azima napisał(a):Wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i… nic
Co znaczy "nic"? Nie kręci, kręci nie odpala, odpala ale
kontrolka ładowania nie gaśnie? Trzeba dokładnie opisać co się dzieje inaczej ciężko jest pomóc.
azima napisał(a):Czy jest mi ktoś w stanie powiedzieć jakie są najczęstsze usterki alternatora i ile mniej więcej kosztuje naprawa lub wymiana na nowy?
Tak, podam to w dwóch głównych punktach czyli "Jakie mamy oznaki uszkodzenia alternatora?" i "Typowe usterki alternatora". Warto wiedzieć takie rzeczy żeby łatwiej rozpoznać usterkę we własnym samochodzie.
Jakie mogą być oznaki uszkodzenia alternatora:
- kontrolka akumulatora świeci ciągłym światłem i nie gaśnie po odpaleniu silnika,
- migająca sporadycznie kontrolka akumulatora,
- akumulator szybko się rozładowuje,
- po włączeniu zapłonu brak świecącej kontrolki akumulatora,
- niskie napięcie ładowania akumulatora (tu nie zawsze kontrolka będzie się świecić),
- hałas dobiegający od strony alternatora który ustaje po zdjęciu paska wielorowkowego (np. sprzęgło alternatora),
- przygasające światła mijania, oświetlenie w samochodzie,
Jakie są typowe usterki alternatora?:- zużyte szczotki,
- uszkodzony regulator napięcia (padnięta np. jedna dioda prostownicza),
- przebicia w uzwojeniu,
- brud i zanieczyszczenia które często występują jak silnik nie ma osłony od dołu a alternator jest nisko zamieszczony przy silniku,
- uszkodzone i zużyte łożyska,
- korozja na pinach podłączonych kabli do alternatora
Tak to mniej więcej wygląda. Trzeba pamiętać że zanim zdecydujemy się na zakup alternatora to ten nasz warto sprawdzić czy opłaca się go regenerować. Alternator po regeneracji będzie na pewno służył długo i bezawaryjnie a i zapłacimy pewnie mniej niż za nowy.
Pamiętać trzeba żeby nie kupować używanych które nie zostały poddane regeneracji bo po założeniu takiego alternatora problemy mogą się pojawić nawet po kilku dniach użytkowania.