Wybór niezniszczalnego auta, które najlepsze?

15 Gru 2015, 16:04

Witam
Mam problem z wyborem odpowiedniego modelu samochodu a co za tym idzie i kupna. Mianowicie szukam auta które ma opinię bezawaryjnego i długowiecznego. Chce użytkować takowe auto min 10lat, więc jak najmniej awaryjne, a jeśli już to lżejsze sprawy
naprawiać samemu, super gdyby to był klasyk:). Idealnie było by gdyby auto nie odbiegało kosztami użytkowania (serwis,paliwo) od np. octavi I 1.9tdi
Co do silnika obojętne czy to będzie benzyna czy diesel, byle koszty przejechania 100km oscylowały na akceptowalnym poziomie. Ogólnie auto użytkuje codziennie ok 11km w jedna stronę do pracy, raz, dwa razy w tyg dłuższa przejeżdżka po 50km w jedną stronę.
Zdarzają mi się także wyjazdy w dłuższe trasy tak co 2-3 miesiące wiec wachlarz użytkowania auta jest szeroki...
To może o czym myślałem: MB w123,w124,w201, w210 - wszystkie mają minus w postaci dużego spalania, dodatkowo w210 korozja całego auta. Oraz w wersjach z benzyną problemy z założeniem gaZU.
Audi 80 b4 tylko i wyłącznie 1.9tdi 90km bo niezniszczalny- benzyna odpada bo dużo pali, troszkę obawiam się ciasnoty w środku i małego bagażnika oraz komfortu
toyota corolla VI, VII o nich wiem dosyć mało ale bardziej nastawiam się na benzyne w tych modelach- podobno bardzo żywotne, ale jak z LPG? Troche mało miejsca i komfortu.
Macie jakieś inne propozycje? Albo jakieś sugestie dodatkowe co do tych które wymieniłem?
Ogólnie chce kupić auto w b.dobrym stanie- i mam czas na poszukiwania, docelowo będzie zrobiony na początku i tak duży przegląd i wymienione podzespoły które będą już leciwe. Auto będzie użytkowane na codzień- ale bardzo będzie dbane o niego i szanowane. Ma przejechać kupe lat u mnie, i najlepiej się nie znudzić:) Auto kupię do 15 tys i ok 5 tys na początek na ewentualne naprawy tak żeby była igła. Oczywiście jeśli będzie tańsze auto to jak najbardziej jestem za:D, także jeśli będzie jakaś dużo lepsza propozycja za wyższą cene rozważę ją.
Pozdrawiam

Z góry dziękuje za Pomoc!
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

15 Gru 2015, 18:44

Hmm można poszukać Toyoty Cariny bezawaryjne autko tylko problem z rdzą jak każdy Japończyk.
Toyota Camry
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Honda Accord IV
ałdi a6 c4
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
ałdi V8/100
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Lexus
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Linki przykładowe.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

15 Gru 2015, 18:54

BMW e28/e30/e32/e34 :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Gru 2015, 19:05

agosto89 napisał(a):Oraz w wersjach z benzyną problemy z założeniem gaZU.


Od 1993 roku w Mercedesie jest wielopunktowy wtrysk benzyny (poza wersjami AMG), więc nie ma problemu z instalacją sekwencyjną LPG. Problem to znaleźć niezajechane auto.

[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

16 Gru 2015, 15:02

Dzięki za odp/
Co do camry/lexusa to raczej spasuje- koszty utrzymania i ewentualnych mnapra czuje że mnie pogrążą, złaszcza lexus- zresztą to straszna egzotyka więc nie wiadomo jak z dostępem części, nawet tych blacharskich. Zresztą silniki wielkie to i spalanie też będzie wiiiieeeelkie- a auto ma być na codzień:) rocznie robie do 20-25tys km.
Nie ma bezawaryjnych samochodów które odznaczały by się mniejszymi kosztami utrzymania? (paliwo/koszty części/naprawy)
Carina- bardzo dobry pomysł mi się wydaje z tym że ciężko o egzemplarz bez rdzy ale warty szukania bo relatywnie mało pali i chyba cześci też nie będą drogie. MB w124 2.5d też fajna propozycja, czy w tym nadwoziu to będzie prawdziwy muł?? lubie czasem szybko wyprzedzić, pojechać itp... zresztą to też ma być auto na trasy:) tylko spalanie w mb chyba w miescie ok 10L? trasy 8L??
W obliczu bezsilności myślałęm też o golfie II, kupienie go w jak najlepszym stanie, doinwestowanie i hulał by jak diabeł z tym że straszna taczka:D
Co powiecie na coś współczesnego? myślAłem o octavii I 1.9tdi 90km która jest najprostsza ale czy bezawaryjna i zniesie b,duże przebiegi? jeśli tak to jakie? Jak to się ma do analogicznego 1.6 mpi 102km? też będzie mógł "nalatać" dużo km? jak wypadają na tym tle współczesne toyoty/hondy?
Pozdrawiam i dziękuje za odp
agosto89
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Skoda octavia

16 Gru 2015, 15:33

agosto89 napisał(a):myślAłem o octavii I 1.9tdi 90km która jest najprostsza ale czy bezawaryjna i zniesie b,duże przebiegi?


To może jednak jakieś Audi 80 B4 z 1.9 TDI 90KM wersja 1Z? Milion kilometrów zrobi bez problemu (znam jeden przypadek prawie 800 tys. km z nieruszanym silnikiem, pompą i turbiną), no i ma jeden atut, którego pozostałe Twoje opcje nie mają - fenomenalne blachy i zabezpieczenie antykorozyjne. W dodatku będzie stosunkowo tanie, więc zostanie trochę kasy na dopieszczenie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

16 Gru 2015, 18:24

łysy30 napisał(a):fenomenalne blachy i zabezpieczenie antykorozyjne.

tylko, że nieruszane praktycznie nie istnieją, a dać za bezwypadkową ale jednak archaiczną 80tkę ponad 7k (tyle śpiewają) to słaby interes :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Gru 2015, 19:57

Zerknij na e34:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Idiotoodporny niezniszczalny kultowy prosty 12 zaworowy 6 cylindrowy silnik.
Miałem e30 z silnikiem m20 legitymującym się przebiegiem ponad 800 tys. bez remontu gdzie silnik zachował prawie fabryczne parametry. Który z nowych silników tyle wytrzyma ? :naughty:
Wygoda podróżowania nie gorsza niż w całkiem nowych samochodach klasy średniej. Awaryjność... jak samochód zadbany to pojęcie awaryjności prawie nie występuję a w razie czego części są za drobne.
Do tego oczywiście instalacja LPG, może być II gen czyli tania i prosta.
Kupując dobry egzemplarz mozna nim jeździć do emerytury.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

16 Gru 2015, 20:50

agosto89 martwisz się o osiągi Merca 2.5d a pytasz o Octavie 1.6? :sly: kaj tu logika? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

16 Gru 2015, 21:02

Myślę, że rozwiąże Twoje problemy dot auta :D

[link do oferty na Olx wygasł]

Proszę. Kwestia tego czy 3d Ci pasuje.
fenwind
Początkujący
 
Posty: 105
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Corolla e11 G6R
Silnik: 4AFE 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Gru 2015, 23:26

dzida napisał(a):tylko, że nieruszane praktycznie nie istnieją, a dać za bezwypadkową ale jednak archaiczną 80tkę ponad 7k (tyle śpiewają) to słaby interes :yes:


Bez przesady, jak się poszuka to się znajdzie. Czy archaiczne? Powiedziałbym raczej proste konstrukcyjnie, a to chyba warunek tanich napraw (które w przypadku tego auta - o ile mamy do czynienia z zadbanym egzemplarzem - są rzadkością). Pamiętaj, że ostatnie 80tki wyprodukowano w 1996 (dla porównania produkcję W123, którym autor też się interesuje zakończono 10 lat wcześniej). Minusem jest to, że to bardzo nudny samochód, nie wytrzymałbym z nim 10 lat.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Gru 2015, 08:29

archaiczne chodziło mi o prowadzenie w stosunku do komfortu, wnętrze, brak jakiegokolwiek bezpieczeństwa biernego (czynnego zresztą też) i wszystko to okraszone zwalniaczami, a nie hamulcami - mój Accent hamował o niebo lepiej
Jeździłem 3ma 80tkami i wciąż się zastanawiam jak znaczek i opinia może tak windować cenę - kolega sprzedał ostatnio zapuszczone za 4k...
Mercedes oferuje jednak komfort i jakość wnętrza, które ładnie się zestarzało. Minus to wiadomo rdza :)

P.S.
Chyba te ceny ustalane są pod kątem opinii o tendencji do rdzewienia samochodu nie patrząc czy było robione czy nie :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Gru 2015, 10:39

Dlatego ja dałem propozycję takiej e34:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Komfort porównywalny z w124 z tym, że BMW lepiej się prowadzi, lepiej hamuję ( w latach gdy e34 było produkowane zostało wybrane najlepiej hamującym sedanem) i ma lepszą blachę. Jest też większy wybór sensownych silników.
Audi 80 niewątpliwie trwałe lecz do użytku codziennego może okazać się zbyt spartańskie a wygoda podróżowania jest raczej mocno średnia.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

17 Gru 2015, 11:12

dzida napisał(a):archaiczne chodziło mi o prowadzenie w stosunku do komfortu, wnętrze, brak jakiegokolwiek bezpieczeństwa biernego (czynnego zresztą też) i wszystko to okraszone zwalniaczami, a nie hamulcami


Generalnie masz rację, ale tak przecież można opisać zdecydowaną większość samochodów produkowanych na przełomie lat 80 i 90. Zgadzam się również z tym, że w przypadku 80-tek bezwypadkowa buda bardzo podnosi cenę. Jak dobrze wiesz mechanikę zawsze można ogarnąć, natomiast walka z rudą w 20-letnim MB, japońcu, koreańcu, Fordzie, Oplu, Fiacie to walka z wiatrakami (pytanie na ile bezpieczny będzie MB z przeżartymi elementami nośnymi). Dla mnie 80tka (szczególnie B3) to synonim niezniszczalnego auta (co oczywiście nie wyklucza tego, że jest to auto toporne i mało komfortowe), aczkolwiek prywatnie wolałbym dobrze zachowane W201, które nie jest aż tak spartańskie albo E36 328i coupe (tu chyba nie trzeba uzasadniać dlaczego) :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Gru 2015, 11:34

Panowie ale po co pchać się w te dziadki jeżeli coś ma być trwałe a nie musi być kolekcjonerskie.

Proponuję Tojkę aven1 przed liftem jest fajnym rozwinięciem carinyE, silnik ma z tych na których tojka budowała swoją legendę, spalanie zazwyczaj połowę tych dziadków i trwałość taka jak te dziadki... :D
Do tego w wersji sol posiada klimę, 6x poduszkę powietrzną no i w testach zderzeniowych 10x lepiej wypada niż te starowinki...
A chyba co najważniejsze części są w 100% dostępne no i w miarę tanie.

No i jeżeli autor tematu przepłaci to spokojnie wyrwie coś co będzie miało do 100tys.km. i w sumie będzie jak nowe.
Bardzo dużo takich ofert jest w de.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe