Wyciek z głowicy silnika ;/

31 Gru 2013, 23:22

jak tak czytam to ten wyciek wydaje mi się wyciekiem z pod dekla a nie z głowicy, przy wycieku z głowicy auto by praktycznie nie jechało, nie miało by przeca żadnej kompresji na 1 garczku, olej nie uszczelnia uszczelek przecież, zwłaszcza że cieknie po zgaszeniu auta i ze strony na którą ścieka olej z klawiatury
druga sprawa passat B3 z tym silnikiem w tym wieku przyjmie każdy olej byle by go było odpowiednio dużo :naughty:
co do magnateca to powiem tylko że ten olej ma dobry mrketing i może tyle :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sty 2014, 09:51

Widziałem w swym życiu mnóstwo normalnie funkcjonujących silników z pocącym się rejonem styku głowicy z blokiem silnika,sam takie auto mam,silnik funkcjonuje normalnie.Olej typu Valvoline Maxlife uszczelnia silnik, powodując pęcznienie materiału ,z którego uszczelki są zrobione,uelastycznia je(regeneruje).Teraz muszę zacytować głównego specjalistę dr.Wojciecha Leszka zatrudnionego w Koncernie produkującego Mobil 1------To mit pokutujący od wielu lat,że oleju syntetycznego nie można wlać do kilkunastoletniego silnika z przebiegiem rzędu ponad 200 tyś km.Olej syntetyczny jest w tym przypadku najlepszym środkiem smarnym jaki można zastosować.Szlam powstający przy zastosowaniu taniego oleju mineralnego można nazwać cichym zabójcą silników.Stosowanie pełnego syntetyku w starym silniku przedłuży jego żywotność o wiele lat.Wybór taniego oleju mineralnego zwyczajnie się nie opłaca,gdyż w rezultacie i tak wychodzi on drożej,auta na olejach syntetycznych spalają o ok.3% mniej paliwa(zmniejszenie tarcia).Źródłem problemów z olejem w starszych autach jest zazwyczaj przenikanie paliwa do miski olejowej,żaden olej mineralny nie usunie tego problemu.--------Dlatego twierdzenie,że do starego Passata można lać bele co,a i tak będzie jeździł,mija się z prawdą.Dlatego ja w moim silniku z przebiegiem 300 tyś km stosuję pełen syntetyk,naturalnie wybrałem V Maxlife,ale pełen syntetyk,po uprzednim wypłukaniu specjalnym środkiem.Czy Magnatec jest produktem przereklamowanym?! W żadnym wypadku!Castrol chełpi się wyjątkową skutecznością tego oleju przy ograniczaniu zużycia silnika przy tzw.suchych startach(rozruch ),tylko tutaj,przez to, ten olej jest olejem wyjątkowym.Przypominam,Castrol na uzyskanie tego efektu pracował 20 lat!!!Można zastosować Bishops Original,który podobnie chroni silnik podczas rozruchu,i ja tak robię.Niestety,każdy mój cykl wymiany oleju silnikowego opiera się o kwotę 400 zł(6.5l oleju,B.Original oraz filtr),czy warto stosować takie zabiegi i koszty w przypadku starych silników?!Jak najbardziej,tylko należy wybierać odpowiedni olej,tylko syntetyczny :!: Naturalnie tutaj może olej cieknąć z pod pokrywy zaworowej,ale skoro pytający twierdzi,że z uszczelki głowicy,to tak może być.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Sty 2014, 13:57

sprawdzić jest bardzo prosto, umyć i wysuszyć silnik, potem przejechać po piaszczystej drodze, od razu widać gdzie się poci :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Sty 2014, 16:06

PhantomASA1 napisał(a):ja od zawsze do wszystkich aut jakie miałem stosowałem zapobiegawczo wysokiej jakości środki do układu chłodzenia smarujące pompę oraz likwidujące nieszczelności głowicy,

Bardzo ciekawy jestem jakie to środki.
Podaj chociaż jeden jak pamiętasz ?
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Sty 2014, 18:19

Chyba Cie zmartwie,juz sam przebieg mowi sam za siebie,Twoj Tata chcial dobrze,nie gniewaj sie na niego.Mozesz jeszcze sprobowac specjalnym produktem Firmy Liqui Moly,Ktory dolewa sie do oleju co moze jeszcze spowodowac uszczelnienie od wewnatrz(oczywiscie,jesli to nie jest duzy wyciek).Jeszcze rada:Trzeba b.uwazac co lejemy do silnikow z duzym przebiegiem,sa specjalne tabele pomagajace o tym zdecydowac.Chcialbym,zeby Ci sie udalo,ale w 90% musisz sie liczyc z wym.uszczelki pod glowica i koniecznie glowice trzeba zfrezowac w specjalistycznym zakladzie.WAZNE !!!
Anton123
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 0- 7-1973
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW-T 5
Silnik: 1,9 TDI 131
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Sty 2014, 19:59

Jest taka zasada panująca wśród mechaników----Jeśli coś dobrze funkcjonuje,to tego nie ruszaj-----Naturalnie nie dotyczy to tych części,które należy wymieniać przy określonym przebiegu(np.rozrząd).Kant,oskarżyłeś mnie o nabijanie postów,mam nadzieję,że wycofasz się z tej tezy,nie znasz mnie,nie lubię pisać bezproduktywnie,a to ile mam postów?!Mam to gdzieś :!: "KU"HLER DICHTER Liqui Moly",Kleen Flo Cooling System Sealer,podobny AREXONS,STP,WYNN"S.Chodzi tylko o prewencję,chociaż ,jednym z nich zlikwidowałem skutecznie wyciek z chłodnicy,oraz nagrzewnicy VW T4.Jeśli chodzi o preparaty likwidujące wycieki oleju silnikowego,tutaj jestem bardziej sceptyczny po zastosowaniu uszczelniacza układu wspomagania kierownicy.Okazało się,że jest to zwyczajnie zagęszczacz (AREXONS),podobny do Moto Doktora.Takiego czegoś do silnika?! :no: Jest taki środek L.Moly "O'l verlust stop",podobny do skrzyni biegów.Ale działają one tylko na uszczelki gumowe(podobnie jak Valvoline M.life).Nie rozumiem ,jak miałby uszczelnić rejony uszczelki pod głowicą.Poza tym są amerykańskie środki,które jakoby kleją pęknięte głowice,likwidują skutki wydmuchanej uszczelki pod głowicą,kosztują od 130 zł wzwyż,wlewa się je do oleju silnikowego.Po mojemu szkoda kasy,remontu bez rozbierania silnika nie zrobisz,no chyba,że pomodlisz się do jakiegoś świętego :wink:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Bez kichania, kaszlu i łzawienia oczu w samochodzie
    Przez kilka chłodniejszych miesięcy w przewodach i zakamarkach układu klimatyzacji zdążyły zebrać się szkodliwe dla naszego organizmu zanieczyszczenia, grzyby i pleśnie. U wielu ludzi wywołują one takie nieprzyjemne reakcje ...

01 Sty 2014, 20:22

Zapomniałem dodać,że te wymienione środki likwidują pęknięcia włosowate ,w głowicy też,od nich się wszystko zaczyna,po prostu prewencja.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

01 Sty 2014, 20:37

oki kolego :) czyli jesli od strony przodu silnika tam gdzie wtryski i swiece żarowe poci się silnik to muszę ściągać te wszystkie rurki paliwowe itp , tylko czy jak to ściągnę to nic mi się pozniej nie przestawi ?:) a jesli to nie pomoże to mówisz wtedy dopiero wymiana uszczelki pod głowicą i autko bedzie cykać długie lata tak ?:) jak wyciągnę bagnet na zimnym czy to ciepłym silniku od oleju to nie leci nic z niego ani para ani nic , tak samo z korka wlewu oleju na wolnych obrotach troszke podskakuje ale nie spada , natomiast jak przygazuje lekko silnikiem to go zasysa :) to swiadczy o braku przedmuchów ?:) i kolego jeszcze taie pytanko ile ile moze kosztować wymiana uszczelki u mechanika plus zakup czesci , ile musiał bym mniej wiecej pieniedzy na to przygotować ?:)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

01 Sty 2014, 20:38

Kanał olejowy jest gdzie indziej, nie przecieka uszczelka pod pokrywą i czujnik ciśnienia oleju jedyna możliwosć to poci się przez wydostającą się kompresję.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Sty 2014, 23:48

strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

02 Sty 2014, 16:49

To nie jest pocenie się,tylko zwykły ,regularny ,normalny wyciek,takiego to ja nie mam :D Bywało podobnie,ale zawsze przy takim zlaniu silnika olejem winna była uszczelka pod pokrywą zaworową.Jeśli ten wyciek jest rzeczywiście z uszczelki pod głowicą,to niestety ,jest zbyt poważny by go bagatelizować,musisz działać :!:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sty 2014, 17:25

hmmm czyli wymiana uszczelki PDG tak ?:) a jakie mogą być konsekwencje jesli tego nie zrobię na czas ?:) i powiedz mi proszę ile kasy mam szykować na mechanika i części w jakich granicach w jakim przedziale cenowym :) ?:)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

02 Sty 2014, 20:30

Najpierw weź sobie płyn do naczyń ,przesmaruj okolice styku głowicy z blokiem i zapal silnik,patrz czy będą bąbelki.Ile ubywa oleju od wymiany do wymiany?(15 tyś km)Jeśli to rzeczywiście wyciek z pod uszczelki pod głowicą to musisz-----szukać mechanika,zakładu,który splanuje głowicę,musisz kupić nową uszczelkę ,oraz uszczelniacze zaworowe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

02 Sty 2014, 21:11

PhantomASA1 napisał(a):Najpierw weź sobie płyn do naczyń ,przesmaruj okolice styku głowicy z blokiem i zapal silnik,patrz czy będą bąbelki
Jemu nie potrzeba takiej porady. Jego bardziej interesuje ile ma zapłacić mechanikowi za usunięcie tego wycieku.Jak pewnikiem zauważyłeś , pyta o to już od dłuższego czasu i to kilka razy. Cokolwiek byś nie wymyślił to padnie pytanie za ile.
strongman94 napisał(a):i powiedz mi proszę ile kasy mam szykować na mechanika i części w jakich granicach w jakim przedziale cenowym :) ?:)
strongman94 napisał(a): i kolego jeszcze taie pytanko ile ile moze kosztować wymiana uszczelki u mechanika plus zakup czesci , ile musiał bym mniej wiecej pieniedzy na to przygotować ?:)

Więc zamiast mu [...] o cudownych wynalazkach w postaci płynu do mycia garów,silikonach i innych cudownych środkach , napisz wprost ile za wymianę uszczelki pod głowicą i temat się zakończy.Ja powiem że za taką operację będzie z 500 PLn . On to uzna za standart a tymczasem mechanior będzie chciał 1000 . On powie mu że na forum pisali że za to należy się jednak 500. Mechanik na to że za taka robotę ma ustaloną cenę na 1000 , więc go to wali co piszą na necie :D
Ostatnio edytowany przez bonifacy, 02 Sty 2014, 21:29, edytowano w sumie 1 raz
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

02 Sty 2014, 21:25

Pokaż mi Bonifacy inteligentnego,myślącego człowieka,który napisze, ile to będzie kosztować?!Może wynieść więcej niż samochód jest wart ,bo po drodze wyskoczą jeszcze inne rzeczy.Dlatego jeśli dziwisz się,że rady są takie jakie są,to ja się tobie dziwię,że ty się dziwisz.Musi być 100% pewność,że wyciek jest z pod uszczelki pod głowicą.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)