Wyciek z głowicy silnika ;/

23 Gru 2013, 13:13

Witam a więc do rzeczy z tyłu silnika tak od skrzyni po lewej stronie spływa mi olej z silnika pod uszczelka głowicy w 1 miejscu , czy powierzchowne odtłuczenie tego miejsca i zaklejenie na wierzchu na łączeni się głowicy silikonem tym do uszczelniania żaroodpornym to dało by coś to , czy to tylko syzyfowa praca ?:) a stało mi sie tak po wymianie oleju wczesniej prawdopodobnie byl jakis 10w40 potem ojciec mi zalał niepotrzebnie 15w40 castrola a ja po 500km sie dowiedzialem i zmienilem na castrola magnatec diesel 10w40 , auto to Passat b3 1.9D wolnossący 303tys km przebiegu :) proszę o pomoc olej spływa gdy wyłacze silnik i autko ostyga :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

23 Gru 2013, 13:37

W tamtym miejscu może przeciekać z czujnika ciśnienia oleju lub z uszczelki pod pokrywą zaworów. Łatwa i tania wymiana dodatkowo sprawdź czy nie są zatkana odma i jakie są przedmuchy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

23 Gru 2013, 14:04

Właśnie że to sie poci pod głowicą :) a jak sprawdzić odmę i przedmuchy i jak to przeczyścić ?:) powiedz proszę kolego auto to passat b3 1.9d zwykły dieselek :) wlasnie myslałęm czy by cos pomogło lepienie tym sylikonem taka prowizorka na jakis czas ?:) bo autko sie leje tylko w tym 1 miejscu :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

27 Gru 2013, 13:41

Do mechanika i to jak najszybciej. Nie masz na co czekać, bo jak ci uszczelka strzeli na trasie, to jesteś załatwiony.
bjorn56
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Konin
Prawo jazdy: 28 08 1980
Auto: Suzuki

30 Gru 2013, 18:21

nom dokladnie mmusze to zrobicpowiedzcie mi proszęile bedzie mnie kosztować w jakich granicach koszta wymiany uszczelki u mechanika plus wszystkie potrzebne czesci do tego ?:) z góry dziekuje za odpowiedź :) autko to passat b3 1.9d :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Gru 2013, 20:55

strongman94 napisał(a):nom dokladnie mmusze to zrobicpowiedzcie mi proszęile bedzie mnie kosztować w jakich granicach koszta wymiany uszczelki u mechanika plus wszystkie potrzebne czesci do tego ?:) z góry dziekuje za odpowiedź :) autko to passat b3 1.9d :)


Nie na temat ale , ku...a przeczytaj swoje wypociny. Jak nie wiesz o co chodzi to przeczytaj jeszcze raz i się zastanów nad tym jak to napisałeś.Dla porównania przeczytaj posty starszych użytkowników i zajarz wreszcie o co mi chodzi. Miej szacunek dla czytających i nie pie....ol jak popadnie po klawiszach.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2013, 21:05

no stary , chyba jasno zapytałem ile bedzie to mniej wiecej kosztowało potrzebne czesci do wymiany uszczelki pod glowica oraz robocizna mechanika , nie wiem czego ty nie rozumiesz
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Gru 2013, 21:23

strongman94 napisał(a):no stary , chyba jasno zapytałem ile bedzie to mniej wiecej kosztowało potrzebne czesci do wymiany uszczelki pod glowica oraz robocizna mechanika , nie wiem czego ty nie rozumiesz


No stary. Chyba jasno zapytałem ile będzie to mniej więcej kosztowało. Potrzebne części do wymiany uszczelki pod głowicą , oraz robocizna mechanika. Nie wiem czego Ty nie rozumiesz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

30 Gru 2013, 21:31

No dobrze. Niech będzie i tak :) Lepiej Ci się zrobiło ?:) Proszę forumowiczów o odpowiedzi i z góry dziękuję :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

31 Gru 2013, 11:10

Póki co, jeśli nic się z silnikiem nie dzieje, mógłbyś pokombinować z czerwonym silikonem,ale tylko tym przeznaczonym do aut! Musisz bardzo dobrze odtłuścić oraz przelecieć papierem ściernym te rejony, ale dookoła silnika.Najlepszy byłby silikon czarny,gdyż czerwony paskudnie wygląda.Jaki lejesz olej?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2013, 11:41

Jeszcze jedno,w moim aucie też występuje pocenie się rejonów styku głowicy z blokiem silnika,tak było od początku,gdy auto kupiłem,zrobiłem już 150 tyś km i nic się nie dzieje,też wolnossący Diesel.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2013, 12:48

auto mam od sierpnia , wczesniej był zalany prawdopodobnie 10w40 , pozniej ojciec sie pomylil i zalal 15w40 po czym sie dowiedziałem ze w silniku płynie ten 15w to znó wymieniłem go na Castrol Magnatec Disesel 10w40 :) hmm tylko to chyba przewody i wtryski trzeba okdrecać i swiece zarowe zeby dookoła oczyścić głowicę ?:) właśnie myslałem o silikonie :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

31 Gru 2013, 13:30

O ile dobrze pamiętam VW dopuszcza oleje 15W40 do tych silników,Magnatec to świetny olej,ale niestety ma tendencje do przeciekania,znam ten problem z Renault Clio 1.2 benzyna,dopiero wymiana na zwykły Elf 15W40 spowodowała ustąpienie wycieków.Pamiętaj o jednym,do starych silników leje się tylko Valvoline MAXLIFE,wybierz sobie 10W40 i poczuj magię i skuteczność formuły tego oleju,ja poczułem spadek wycieków i ubytków o 50%,teraz wlałem 5w40.Pamiętaj o jednym,doświadczenie z czerwonym silikonem mam bogate,jeśli już zrobisz tak jak trzeba,to poczekaj przynajmniej ze trzy doby bez odpalania silnika,naturalnie auto musi stać w dodatniej temperaturze.Jeśli tego nie uczynisz silikon może nie utwardzić się dostatecznie dobrze,i lipka z twego trudu.Jeśli dobrze to zrobisz tak jak trzeba,zapomnij o wycieku,silikon tak złapie,że potem go nie oderwiesz bez skrobania nożem,ale pamiętaj,bez ściernego ani rusz,żaden silikon na gładkie powierzchnie się nie nadaje,dobrze przeleć ściernym,odtłuść ,najlepiej acetonem.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

31 Gru 2013, 14:39

no tak kolego , ale dopiero na tym oleju zrobiłem jakieś 300km :) wiec szkoda mi go wylewać :)i jeszcze takie moje pytanko czyli muszę z przodu tutaj jak jest pompa ściągać te przewody paliwowe i swiece żarowe żeby to wyczyścić i wgl ?:) i teraz tak benzynka moze byćnormalna i pedzelek do odtłuczenia a pozniej papierek drobnoziarnisty i znow benzynkai na to silikon ten samochodowy i musi być dobrze tak ?:) bo efekty sa takie ze lekko robia sie banieczki na łaczeniu się głowicy widać powietrze delikatnie , i także w zbiorniczku wyrownawczym ale autko sie nei gotuje ani nic :)
strongman94
Początkujący
 
Posty: 61
Prawo jazdy: 09 11 1990
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Passat B3 Sedan
Silnik: 1.9D 50KW
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

31 Gru 2013, 15:35

Jeśli chodzi o bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym,to to o niczym złym nie musi świadczyć,ja od zawsze do wszystkich aut jakie miałem stosowałem zapobiegawczo wysokiej jakości środki do układu chłodzenia smarujące pompę oraz likwidujące nieszczelności głowicy,i nigdy, a przejechałem w swym życiu milion kilosów z okładem,w żadnym w swych aut nie miałem awarii tyczącej układu chłodzenia,poza chłodnicą 190-tki,która mając kilkadziesiąt lat,musiała zacząć solidnie przeciekać od środka do oleju ATF.Bąbelki mogą świadczyć o prawidłowo pracującej pompie.Możesz zastosować silikon w tych rejonach gdzie olej cieknie,na razie!Potem możesz rozszerzać zakres silikonowania.Oczywiście ktoś powie druciarstwo,tandeciarstwo,niestety w mocno używanych ,leciwych autach inaczej się nie da.Pamiętaj o jednym.Gdyby nawet uszczelka siadła,to i tak takim dieslem dojedziesz do domu :wink: Wtedy dopiero będziesz myślał o planowaniu głowicy,nowej uszczelce i mechaniku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)