Wyciek plynu chlodniczego przez korek honda civic IV 1,4

09 Lis 2014, 22:37

Witam. Wczoraj miłem dziwna sytlacje, poniewaz pojezdzilem troche szybciej niz zwykle i zagrzalem silnik troche bardziej niz zwykle w miescie na krotkich trasach. Po zatrzymaniu zobaczylem bialy dym spod maski. Kiedy zajrzalem pod nia to zobaczylem jak goracy plyn chlodniczy cieknie spod korka i bryzga mi na caly silnik i cala chlodnica jest mokra (troche to wygladalo jakby plyn takze lal sie z gory chlodnicy ale nie jestem pewien bo to mógł być wynik wycieku spod korka). Na drugi dzien pojechalem krotka trase jak zwykle i silnik zaczal sie szybko grzac a z korka zaczela sie unosic tylko i wylacznie rozgrzana para bez plynu(otworzylem w rekawiczce rozgrzany korek i plyn w ogóle nie wylecial a powinien wstrzelic) . Ze zbiornika wyrownawczego ani nie przybylo ani nie ubylo plynu. Teraz nie wiem co mam zrobic i z czym jest problem (wydaje mi sie ze to moze tylko nie szczelny korek i plyn zamiast sie przelewac to sie wylal ale nie jestem pewien), więc prosze o jakas rade.
kuba321
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 29 01 2014
Auto: nie mam

10 Lis 2014, 12:46

Witamy. Czy oby na pewno nie doszło do przegrzania silnika ? Objaw wyciekającego z korka gorącego płynu chłodzącego może o tym świadczyć. Należy dokładnie sprawdzić układ chłodzenia bo przyczyną takiego stanu może być np. uszkodzony termostat.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

11 Lis 2014, 12:22

chyba nie doszlo do przegrzania bo wskaznik temperatury mi nie przekroczyl max a termostat jest nowy (ma chyba dopiero 2 tyg)
kuba321
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 29 01 2014
Auto: nie mam

11 Lis 2014, 18:51

kuba321 napisał(a):Teraz nie wiem co mam zrobic i z czym jest problem (wydaje mi sie ze to moze tylko nie szczelny korek i plyn zamiast sie przelewac to sie wylal ale nie jestem pewien), więc prosze o jakas rade.


Poczekać aż auto wystygnie i wówczas uzupełnić ewentualne braki płynu do poziomu pomiędzy min a max na zbiorniczku wyrównawczym.
Zaworek w korku mógł w rzeczy samej ulec uszkodzeniu lub może na korku masz taki gumowy o-ring, czasem się zdarzy że się wysunie ze swojego rowka i wówczas wywala płyn przez korek - zwłaszcza w VW się to zdarza.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie pozwól, by zeszło ciśnienie z opon
    Zasada 3xP - Porządne opony, Profesjonalny serwis oraz Prawidłowe ciśnienie – to jedna z najważniejszych reguł w przypadku pojazdów. Dlaczego? Ponieważ zły wybór ogumienia, jego złe założenie lub obsługa, ...