Wycinać czy zostawić - dpf ?

06 Gru 2015, 14:50

Hej
Zastanawiam się czy nie usunąć filtra cząstek stałych w swojej Alfie 159. Pytanie tylko czy faktycznie w moim przypadku to jest koniecznie? Już tłumaczę sytuację:
-do pracy dojeżdżam codziennie po 18km (90% trasa) raz w tygodniu zdarza się że gaszę auto po przejechaniu 4km. Ogólnie nie robię odcinków krótszych niż 10km. Czy w moim przypadku jest sens wycinania dpfa? Czy mimo wszystko jest się w stanie "zasyfić"?
shorty1988
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Rawicz
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: BMW e46 320td 150KM 2002r

06 Gru 2015, 18:52

Wycinać nie radzę, bo całkiem możliwe, że już od przyszłego roku zaczną na większą skalę sprawdzać czystość spalin i Ci co już wycięli będą wstawiać z powrotem.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3744
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sty 2016, 17:51

Być może, tylko że fap wcale nie poprawia czystości spalin - on działa tylko gdy jest absolutnie drożny (czytaj - nowy), a w momencie zapchania silnik zaczyna emitować więcej zanieczysczeń ponieważ musi przepchnąć spaliny przez zatkany dpf i przez to więcej pali. Kiedyś czytałem o doświadczeniu, gdzie testowali 2 identyczne auta chyba Fiaty Stilo z silnikami JTD - jeden miał fapa drugi nie. Co się okazało ? Fiat bez fapa mniej zanieczyszczał.

W każdym razie jeżeli ci nie wywala błedów i normalnie jeździ, to ja bym nie ruszał.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Sty 2016, 18:43

Anjin napisał(a):Kiedyś czytałem o doświadczeniu, gdzie testowali 2 identyczne auta chyba Fiaty Stilo z silnikami JTD - jeden miał fapa drugi nie. Co się okazało ? Fiat bez fapa mniej zanieczyszczał.

No i czego to dowodzi :?: Że fap "produkuje" gorsze spaliny :?: Nie, po prostu w aucie bez fapa był sprawny silnik, a w tym drugim nie :!:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3744
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sty 2016, 18:49

Dowodzi to tego, że aby przepchnąć spaliny przez zapchany fap, silnik musi zużyć więcej paliwa (jest to dla silnika taki sam opór jakby jechał pod górę), a skoro pobiera więcej paliwa to i więcej emituje spalin. Teraz zrozumiałeś ?
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

20 Sty 2016, 20:50

Anjin napisał(a): a skoro pobiera więcej paliwa to i więcej emituje spalin. Teraz zrozumiałeś ?

Ale tu nie chodzi o ilość tych spalin, tylko o ich jakość :!: A zapchany FAP=niesprawny :!: Teraz zrozumiałeś :?: :naughty:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3744
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pięciostopniowa skala autonomicznej jazdy
    Coraz śmielej do seryjnych modeli samochodów przedostają się rozwiązania, zwalniające kierowców z części ich dotychczasowych obowiązków. Klasyfikacje stopni jazdy autonomicznej umożliwia pięciostopniowa ...

21 Sty 2016, 00:04

Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

21 Sty 2016, 09:51

Po drugie, Bravo z usuniętą „ekologią” emituje do atmosfery mniej CO2, ale to akurat dość łatwo da się wytłumaczyć – silnik z usuniętym zaworem EGR pali nieco mniej. Zapewne gdyby sprzęt stosowany przez SKP pozwalał zmierzyć emisję tlenków azotu, nie byłoby już tak różowo...
Czyli sami przyznali, że bez dpf-a spaliny nie będą zdrowsze.
Jak się kiedyś na poważnie wezmą za czystość spalin, to może się okazać, że stare benzyniaki na wielopunktowym wtrysku szkodzą jednak najmniej. Ja akurat świadomie wybrałem starszy konstrukcyjnie silnik, ale przyznaję, że nie ekologia była tego powodem, tylko święty spokój w eksploatacji :D
A co do tych "nieścisłości" między spalaniem fabrycznym, a rzeczywistym, to wolałem jak dawniej podawali spalanie przy określonej prędkości 90/120/miasto-nie było wtedy takich możliwości do manipulacji.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3744
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sty 2016, 11:27

shorty1988 napisał(a):Zastanawiam się czy nie usunąć filtra cząstek stałych w swojej Alfie 159. Pytanie tylko czy faktycznie w moim przypadku to jest koniecznie? Już tłumaczę sytuację:
-do pracy dojeżdżam codziennie po 18km (90% trasa) raz w tygodniu zdarza się że gaszę auto po przejechaniu 4km. Ogólnie nie robię odcinków krótszych niż 10km. Czy w moim przypadku jest sens wycinania dpfa? Czy mimo wszystko jest się w stanie "zasyfić"?

Przy twojej jeździe, auto z DPF-em nie jest dobrym pomysłem niestety. Robisz za krótkie trasy. Jednak dopóki nie świeci się kontrolka , to nie usuwaj. O usuwaniu będziesz myślał dopiero wtedy, jak zaczną się z nim problemy. Jednak musisz pamiętać jedną, bardzo ważną rzecz - jak zaświeci ci się kontrolka, że zaczął się wypalać filtr, to nie możesz wtedy zgasić silnika - musisz kontynuować wypalanie i to zgodnie z instrukcją obsługi.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Kwi 2016, 19:23

Yeti aby sprawdzić skład spalin diagnosta musi wprowadzić silnik na maksymalne obroty na bodajże 10 sekund a istnieje ryzyko że silnik może tego nie wytrzymać.Stacje boją się to robić bo w razie awarii to oni musieli by pokryć jej koszt a więc spokojnie nic się nie zmieni.
chicken19
Zaawansowany
 
Posty: 554