Dziękuję za szybką odpowiedź
Znalazłem sobie w necie kilka ogłoszeń interesujących mnie autek, z których Pajero i Patrol znajdują się stosunkowo blisko mojego miejsca zamieszkania.
Nie jestem żadnym znawcą motoryzacji, a wręcz niemal kompletnie nie znam się na samochodach, co nie znaczy, że nie potrafię czerpać przyjemności z jazdy (uwielbiam jeździć). Przykładam również dużą wagę do szczegółów itp... stąd moja wielka prośba o wszelkie rady, gdyż ma to być moje pierwsze auto terenowe.
Szczerze mówiąc, to najbardziej ze wszystkich wymienionych podoba mi się Discovery, który... jest podobno najbardziej awaryjny. Jeździłem troszkę TD5 z 2001 roku i... był super, wprawdzie tylko po drodze (trochę po trawie). Ale z TD5 podobno jest sporo kłopotów, tak więc nie myślę na razie o nim.
Co do cen, to wydaje mi się, że Patrol i Pajero z 1997 roku występują w zbliżonych cenach, Patrol jest być może nieco droższy, a Land Rover jest trochę tańszy od dwóch pierwszych.
Słyszałem (proszę o weryfikację tej informacji), że Patrol pali ok. 15l, Pajero ok. 12, a LR około 10l/100km. Mam tu na myśli faktyczne średnie zużycie w mieszanym cyklu miasto-trasa-teren.
Jeśli tak by było, to przy przejechaniu np każdych 10 tysięcy km, na samym paliwie mamy ok. 2000zł różnicy porównując Patrola i Discovery. Może warto mieć samochód, w którym czasami coś trzeba wymienić, oszczedzając np. na paliwie w stosunku do Patrola, a który jest bardziej komfortowy?
Bardzo proszę równiez o informacje, na czym polega większa awaryjność Discovery? Co najczęściej się w nich psuje i jakie są orientacyjne koszty części/napraw.
Czy zawieszenie Pajero ustępuje w praktyce Patrolowi i LR Discovery? jak to sie ma przy jeździe po dziurach, polu, czy miękkiej nawierzchni?
Tak, jak pisałem wcześniej, nie zakładam (chociaz do końca nigdy nic nie wiadomo) jazdy w ekstremalnych warunkach, ale dziurawe, błotniste, nierówne drogi polne i leśne - jak najbardziej.
Poza tym, jadąc np gdzieś na urlop z zamiarem wykorzystania wybitnie własciwości terenowych auta, musze najpierw przejechać kilkaset kilometrów po asfalcie, aby dotrzec na miejsce.
Tak więc mnóstwo pytań, mnóstwo wątpliwości, mnóstwo dylematów.
Strasznie się rozpisałem
![Smile :)]()
ale to tylko po to, aby w miare możliwości ukazać, do czego beę używał zakupionego auta. Wiem, że nie ma samochodów uniwersalnych, ale mimo to będę wdzięczny za każdą sugestię dotyczącą auta dla mnie.
Pozdrawiam,
M.
P.S
linki do ogłoszeń trzech wybranych autek
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]