Wycieraczka tylna - raz po szybie a raz po klapie

15 Lut 2018, 13:05

Witam,
mam problem z wycieraczką tylnią mianowicie przy jej włączeniu chwile obraca się po szybie a następnie obraca się po klapie bagażnika .
Co może być zepsute ?
marada
Obserwowany
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 02 1992
Auto: vw polo
Silnik: 1.4
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

15 Lut 2018, 13:07

przekladnie zebate w silniczku nie chodza prawidlowo, moze wystarczy rozebrac i nasmarowac
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16555
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Lut 2018, 11:19

W samym mechanizmie może być uszkodzony ogranicznik do którego powinna ta wycieraczka dochodzić. Przez to być może przeskakuje o 180 stopni w zamiast po szybie zasuwa po klapie. Trzeba dobrać się do silnika tak jak napisał @Kao i sprawdzić co tam dokładnie się stało.

Może być tak że taniej wyjdzie wymiana całego modułu z silnikiem niż jego naprawa. wszystko zależy co zostało uszkodzone.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2018, 16:05

Czy robi się tak, że po jej włączeniu najpierw idzie ona w dół na karoserię parę centymetrów, a potem dopiero idzie w górę na szybę? W dodatku jak jest na szybie, to nie dochodzi do jej końca, tylko parę centymetrów brakuje?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Kwi 2018, 13:50

Obraca się troszkę po szybie i po klapie no i tak zostaje ,ma ktoś jakieś pomoce typu sam naprawiam aby się do tego dobrać ?
marada
Obserwowany
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 02 1992
Auto: vw polo
Silnik: 1.4
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Kwi 2018, 18:27

Ramię wycieraczki być może jest do wymiany, Obrabia się tulejka aluminiowa w plastikowym ramieniu w miejscu mocowania na ośce silnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4839
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Kwi 2018, 21:36

Na internecie masz sporo filmików z relacji napraw związanych z wycieraczkami z zdjęciem ramienia jej, czy wymontowaniem silniczka i naprawy jego. :)
gber44
 

13 Maj 2018, 23:53

Tak ,tylko jeśli silniczek nie jest do końca sprawny to szkoda ramie kupić i odwrotnie ,może mi ktoś powiedzieć jakie klucze do wykrecania ramienia kupić ?
marada
Obserwowany
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 01 02 1992
Auto: vw polo
Silnik: 1.4
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Maj 2018, 09:05

marada napisał(a):tylko jeśli silniczek nie jest do końca sprawny to szkoda ramie kupić i odwrotnie
To niech ktoś włączy wycieraczkę a Ty się przyjrzyj czy ramię obraca się równo z trzpieniem na którym jest osadzone.

marada napisał(a):jakie klucze do wykrecania ramienia kupić ?

Do zdjęcia ramienia najlepiej użyć ściągacza do wycieraczek (tu masz przykładowe) a do odkręcenia nakrętki to już trzeba sprawdzić jaki tam jest dokładnie rozmiar bo ne we wszystkich autach są takie same (najczęściej to chyba pod klucz 13mm).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999