Wybór niezniszczalnego auta, które najlepsze?

20 Gru 2015, 13:42

W sumie to ciężko porównać W210 do Avensisa, bo to inna klasa. Dla normalnego kierowcy lepszym wyborem będzie oczywiście Avensis, ale jeśli ktoś pokonuje długie trasy to zdecydowanie komfortem W210 przebija Avensisa. I tak, naprawdę ciężko teraz o zadbany egzemplarz W210, a ceny są naprawdę wysokie. Jak ktoś widzi W210 za 15 tysięcy i słyszy jakie auto ma problemy z rdzą to sobie odpuszcza.
Co do silników to owszem te diesle z wtryskiem pośrednim (2.2, 2.5, 3.0) palą dość dużo, ale taki 2.9 TD spala ~6,5l przy prędkościach autostradowych (130km/h), a przy jeździe po Warszawie poza godzinami szczytu mieście się w 8-8,5l. 2.7 CDI pali podobnie przy dużo lepszych osiągach (jest trwały, ale ma droższe części). Benzyny V6, V8 palą swoje, ale po zagazowaniu te koszty są śmieszne.
PODSUMOWUJĄC: o wiele łatwiej będzie znaleźć zadbanego Avensisa i jego eksploatacja będzie bezproblemowa. Znalezienie W210, który jest bezwypadkowy i ma sensowny przebieg będzie trudne, a egzemplarz w zadowalającym stanie będzie drogi. Za to taki egzemplarz odwdzięczy się bezproblemową i tanią eksploatacją. Pytanie tylko czy autor ma czas i cierpliwość szukać takiego egzemplarza.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Gru 2015, 14:11

Ale czy na pewno są na rynku avensisy które mają realny przebieg poniżej 100 tys km? i czy da sie je wyrwać do 14-15tys zł? Na pewno aven będzie mniej komfortowy niż w210 i to bez porównania...
Co do lexusa to task jak na początku pisałem- na pierwszy rzut oka propozycja wspaniała, tylko serwis czuje że by mnie zjadł, do tego dostępność części mechanicznych i blacharskich na pewno nie jest tak dobry jak do mercedesa a ich koszt chyba wyższy niż w w210.
Zresztą porównując spalanie w210 2.9td do w124 2.5d (wybrałem go bo 3.0 podobno nie były aż tak trwałe/ 2.5d najlepszy w w124) to palą bardzo podobnie- jeśli można uznać dane z autocentrum za wiarygodne... To może też jest rozwiązanie? w124 lepiej zabezpieczone antykorozyjnie, podobno legendarnie wygodne, czyli można uznac że tak wygodne jak w210? i pali podobnie? tylko silniki słabsze...
A może pomyśleć o benzynie tylko przerobić na LPG żeby użytkowanie było ekonomiczne i znośne na co dzień??
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

20 Gru 2015, 14:24

W210 jest wygodniejsze od W124.
W124 jest lepiej zabezpieczone antykorozyjnie, ale też będą problemy z rdzą. Żaden Mercedes nie ma ocynku.
2.5d w W124 jest mega trwały, ALE to straszny muł. 173Nm vs. 300Nm w 290TD.
W W210 też wychodzi początkowo 2.5 bez turbo:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jakbyś szukał auta w Niemczech to na pewno znajdziesz tam Avensisa z przebiegiem ~100 tysięcy km. Oczywiście będzie odpowiednio droższy od tych krajowych.

A co powiesz na Audi A6C4 2.5 TDI? Silnik trwały, auto komfortowe i nie ma problemu z rdzą:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

20 Gru 2015, 14:56

szybki napisał(a):zabezpieczenie na lata przed korozją nie jest takie hop siup bo polega na rozłożeniu wszystkiego na czynniki pierwsze tak że zostaje sama buda i wtedy dopiero się działa więc cały zabieg trochę trwa i kosztuje sporo. Sadzę że zmieszczenie się w 3k raczej brzmi optymistycznie...

szybki napisał(a):Dwa tygodnie temu u mnie w rodzinie był zabezpieczany profi przed rdzą samochód to sama usługa+materiały kosztowała 2300zł + rozebranie i złożenie auta..


Dzięki za ten wpis, mam nadzieję, że da to trochę do myślenia niektórym forumowiczom uparcie powtarzającym, że w przypadku aut ze skłonnościami do rdzewienia "wystarczy zabezpieczyć za kilka stówek i po problemie" :ok:
Gdybym szukał obszernego samochodu do 12 tys. zł zdecydowanie zainteresowałbym się przedliftowym Avensisem (po lifcie brak sensownych, niezawodnych silników). Kuzyn ma w tej chwili drugie takie auto (wcześniej 2.0TD, obecnie 2.0 128KM) i jest z niego bardzo zadowolony. Nie jest to oczywiście samochód pozbawiony wad (najpoważniejszą według mnie jest nieprecyzyjny układ kierowniczy - auto nie daje żadnej przyjemności z jazdy), ale jako trwałe toczydło do bicia kilometrów w trasie z kalkulatorem w ręku jak najbardziej się nada.
W210 to już inna liga, ale też trudniej o zadbany egzemplarz - zgadzam się z szybkim, że za sensowne (tj, bez inwestycji) auto na lata trzeba dać pod 20 tys. zł. A6 C4 też w większości będą zajechane.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Gru 2015, 15:00

Swoją drogą - jeśli boisz się cen serwisu GS300 (gdzie może i tanio nie jest, ale płacisz rzadko) to powinieneś też poważnie zastanowić się nad zakupem Merca - dużo taniej nie będzie.
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

20 Gru 2015, 22:02

Mam rozumiec ze w pewnym sensie w210 jest przewartosciowanym autem na rynku i mozna za podobna cene zadbanego egz. Kupic cos lepszego? Np lexusa? Sa jeszcze jakies inne modele potwierdzajace ta regule? Czas na szukanie auta jak ktos tam wczesniej pytal mam, i to dosc sporo bo na dzien dzisiejszy uzytkuje octavie 1.9tdi, zakup innego auta planuje na okolice lutego-marca wiec czasu mam duo na szukanie. A i jesli bedzie super egz to pojade po niego na drugi koniec polski lub za granice.
A wiec sa jakies inne przyklady bardziej reprezentatywnych niezniszczalnych aut o znosnych kosztach uzytkowania dla zwyklego kowalskiego? Mysle ze budzet na marzec bedzie wyzszy o jakies 5 tys zl wiec mozba powiedziec ze auto 20tys + 5tys na doprowadzenie go na zicher.
Czemu nikt nie pisze o szwedach? Volvo/saab a cos typu superb??
Nigdy wczesniej nie zastanawialem sie o lexusach ale podoba mi sie wymieniony model, tylko nadal nie moge oprzec sie opinii w mojej glowie ze jednak serwis i uzytkowanie lexusa to bedzie studnia bez dna, podobnie do camry toyoty... a i czy silniki nie robia problemow z gazem?? I czy faktycznie te propozycje sa lepsze od mercedesa? Troche mi namieszaliscie w glowie tym lexusem ;) teraz mysle o nim przed spaniem:)
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...

20 Gru 2015, 22:12

agosto89 napisał(a):Nigdy wczesniej nie zastanawialem sie o lexusach ale podoba mi sie wymieniony model, tylko nadal nie moge oprzec sie opinii w mojej glowie ze jednak serwis i uzytkowanie lexusa to bedzie studnia bez dna, podobnie do camry toyoty... a i czy silniki nie robia problemow z gazem??

Napiszę swoje spostrzeżenia:
1. Utrzymanie jest na poziomie Audi BMW czy Mercedesa. Ceny części są niewiele wyższe ale za to rzadziej wymieniasz. Nierzadko oryginały w ASO zaskakują cenami i po prostu nie opłaca się brać innych.

2. Mam Lexusa od maja. Wydałem 1000zł na wymianę hamulców i regenerację wszystkich zacisków hamulcowych (typowa usterka w ISie, która dopadła jedno moje koło). Kolejny 1000zł pójdzie na wymianę 8 tulei w przednim zawieszeniu i 3 tulei maglownicy na poliuretanowe. To byłoby tyle i myślę, że nie tak dużo patrząc przez pryzmat dobrych przednich wahaczy do Superba za 1500zł, która dalej będzie skodą. Mam nalatane 207tys. i praktycznie wszystkie rzeczy mechaniczne łącznie z zawieszeniem oryginalne.

3. Połowa Lexusów w PL ma LPG i jeżdżą. Aby tylko nie zamontować jakiegoś szajsu
Ostatnio edytowany przez dzida, 20 Gru 2015, 22:24, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Gru 2015, 22:17

Opinie Szybkiego możesz wziąć głęboko do serca,wie co pisze i nie puszcza "bajek", ten użytkownik zna się na Japońskiej motoryzacji i warto mu zaufać. :)

Polecam ten artykuł o GSie:
http://www.autokrata.pl/wasze-auta/15le ... ika_a19291 :ok:
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

21 Gru 2015, 00:09

agosto89 napisał(a):A wiec sa jakies inne przyklady bardziej reprezentatywnych niezniszczalnych aut o znosnych kosztach uzytkowania dla zwyklego kowalskiego? Mysle ze budzet na marzec bedzie wyzszy o jakies 5 tys zl wiec mozba powiedziec ze auto 20tys + 5tys na doprowadzenie go na zicher.


Za 25k spokojnie wyrwiesz GS430 wtedy połączysz przyjemne z pożytecznym :D a co najważniejsze tanim... Jeżeli chodzi o V8ki jedna z najtańszych serwisowych propozycji na rynku... a do tego osiągi więcej niż zadawalające. Zapytasz czemu pożyteczne bo będziesz miał wzór do naśladowania :D .

agosto89 napisał(a):Czemu nikt nie pisze o szwedach? Volvo/saab a cos typu superb??


Są to fajne auta ale jak chciałbyś zgłębić temat to zapraszam na przejechanie się GS430 a potem nawet 10lat młodszym saabem zobaczysz na czym polega różnica. Chociaż uważam że jak ktoś potrzebuje auta wyróżniającego się z tłumu to saab vs cena jest dobrą propozycją...

agosto89 napisał(a):Nigdy wczesniej nie zastanawialem sie o lexusach ale podoba mi sie wymieniony model, tylko nadal nie moge oprzec sie opinii w mojej glowie ze jednak serwis i uzytkowanie lexusa to bedzie studnia bez dna, podobnie do camry toyoty... a i czy silniki nie robia problemow z gazem?? I czy faktycznie te propozycje sa lepsze od mercedesa? Troche mi namieszaliscie w glowie tym lexusem ;) teraz mysle o nim przed spaniem:)


Co do camry krótko i zwięźle : opcja 1997-2002 jak wydasz na nią 15k to zabraknie Ci czasu na zajechanie tego auta :D , części dostępne w 100% i to nie kosmicznie drogo... dostępne są tylko 2 silniki ale są to wzorce trwałości czyli 2,2 16V 5s-fe polecam z manualem i 1mz-fe następca VZta... generalnie zasada jest tak że buda się rozleci a silnik ze skrzynką dalej będzie jechać...

Następczyni 2002-2005 2,4 z manualem, chociaż podobno nie tak trwały jak poprzednik, bardzo oszczędny ... no i v6 super opcja... ale raczej w de...

Lexus masz tak jak dzida napisał dodam tylko że brak większej straty na wartości a co do serwisu tu trzeba mieć normalnego mechanika bo np; tylne tuleje pływające wahacza w gs300/430 są niewymienne a dla wnikliwego mechaniora są wymienne :D Więc ceny serwisu są mocną mitologią szczególnie miłośników aut marek konkurencyjnych.

Kieł napisał(a):Opinie Szybkiego możesz wziąć głęboko do serca,wie co pisze i nie puszcza "bajek", ten użytkownik zna się na Japońskiej motoryzacji i warto mu zaufać. :)


Nie przesadzaj :D
Zazwyczaj jest to efekt dwóch spraw praca i zainteresowania... więc dzięki pracy wiem na czym za dużo nie umoczę i daleko pojadę a dzięki zainteresowaniom wiem czym szybciej pojadę :mrgreen: chociaż w tej kwestii również wiem że nic nie wiem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2015, 16:39

Mam wrazenie ze nasz temat bedzie pomocny nie tylko mnie... dlatego jesli juz wiemy zenajlepszym wyborem auta na codzien jest avensis do 2000r. A z bardziej luksusowych lexus is lub ewentualnie w210 tylko w dobrej formie blacharskiej to moze jeszcze jakies propozycje od
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

21 Gru 2015, 16:44

Odnosnie niezniszczalnych aut sportowych ktore sa w miare ekonomiczne i bezawaryjne a na koniec typowe klasyki ktore sa najbardziej warte uwagi??
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

21 Gru 2015, 18:12

agosto89 napisał(a):A z bardziej luksusowych lexus is lub ewentualnie w210

z luksusu bardziej GS (odpowiednik E-klasy), bo IS idzie bardziej w stronę sportu niż komfortu :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Gru 2015, 18:19

A no tak, mój błąd ;) GS ;)
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

21 Gru 2015, 22:38

Patrzylem na gs i w ofertach sa tylko z automatem;( jakos nie mam przekonania do takich skrzyn b. Sam lubie wajchowac ;) czy is jest tak samo bezawaryjny i nie jakos mocno mniej komfortowy? Is tez mi sie strasznie podobaja i maja taki bardziej sportowy charakterek;) ktore tam silniki sa godne polecenia a ktore nie?
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

21 Gru 2015, 23:17

W Lexach manuale są dużo bardziej problematyczne niż automaty :)
Żółtek
Aktywny
 
Posty: 294
Prawo jazdy: 06 08 2015
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: C5 mk1
Silnik: 2.0 136KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002