WYBÓR TERENÓWKI

06 Lut 2008, 11:49

Witam,
Własnie zarejstrowałem się na tym forum i pozwoliłem sobie napisac mój pierwszy post i to od razu z prośba o pomoc w podjęciu decyzji.
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem zakupu auta terenowego. Co do zastosowania przyszłego samochodu, to zamierzam używac go zarówno w terenie jak i na zwykłych drogach.
Co do terenu, to raczej miałyby być to jazdy użytkowe, bez jakichś eksteremalnych wyczynów. Niemniej jednak drogi leśne, błoto (jesień - wiosna), grzyby, ryby, polowania... jak najbardziej.
Zakupione auto nie będzie jedynym w rodzinie (żona jeździ na codzień samochodem osobowym).
Samochód ma być duży. koniecznie 4 (5) drzwiowy, w miarę ekonomiczny, w miarę możliwości komfortowy (auto nie tylko w teren) i... możliwie bezawaryjny i niezawodny.
To tyle co do założeń. TYeraz konkrety:
Rozważam 3 auta z okolic 1997 roku:
1) Nissan Patrol
2) Mitsubishi Pajero
3) Land Rover Discovery
W kazdym przypadku silnik diesel i manualna srzynia biegów.
Proszę o opinie na temat wymienionych aut, zwłaszcza co do ekonomii (zużycie paliwa), awaryjności, serwisu i jego kosztów, dostępności i cen cześci zamiennych, a także praktycznych własciwości użytkowych.
Z góry dziękuje za wszystkie opinie i porady w tym zakresie.
Pozdrawiam
M.
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

06 Lut 2008, 13:28

Wszystkie trzy auta, które wymieniłeś są OK.
Najbardziej awaryjny jest Discovery, pozostałe to japończyki, które słyną z małej awaryjności. Eksploatacja będzie podobna (części).
Spalanie największe będzie miał Patrol, później Pajero, najmniej Disco.

W przypadku Patrola trzeba zwracać uwagę na silnik - głowice lubią strzelać.

Disco i Patrol to dwa sztywne mosty, Pajero ma niezależne zawieszenie z przodu.

Do jazd, które Cię interesują, moim zdaniem najlepsze będzie Mitsubishi.

8)
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Lut 2008, 19:25

Dziękuję za szybką odpowiedź :)
Znalazłem sobie w necie kilka ogłoszeń interesujących mnie autek, z których Pajero i Patrol znajdują się stosunkowo blisko mojego miejsca zamieszkania.
Nie jestem żadnym znawcą motoryzacji, a wręcz niemal kompletnie nie znam się na samochodach, co nie znaczy, że nie potrafię czerpać przyjemności z jazdy (uwielbiam jeździć). Przykładam również dużą wagę do szczegółów itp... stąd moja wielka prośba o wszelkie rady, gdyż ma to być moje pierwsze auto terenowe.
Szczerze mówiąc, to najbardziej ze wszystkich wymienionych podoba mi się Discovery, który... jest podobno najbardziej awaryjny. Jeździłem troszkę TD5 z 2001 roku i... był super, wprawdzie tylko po drodze (trochę po trawie). Ale z TD5 podobno jest sporo kłopotów, tak więc nie myślę na razie o nim.
Co do cen, to wydaje mi się, że Patrol i Pajero z 1997 roku występują w zbliżonych cenach, Patrol jest być może nieco droższy, a Land Rover jest trochę tańszy od dwóch pierwszych.
Słyszałem (proszę o weryfikację tej informacji), że Patrol pali ok. 15l, Pajero ok. 12, a LR około 10l/100km. Mam tu na myśli faktyczne średnie zużycie w mieszanym cyklu miasto-trasa-teren.
Jeśli tak by było, to przy przejechaniu np każdych 10 tysięcy km, na samym paliwie mamy ok. 2000zł różnicy porównując Patrola i Discovery. Może warto mieć samochód, w którym czasami coś trzeba wymienić, oszczedzając np. na paliwie w stosunku do Patrola, a który jest bardziej komfortowy?
Bardzo proszę równiez o informacje, na czym polega większa awaryjność Discovery? Co najczęściej się w nich psuje i jakie są orientacyjne koszty części/napraw.
Czy zawieszenie Pajero ustępuje w praktyce Patrolowi i LR Discovery? jak to sie ma przy jeździe po dziurach, polu, czy miękkiej nawierzchni?
Tak, jak pisałem wcześniej, nie zakładam (chociaz do końca nigdy nic nie wiadomo) jazdy w ekstremalnych warunkach, ale dziurawe, błotniste, nierówne drogi polne i leśne - jak najbardziej.
Poza tym, jadąc np gdzieś na urlop z zamiarem wykorzystania wybitnie własciwości terenowych auta, musze najpierw przejechać kilkaset kilometrów po asfalcie, aby dotrzec na miejsce.
Tak więc mnóstwo pytań, mnóstwo wątpliwości, mnóstwo dylematów.
Strasznie się rozpisałem :) ale to tylko po to, aby w miare możliwości ukazać, do czego beę używał zakupionego auta. Wiem, że nie ma samochodów uniwersalnych, ale mimo to będę wdzięczny za każdą sugestię dotyczącą auta dla mnie.
Pozdrawiam,
M.
P.S
linki do ogłoszeń trzech wybranych autek

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

06 Lut 2008, 19:57

Kup Disco. Te samochody się kocha. Widzę to po znajomych. Jeśli będziesz o nie dbał to nie powinno być problemów. :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Lut 2008, 20:32

Karson napisał(a):Kup Disco. Te samochody się kocha. Widzę to po znajomych. Jeśli będziesz o nie dbał to nie powinno być problemów. :wink:

No ładnie :)
To ja pod wpływem Twojego poprzedniego postu umówiłem sie już wstępnie na oglądanie Pajero w Grudziądzu... :)
Mi tez podoba się Disco, ale:
1) Nie znam sie na technicznej stronie motoryzacji
2) sam sobie nic, ale to kompletnie nic nie naprawię, a nawet może się zdarzyć, że będę jeździł jakiś czas z usterką, gdyż nie będę w stanie zorientować sie sam, ze wystąpiła
3) Chciałbym, żeby to był samochód do cieszenia się jazdą (absolutnie nie do martwienia się o to, czy coś się zaraz nie popsuje - np. po kilku tego rodzaju przypadkach)
Poza tym... jak to jest z tymi Pajero, bo ten w Grudziądzu wydaje mi sie całkiem sensowny, jak z tym zużyciem paliwa i czy przebieg około 200.000km w kazdym z modeli - to dużo, jak na te silniki?
Pozdrawiam, przepraszam za swoją upierdliwość i proszę o rady, za które z góry wszystkim dziękuję.
M.
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

06 Lut 2008, 21:09

Brakiem znajomości mechaniki się nie przejmuj, jak w autku zacznie się coś dziać to szybko się zorientujesz.
Zazwyczaj zaczyna coś stukać, pukać, szumieć itp.
A wtedy do mechanika. :wink:

200.000km to żaden przebieg. Silniki w terenówkach nie są wysilone i spokojnie dojeżdżają do pół miliona i więcej kilometrów.

Jedź zobaczyć to Pajero ale nie kupuj od razu. Będziesz miał porównanie do innych samochodów. Obejrzyj też jakieś disco. Najlepiej jakbyś zobaczył kilka autek jednej i drugiej marki.
No chyba, że w pierwszym się zakochasz i faktycznie będzie w dobrym stanie. :mrgreen:
Ale pamiętaj, że nie wolno Ci się napalać! Napalenie to zły doradca... przynajmniej przy kupowaniu samochodów. :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen T5 4MOTION
    Napędzane na wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivan i California cieszą się coraz większą popularnością. Dla 4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silniki TDI o mocy 103 kW/140 KM ...

07 Lut 2008, 10:00

A jak się ma silnik 2500 do 2800? bo w Pajero wystepuje chyba jeden i drugi?
Jak niezalezne zawieszenie z przodu (w Pajero) wpływa na właściwości jazdy w terenie?
Co z tym zużyciem paliwa? Czy podane przeze mnie wartości zgadzają się z rzeczywistością?
Co najczęsciej psuje sie w Discovery?
M.
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

07 Lut 2008, 14:03

Im większa pojemność silnika tym mniej jest on wysilony, masz mozliwość zakupu auta z dużym silnikiem - bierz go. Spalanie w 2.5 i 2.8 jest prawie takie samo.

Niezalezne zawieszenie to lepszy komfort na drodze. W terenie solidniejszy jest most. Ale akurat Pajero ma bardzo solidnie wykonane wahacze więc nie ma to znaczenia - robi w terenie. :wink:

Spalanie:
Patrol - 12-15l
Pajero - 11-13l
Discovery - 10-12l

Usterki w Disco to głównie przeniesienie napędu (luzy). Ale zdarzają się też (jak i w innych autkach 4x4) sprawy związane z elektryką.
Chcesz kupić stosunkowo młode auto, oprócz ewentualnych poprawek związanych z luzami w napędach nie powinno Cię nic nękać.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

07 Lut 2008, 16:46

Wielkie dzięki za wszystkie cenne porady :)
Jak widzę tylko Ty (Karson) włączyłeś się w dyskusję. Jeśli kupię, a raczej kupię moją pierwszą terenówkę, to... zostaniesz jej "ojcem chrzestnym" :)
Jeszcze taki może trochę głuipie i naiwne pytanko:
Jak z hałasem we wnętrzu w poszczególnych modelach? - tak jak pisałem, auto ma służyć także do dłuzszych podróży z rodziną (żona jechała kiedys ze znajomymi Defenderem ok 200km i... mówiła, że miała mysli samobójcze w trakcie podróży).
:)
zoommy00
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 21
Miejscowość: Trójmiasto

07 Lut 2008, 16:55

Oby tylko zakup Ci się udał.
Defender to typowa terenówka - surowa, głośna, niewygodna. Ale do terenu idealna, szczególnia krótka wersja. :wink:
W Disco i Pajero nie będzie głośno. Tzn będzie słychać silnik i świst powietrza ale w granicach rozsądku. Powinieneś być zadowolony.
Aczkolwiek nie nastawiaj się jak na komfort w osobówce, opinie kierowców autek osobowych, że w terenówce na dziurach jest wygodnie to bzdura - bardziej rzuca, trzęsie i jest głośniej. Ale za to duuużo więcej widać i miejsca nieosiągalne dla plaskaczy są dla Ciebie na wyciągnięcie ręki.
Pochwal się nabytkiem.
Powodzenia.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

10 Mar 2011, 18:25

A co Cię do tego desperackiego kroku popycha?
Wiosenna deprecha?
Wahnięcie nastroju?
Nadmiar gotówki?

Pamiętaj, że rozwinięcie skrótu KIA brzmi Kup Inne Auto.
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

10 Mar 2011, 18:29

Warto wziąć opinię kolegi leon zet, pod uwagę on zna to z autopsji i wie co pisze :wink: :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Mar 2011, 22:25

No i kolega się wystraszył
:shock:
I nawet posta se wyciął
:roll: :mrgreen:
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

11 Mar 2011, 22:39

:shock: No rzeczywiście :mrgreen:
nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem... ;)
BRODATY
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2656
Miejscowość: Muhlhausen ;)
Auto: Nissan Terrano II
Silnik: 2.4 KA24E 124KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Mar 2011, 22:44

Życie :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna