Wychodzenie z zakrętów gazem

17 Paź 2016, 17:15

Witam. Otóż na kursie do prawa jazdy uczono mnie następująco:

Podczas gdy na zwykłej drodze widzę łuk, najlepiej pokonać go zaczynając od zewnętrznej strony (gdy zakręt jest w prawo-od linii oddzielającej pasy), puszczając wczesniej gaz aby było to hamowanie silnikiem, następnie zjeżdżając do wewnętrznej strony zakrętu i w połowie zakrętu, wyjeżdżając dodawać gazu aby przeciwdziałać sile dośrodkowej i samochód podobno dzięki temu tez łatwiej wychodzi na prostą.

Czytając po internecie różne tematy bywają głosy, że nie powinno sie dodawać gazu, chyba że już po pokonaniu zakrętu, ponieważ mozna wpaść w poślizg lub coś innego.

Więc jak to jest, lepiej dodawać czy pokonać łuk bez gazu lub ze stałym gazem ?
czujek22
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: brak

17 Paź 2016, 17:43

czujek22 napisał(a):przeciwdziałać sile dośrodkowej

Nie ma czegoś takiego jak siła dośrodkowa(jest siła odśrodkowa, która jest równoważona przez siłę tarcia naszych opon), dodawanie gazu przy wyjściu z zakrętu być może stosuje się w jeździe wyczynowej. Ale w normalnej eksploatacji, jak wchodzisz w zakręt 60-tką, to także bezpiecznie wyjdziesz z niego 60-tką :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3800
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2016, 17:58

No właśnie. Pomyliłem pojęcia ale już wiem o co chodzi :)
czujek22
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: brak
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak bezpiecznie pokonywać zakręty?
    Pokonywanie zakrętów nie jest takie łatwe, jakby mogło się wydawać. Redukcja prędkości i skręcenie kierownicy to nie jedyne zadania, jakie musi uwzględnić kierowca. Kluczowa jest płynność wykonania manewru, a do tego ...