Wyciek oleju - jaka przyczyna?

20 Sie 2011, 10:44

Ostatnio ćwiczyłem lewy nawrót 180* na betonie lekko posypanym kamieniami (3-5 cm każdy). Skręcałem zawsze do oporu kierownicę. Po jakimś czasie się zatrzymałem, później znowu zawróciłem, ale bez ręcznego i wtedy kierownica zaczęła ciężko chodzić, tak jakby nie było wspomagania. Mniej więcej na wysokości prawej półosi ciekł olej, obstawiam że z układu kierowniczego.

Gdybym dojechał nim do domu, to uszkodziłbym coś? I przede wszystkim chciałbym wiedzieć czy przyczyną było uderzenie kamienia czy coś innego i co mogło się uszkodzić. Z góry dzięki.

PS: silnik benzynowy, napęd na przód - jeśli to ma znaczenie..?
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

22 Sie 2011, 06:02

Przyczyną było to, że szybko kręciłes kierownicą zwiększyło sie ciśnienie w układzie i pękł wąż - pewnie był osłabiony w tym miejscu.
Uszkodzić mogła sie pompa wspomagania jak i też sama maglownica - a tym bardziej jak jechałeś bez oleju.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Sie 2011, 22:40

Może wąż się wcześniej osłabił, bo dzień wcześniej ćwiczyłem slalom. Oleju na pewno było wystarczająco dużo. Mogło się zwiększyć ciśnienie, jeśli trzymałem kierownicę do oporu, ale szybko nią nie skręcałem? Nie wiem kiedy dokładnie wzrasta ciśnienie.

Pompa też się uszkodziła. Wyjdzie jakieś 3500 zł :/
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM

10 Wrz 2011, 06:34

Skręcając do oporu kierownicę obciążasz układ wspomagania najbardziej,zwłaszcza,gdy nagle ruszasz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Wrz 2011, 07:13

O taką odpowiedź mi chodziło!
Dzięki
LOTnick
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 253
Zdjęcia: 2
Auto: Ford Focus II 1.6 100KM