie i nie liczy się rocznik tylko stan... więc przepłacając za to auto nie ma problemu uczucia wywalenia kasy w błoto.

Co do silników to tak naprawdę grupa wieśwagen może sobie tylko o takich pomarzyć. Oczywiście fanboje odezwą się że ałdi ma 16V ma V6 ma coś tam tylko że rozmawiamy o opcjach dla kowalskiego więc zwykły aven 2,0 16V w niemieckiej terminologi byłby GTi i kosztował x2 a do tego każdy użytkownik tej marki stawiałby ołtarzyk za bezawaryjność.
A trzeba nadmienić że silniki FE były montowane od 1992r więc wtedy wieśwagenowe wynalazki mogły konkurować z napędem Fiata 125p.

Więc jeżeli ktoś przełknie skromny wygląd avena1 to może kupić naprawdę wartko jadące auto z dobrym wyposażeniem gdzie w wersji sol nawet kurtyny uświadczysz a niestety octavia1 i jej wnętrze przy avensisku wypadają blado już nie mówiąc o silnikach gdzie największą podnietą nie jest jak jedzie i ile pali tylko że się nie psuje...
Dla porównania tojka silniki 8V stosowała na początku lat 80tych i zresztą octavka vs aven wcale nowocześniej wewnątrz nie wygląda... więc kierownik avena siada pupcią na welurku a kierownik octavki na plastikowym wynalazku... niczym ortalionowy dresik tylko bez szelestny :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Gru 2015, 12:11

Jak myślisz o Mercedesach to może:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jeśli chodzi o W210 to każdy silnik jest dobry, może poza za słabymi (2.2d i 2.0 benzyna). Ciężko jednak znaleźć egzemplarz, który rokuje na przyszłość.

Audi to ma nawet 20V, ale taki 1.8 20V 125KMpali więcej niż Toyota 2.0 128KM, a jedzie dużo gorzej (Passat 11,1 do setki, Avensis 9,3)...
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Gru 2015, 00:53

W takim razie Avensis bedzie w ścisłej czołówce samochodów szukanych przeze mnie- przekonaliście mnie. A wracając np do w210 istnieje metoda żeby EFEKTYWNIE zabezpieczyć okulara przed rdzą?? jeśli się kupi zadbany egzemplarz?? tak żeby przejeździć kupe czasu na oryginalnych blachach?
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

20 Gru 2015, 10:00

Wszystko można, tylko trochę chęci i dbania o samochód. Jest wiele ładnych w210, ale właściciele po prostu dbają o te auta :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

20 Gru 2015, 12:20

Te W210 są obiecujące:
[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Gru 2015, 13:14

Czemu proponujecie tylko 2.9td?? inne są mniej żywotne/bardziej awaryjne? Przecież b.dobre opinie ma 2.7 cdi tylko że na paliwo złej jakości jest bardziej wrażliwy (ten problem mnie nie dotyczy). Oczywiście komfort jazdy Mercedesem mnie jak najbardziej interesuje:)
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

20 Gru 2015, 13:16

Niby ten Mercedes jest duży i pewnie wygodniejszy od avena1 bo inna klasa auta ale...
zabezpieczenie na lata przed korozją nie jest takie hop siup bo polega na rozłożeniu wszystkiego na czynniki pierwsze tak że zostaje sama buda i wtedy dopiero się działa więc cały zabieg trochę trwa i kosztuje sporo. Sadzę że zmieszczenie się w 3k raczej brzmi optymistycznie...

Następna sprawa to ceny samych aut Eklasa jak jest trzymająca się kupy to kosztuje 12-15k do tego doliczymy zabezpieczenie to mamy już pod 20k... no a auto ma dalej około 300tyś.km. więc

za 12-14k będzie avensis1 z przebiegiem około 50tyś.km. który nie jest korozyjnym ideałem ale wypada 100x lepiej niż w/w merc... i też przyzwoicie jedzie oczywiście mniejszy komfort no ale mniejsza kasa.

A jak zaczynamy obracać się już przy kwotach 20k to mamy np: GS300 który jest trwalszy, równie wygodny no i ładniejszy od Mercawy...
A dla miłośników dziadków spokojnie można wyrwać camry która jest wielka w środku, mało pali no i raczej już trudno o trwalszy samochód... i co ciekawe spokojnie wyrwie się wersje EU na bogato 3,0 V6 i biedniej 2,4 ...
Wklejam przykładowe linki:
[link do mobile.de wygasł]
[link do mobile.de wygasł]

Więc dla mnie jeżeli się nie jest specjalnym miłośnikiem w210 to płacenie za niego tak dużej kasy jest totalnie nie uzasadnione... i jeszcze rozumiem żeby za te 15k można było wyrwać fajną wersję a tak naprawdę znowu mamy trwałe diesle ale paliwożerne albo małe benzyny które nie jadą a potrafią spałaszować konkretne ilości benzynki.

p.s

Dwa tygodnie temu u mnie w rodzinie był zabezpieczany profi przed rdzą samochód to sama usługa+materiały kosztowała 2300zł + rozebranie i złożenie auta...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe