Wyciek z zbiornika na płyn do chłodnicy. Seat Toledo

12 Lis 2015, 23:07

Witam, mam następujący problem: wczoraj wybrałem się na wycieczke swoim autkiem i po przejechaniu 100 km cały płyn z zbiornika na plyn do chłodnicy znikł. Przed podróżą sprawdzałem płyn i był w normie, po tych stu kilometrach silnik sie zagrzal w takim stopniu ze widac bylo pare (fakt ze bylo ok. 5 stopni), na szczęście, lub nieszczęście miałem zapasowy płyn w bagażniku, więc dolalem, odczekalem chwilke zeby silnik sie troche ochlodzil i ruszylem w droge. po nastepnych 5 km znowu zapalona kontrolka informująca o braku płynu i silnik gorący jak "diabli", wyraznie bylo widać że płyn wycieka, poniważ cala okolica tego zbiornika byla mokra od płynu, niestety nie potrafilem zlokalizować miejsca wycieku. Mianowicie czy to wina jakiś uszczelek czy cos powazniejszego? Jaką kwote mogłby zarzyczyć sobie mechanik za naprawe takowej usterki? Dzięki z góry :)
Kamil007
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 03 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.8 ; 92KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

13 Lis 2015, 03:14

Na początek pamiętaj ,żeby nigdy nie wlewać płynu do gorącego silnika. Może nawet pęknąć blok silnika !!!
jeśli masz wyciek na zewnątrz to pół biedy. Z tego co opisujesz ,to mógł pęknąć plastikowy króciec na który nakładasz wężyk u góry zbiorniczka i tamtędy leci po obudowie płyn ,który tamtędy stale jest po nagrzaniu się silnika tłoczony przez układ.
Jeśli się to potwierdzi ,to trzeba nie kombinować ,tylko kupić inny zbiorniczek. można ze szrotu albo nowy też nie będzie drogi. Wymiana to już raczej samemu pod chatą można zrobić. Kwestia 15 minut.
Generalnie jeśli jest tak jak mówisz ,to czy to będzie wężyk do wymiany czy zbiorniczek ,to temat powinien się zamknąć w 200 zł.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5809
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2015, 13:03

Poprawka: dzisiaj przed chwilą postanowilem zlokalizować wyciek, nalalem wody do zbiornika i odpalilem silnik. Obserwowalem przez 30 min szukając miejsca wycieku i nic sie nie działo. Przed tym wytarlem starannie cały zbiornik i okolice. Przez 30 min stan wody sie nie zmienił, w dalszym stopniu byl na maximum i nie zaobserwowałem zadnego mokrego miejsca. Po tym silnik byl już gorący i woda sie zagotowała i uciekała przez otwór w zbiorniku (zdjecie poniżej). Reasumując zbiornik i wszystkie uszczelki są w porządku wiec dlaczego tak sie dzieje? Czy to wina termostatu? dzieki z góry :)

Zdjęcie zbiornika i miejsce z kąd wychodzi woda zaznaczona w czerwone kółko: http://ifotos.pl/zobacz/zbiornikc_srsnneh.jpg
Kamil007
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 03 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.8 ; 92KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

13 Lis 2015, 14:09

No zbiornik jest nie za bardzo w porządku, bo on nie powinien mieć żadnych otworów :)
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2015, 18:20

Płyn się gotuje ,a wentylator w chłodnicy się wtedy kręci??
Co do dziury w zbiorniczku. Według mnie to nie powinno jej być. Powinno być takie coś jak w tym ogłoszeniu poniżej
[link do oferty na Allegro wygasł]
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5809
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2015, 22:50

Najprawdopodobniej winny jest termostat - jest cały czas zamknięty i układ chłodzenia działa na krótkim obiegu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana rury wlewu paliwa - Toyota Yaris II P9 2006 - 2011
    Jak pewnie wszystkim wiadomo ten model boryka się z rdzewiejącym układem wlewu paliwa i można to zaobserwować w większości modeli P9 z silnikiem 1.0 i 1.3 które układ ten mają taki sam. W moim przypadku podczas tankowania ...

14 Lis 2015, 00:08

Wentylator sie nie uruchamia w ogole. A w tym zbiorniczku ta dziura jest zrobiona fabrycznie i ogolnie z jej strony nie ma miejsca na nic innego, bo jest tam oslona ktora nie dotyka zbiornika. Zapomnialem dodać ze wskaźnik temperatury sie nie podnosi mimo ze silnik jest gorący.
Kamil007
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 03 2013
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.8 ; 92KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

14 Lis 2015, 12:18

Uszkodzony czujnik temperatury ten wkręcany w chłodnicę.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5809
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lis 2015, 14:16

Kolego, skoro masz dziurę w zbiorniku i przez nią wylewa się płyn to musisz to naprawić. Nie rozumiem, po co fabryka miałaby robić zbiornik z otworem (jeśli dobrze zrozumiałem z tego co piszesz). Podczas pracy silnika w układzie chłodzenia panuje wysokie ciśnienie, które musi być utrzymywane na stałym poziomie, a do tego niezbędny jest szczelny układ, w innym wypadku właśnie będzie Ci wywalało płyn. Nie może być więc mowy o żadnych pęknięciach, nieszczelnościach a tym bardziej o dziurach i otworach.
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lis 2015, 15:00

Kamil007 napisał(a):A w tym zbiorniczku ta dziura jest zrobiona fabrycznie


Zgadza się . Jej początek zaznaczyłem na zdjęciu.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Tędy uchodzi płyn tylko i wyłącznie w przypadku nadmiernego ciśnienia ( po otwarciu zaworu nadciśnieniowego w korku).
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4981
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lis 2015, 15:33

Ok to teraz już wszystko jasne. Nie widziałem konstrukcji tego zbiorniczka, a z opisu zrozumiałem, że kolega ma po prostu dziurę w zbiorniku. Zazwyczaj spotykałem się z zaworkami upustowymi w korku.

Może korek nadaje się już do wymiany, najtańsze a może pomóc.
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lis 2015, 16:26

Czyli po prostu zagotowany płyn leci przez zawór bezpieczeństwa. A gotuje się ,bo nie działa wentylator w chłodnicy... trzeba sprawdzić silnik wentylatora na krótko,bo może on się zepsuł. Możliwe ,też że czujnik w chłodnicy albo sam termostat nie puszcza na duży obieg..
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5809
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lis 2015, 11:44

artur73 napisał(a):A gotuje się ,bo nie działa wentylator w chłodnicy...

Taaa, ale generalnie wentylator chłodnicy wogóle się nie załącza w samochodach ze sprawnym układem chłodzenia. Z małymi wyjątkami oczywiście np. w lato podczas jazdy w korku. Ale podczas normlanej jazdy nawet w najbadziej upalne dni, wentylator się nie włącza. A tym bardziej teraz, jak mamy już chłodne dni.
JA kierowałbym się raczej tym
artur73 napisał(a):sam termostat nie puszcza na duży obieg..
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2016, 08:13

Ten otwór jest fabryczny,na wypadek wzrostu nadmiernego ciśnienia płnu w układzie chłodzenia,gdy zaczyna się z niego wylewać to znak że coś nie jest tak,czyli albo termostat,popma płynu chłodniczego albo np.uszczelka pod głowicą lub sama głowica.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)