Wyciek w miejscu na foto czy to wina USZCZELKI POD GŁOWICĄ?

24 Lut 2014, 00:00

Witam
Posiadam VW Passata b3 1.9D wolnossacy bez turbo itp mam nastepujacy problem ze po wymianie oleju na 10w40 wycieka mi olej spod glowicy i zaworow , oraz nastapil nastepny problem wyciekajacego plynu chlodniczego chyba chlodniczego w podanym miejscu na foto , co mam z tym zrobic czy wymiana uszczelki pod glowica cos pomoze i ten objaw zniknie przy odpalonym silniku paruje z tego ?:) zalaczam fotki i prosze o odpowiedż :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

26 Lut 2014, 09:52

Wygląda mi to na rozszczelnienie. Tam za ścianą jest płyn (przecież jest od niego wąż obok). Na pewno nie leci przez opaskę na nim?
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

26 Lut 2014, 10:55

To co pokazałeś na zdjęciach jest wyciekiem płynu chłodzącego spod króćca/kołnierza. Ten element jest z plastiku a uszczelnienie na styku z głowicą jest zrealizowane poprzez pierścień gumowy. Najlepiej jest wymienić króciec ze względu na starzenie tworzywa i jego kruszenie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

27 Lut 2014, 00:49

a czy uszczelke pod głowicą mam do wymiany ? na łączeniu z uszczelką na włączonym siklniczku pojawiają sie malutkie pęcherzyki bąbelki powietrza i wycieka mi olej spod uszc zaworów i podejrzewam ze spod glowicy tez , do tego delikaatnie mi sie robią bąbelki w zbiorniczku wyrownawczym , wymieniac uszc pod glowica czy jak mowicie i ile by mnie to wyniosło z robocizną planowanie wymiana uszcz pod glowica i pokrywa zaworowa do tego gumki zaworowe pasek rozrzadu , drugi plyn chkodniczy ? dzieki za odpowiedzi :) i pozdrawiam :D
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

27 Lut 2014, 23:29

mechanior mi mowi ze mozna od razu wymienic tez prowadnice , podocierac zawory itp nie widzac auta tylko sadzac po tym co bedzie trzeba zrobic mowi ze bedzie to ok 1000zł z czesciami jak nei dac sie oszukac mechanikowi i wiedziec co jest do wymiany a co nie ?
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

28 Lut 2014, 00:55

od pewnego czasu po wlaniu do silnika oleju castrol 10w40 zaczął mi wypływać olej spod pokrywy zaworowej , jak i podejrzewam że sączy się również na łączeniu uszczelki pod głowicą , i mam dylemat taki ze plynu nie ubywa olej sie nie miesza z plynem itp auto sie nie grzeje ani nic , ale na łaczeniu głowicy na samym zaokrągleniu oraz kawałek dalej przy włączonym silniczku pojawiają się minimalne bąbelki czyżby to uciekająca kompresja i to juz wskazuje na wymiane uszczelki pod głowicą? powiedziałem to mechaniorowi ze podejrzewam uszczelke pod głowicą on twierdzi tez ze to ona , ja powiedzialem ze przy okazji zdjecia czapki chcialbym zeby mi wymienil uszczelke pokrywy zaworowej , uszczelke pod glowica , uszczelniacze zaworowe , pasek rozrządu i planowanko plus wiadomo płyn , oleju mysle ze nei poitrzeba wymieniac bo ma przejechane 300km na nim , i tak mechanik twierdzi ze jak pasek to i najlepiej od razu zmienic caly rozrzad , plus do tego jak bedzie glowica sciagnieta to i podocierac zawory mozliwe ze wymienic prowadnice zaworowe i zawory itp by mozna bylo przy okazji zdjecia czapki z głowy , ale tak jak sprawdzić czy wszystkie elementy ktore on mowi sa rzeczywiscie do wymiany i nie dac sie naciagnac , , acha mowil ze jeszcze mozna bylo by zrobic test czy glowica nie ma pekniec to mowi ze to chyba 60zł i planowanie kolo 60zł , mowi ze koszt jaki by mnie tego wyniosl to okolo 1000zł , tylko czy jest rzeczywiscie sens robic to co on mowi , co prawda wyciek jest i to bomblowanie , mozliwe ze wiecej mi wycieka z uszczelki pod pokrywa zaworow niz spod głowicy , i co teraz jak sądzicie , jak radzicie ?:) proszę o wypowiedzi i z góry dziekuje
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

28 Lut 2014, 12:34

Uszczelka jest walnięta ale w jakimś zewnętrznym odcinku i nie musi się nic przedostawać do silnika. Przecież uszczelka pod głowicą nie jest tylko prostokątnym kawałkiem gumy ale ma w środku odpowiednie kształty ,a one nie są uszkodzone.
Mechanik dobrze radzi żeby za jednym zamachem zrobić porządek z głowicą i zaworami ,a przynajmniej z uszczelniaczami. Silnik powinien chodzić przez kolejne lata bezawaryjnie.Sprawdzanie głowicy i jej planowanie robi się praktycznie zawsze przy jej zdejmowaniu. Wtedy przylgnia do nowej uszczelki jest idealna. Jeśli się tego nie zrobi,to może się zdarzyć ,że za 2 miesiące będzie trzeba likwidować kolejny wyciek... I płacić za to drugi raz.

Teraz tylko pytanie czy chcesz za to wszystko zapłacić,czy nie lepiej zostawić to bąblowanie w spokoju,wymienić tylko uszczelkę pod kapą..? Dolewać trzeba oleju i tyle. Wszystko zależy jakie masz plany na następny 2-3 lata w stosunku do tego samochodu..?
Wiadomo,że jak już uszczelka raz przepuszcza ,to jest stara i "drewniana" i może zaraz puścić wewnątrz. :yes:
Aha...Mechanik tylko może cię nacinać na wymianę zaworów. Owszem jeśli są kompletnie zużyte czy gniazda zaworowe są wypalone ,to tego się nie uniknie ale może wystarczy ich sprawdzenie i wymiana samych gumek uszczelniaczy (są tanie...) :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Lut 2014, 13:00

autkiem mam zamiar jeździć kolejne 5-10lat mam nadzieje , blacha w satanie bardzo dobrym tylko w kilku malutkich na prawde minimalnych miejscach zaprawki zrobic trzeba , podloga zdrowa bez dziurek itp , progi tak sami , wnętrze czyste i zadbane , tylko ta uszczelka właśnei coś nagina się do wymiany , silnik nie kopci tylko przyy odpaleniu jak dluzej postoi to zw 2 sekundy niebiskiego i wiecej nic , czysciutko niewidoczne spaliny są , korek przy odkreceniu wlewu zasysa przy dodawaniu gazu , przez bagnet tez nic nei leci wiec mysle ze bedzie jeszcze kolejne lata smigal , zawieszenie tezw bdb stanie :) wiec chcialbym juz na lata go miec :)
PS: a takze jakiej firmy polecacie części uszczelki zawory itp nom i uszczelniacze tezjakiej firmy zeby to juz pojezdzic na lata a nei na chwilki :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

28 Lut 2014, 14:38

Przy częściach zdaj się na mechanika co to będzie robił. "Chciej" tylko żeby wkładał "coś' normalnego ,a nie najtańsze rzeczy z hurtowni. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Mar 2014, 18:09

nie dymi mi na niebiesko tez tylko podczas odpalenia jak troszke postoi to lekko czarny i niebieski przez sekunde czy dwie i pozniej juz czysto z rury nic bezbarwnie jak mu przygazuje to tez nie kopci chyba ze moicno przybutuje to wtedy na czarno siwy taki , i mam dylemat bo chcial bym nim pojezdzić jeszcze z 5-10 lat , buda ok zakonserwowałem go tylko wlasnei ta uszczelka ze sie poci tzn wycieka na podloze olej i z tego wzgledu chce to robic ,a jak sprawdzić czy mi olej bierze w inny sposob niz ubywanie oleju, jak odkrece korek wlewu oleju i przygazuje to go zasysa , z bagnetu nie lecą pary itp ;) ? boje sie zeby nie okazalyt sie wieksze koszty niz tysiac zlotych ;/

PS: i jeszcze jedno Panowie mam zalany dopiero co 300km temu nowy olej castrolka 10w40 , czysty olej nic do niego nei poszło zadna woda ani nic , i tu moje pytanie czy przy wymianie uszczelki pod głowicą i innych rzeczach np wymiana zaworów ich docieranie itp będę musiał kupić nowy olej , czy moze zostac ten ktory ma dopiero co przejechane 300km ? bo nie wiem nie chce żeby dać sie naciągnąć mechanikowi na dodatkowe niepotrzebne koszty :)

Oraz jakie byly by objawy przy pękniętej głowicy ?:)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992