Wybór pomiędzy dieselem a benzyną, Audi A4 B6

14 Sty 2011, 19:51

Witam serdecznie

Mam do was pytanie, co sądzicie, który z silników jest mniej awaryjny i mniej kosztowny w eksploatacji? Chciałem zakupić audi A4 B6 z silnikiem 1.8T 150 km, bądź audi A4 b6 1.9 tdi 130km. Rocznie robię około 15 tys km. Czy warto do jednostki benzynowej wkładać sekwencję? będzie różnica w mocy? Który z tych silników jest mniej awaryjny? i który sprawi wiecej frajdy z jazdy?

Pozdrawiam
Dikidik
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

14 Sty 2011, 19:52

dla ciebie 1,8T
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Sty 2011, 19:54

a można zebrać więcej informacji? Jak z awaryjnością tych dwóch jednostek?
Dikidik
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź

14 Sty 2011, 19:56

Raczej do turba gaz nie najlepszy pomysł jak chcesz gaz to weż 1.8 bez turba albo coś większego wolnossacego
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

14 Sty 2011, 20:08

oba silnik są mało awaryjnymi
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Sty 2011, 20:12

Czytalem, że w1.9 tdi może paść koło dwumasowe, niemałe koszta, pompowtryskiwacze, również niemałe koszta. Czytałem również, że załozenie gazu BRC, bądź droższego sekwencyjnego, nie powoduje komplikacji w 1.8 T. Sam nie wiem, które lepsze...Jakieś rady?
Dikidik
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Łódź
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pracownik w samochodzie
    Eksperci szacują, że nawet 40% ofiar wypadków drogowych w Unii Europejskiej to osoby, które zginęły w zdarzeniach związanych z pracą(1). Na niebezpieczeństwo narażeni są nie tylko kierowcy zawodowi, lecz także ...

14 Sty 2011, 20:15

i napewno poczytasz jeszcze wiele ,poczytaj o innych markach i silnikach ... i wtedy porównaj
Moje audi a4 ma już 380kkm i jakoś nie nawala mi silnik
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

14 Sty 2011, 20:26

czeslaw555 napisał(a):Moje audi a4 ma już 380kkm i jakoś nie nawala mi silnik


ale wez takie same od debila przy przebiegu 200 wał pewnie wyjdzie bokiem :razz: zależy od egzemplarza.... ja bym brał diesla jak chcesz ekonomicznie spali pół z tego co 1.8t i ogólnie turbo z lpg nie pracuje dobrze wyzsza temperatura spalania itd więc mogą pisać ale mówił mi to gaziarz więc zakładam ze cos więcej wie o tym
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

14 Sty 2011, 21:48

Trudno jednoznacznie zdecydować, bo to wg mnie najlepsze silniki VW. Dieslem jeździłem do prawie równych 500tys (Passat 2004) i nie dam złego słowa powiedzieć ;) Benzyna z turbo będzie na pewno więcej palić bo myślę że po mieście poniżej 10 nigdy nie zejdziesz, ale zapewni lepsze osiągi. Diesel też do ekonomicznych nie należy w cyklu miejskim, ale zawsze mniej, więc jeśli spalanie ma znaczenie to diesel ;)
"Nie wiem co się tak uparłeś na to V6 skoro byle Opel, czy Ford to ma..."
Kierunkowskaz
Zaawansowany
 
Posty: 987
Miejscowość: Warszawa (WI)

14 Sty 2011, 22:05

nitro napisał(a):Raczej do turba gaz nie najlepszy pomysł jak chcesz gaz to weż 1.8 bez turba albo coś większego wolnossacego


W niczym nie przeszkadza. Zapisz sobie, że Turbo nie ma wpływu na instalację LPG.


Proponuję TDI lub 1,8T + LPG.
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

14 Sty 2011, 23:03

Zdecydowane lepsze 1.8T + LPG. jeśli znajdziesz dobrego gaziarza a nie partacza który wie jak się zakłada gazownie to będziesz miał lepsze osiagi, mniejsze koszty paliwa i mniejsze koszty w razie awarii, a dodatkowo duzo dużo mniejszy przebieg a tym samym lepszy stan samochodu.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

15 Sty 2011, 09:51

tylko trzeba porównać benzynę z LPG z dieslem a nie jak często to robią gazownicy benzynę z jazdą na gazie .
czeslaw555
Zaawansowany
 
Posty: 646
Zdjęcia: 1
Miejscowość: GKA- pomorskie
Auto: Peugeot 508
Silnik: 2.0 HDi 163km.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

15 Sty 2011, 13:08

robert7 napisał(a): Zapisz sobie, że Turbo nie ma wpływu na instalację LPG.


dziękuje Panie profesorze nie omieszkam :shock:
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

15 Sty 2011, 14:40

nitro napisał(a):
robert7 napisał(a): Zapisz sobie, że Turbo nie ma wpływu na instalację LPG.


dziękuje Panie profesorze nie omieszkam :shock:


Cała przyjemność po mojej stronie. :wink:
robert7
Początkujący
 
Posty: 185
Miejscowość: mazowieckie

15 Sty 2011, 15:37

Ja bym wziął 1.8 t silnik tak samo niezawodny jak 1.9 tdi a przyjemność z jazdy dużo większa, jest bardzo dynamiczny, cichy, w ogóle się nie trzęsie w porównaniu do diesla, na twoim miejscu jeszcze szukał bym quattro, zupełnie inna jazda i jeszcze większa frajda.
dzedzej
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: bydgoszcz