Wygodna, porządna limuzyna do 50 000 PLN...

25 Gru 2012, 01:05

Witajcie Panowie

Powoli zastanawiam się nad zakupem większego autka, aktualnie jeżdzę Carismą z 2000roku.

Rozglądam się za wygodną, ładną, porządną limuzyną do ok 50 000 pln w jak najlepszym stanie.
Auto jak najmłodsze - tak ok 2005-6.

Robię ok 20 000 km rocznie, niekoniecznie diesel.
Auto musi być w miarę pakowne, bo często jestem w trasach gdzie muszę przewieść kilka większych torb.

Przeglądałem, myślałem i mam już swojego faworyta - tj VW Phaeton.
Nie mam natomiast pomysłu na silnik czy 3.0 TDI V6 a może 3,2 V6 LUB TEŻ 5.0 TDI V10 ?

Co do wyposażenia wszystkie porządne limuzyny mają to czego oczekuje a nawet ciut więcej :)

Wiadome, chciałbym aby auto nie paliło jak Porsche.

Jest ktoś w stanie coś mądrego napisać ?


Pozdrawiam,
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

25 Gru 2012, 03:03

Phaeton to dobry samochód. Mój wujek sam sobie takiego szukał. Bardzo ciężko trafić na dobry egzemplarz. Na naszym rynku to praktycznie same złomy. Co do silnika. To dokładnie nie wiem ale chyba 3.0 Tdi jest dobry? Nie pamietam dokładnie który to rodzaj tdi. Na autocentrum popatrz opinie. To też zawsze jakoś obrazuje :)
W kwocie 50 tys dostaniesz mondeo, citroena c5, mazde 6 . Ja patrzył bym głównie na mondeo bo w tej cenie powinien być zadbany. C5 jeśli trafiła by się okazja :)
Pozdrawiam
fizzy12
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 157
Zdjęcia: 1
Auto: Kia Ceed SW
Silnik: 1.6 GDI 135 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

25 Gru 2012, 09:23

Jeśli chcesz wygodne auto to bym raczej szukał może Mercedesa klasy E/S, BMW 5/7 lub Audi A6/8 Hondy Legend oraz Lexusa
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

25 Gru 2012, 12:56

Ja tylko dodam, że dawniej Mercedes S-klasy zawsze był pionierem rozwiązań technologicznych w swoich autach, co szczególnie uwidaczniało się na tle ślepo za nim dążących siódemek od BMW czy A8 od Audi. Podejrzewam, że do tej pory się to nie zmieniło, nawet biorąc pod uwagę ogromny postęp Audi.

Dlatego osobiście proponowałbym Ci Mercedesa S-klasę. Jeśli chodzi o silniki, czy konkretny model - tutaj warto odwiedzić fora fanclubów Mercedesa / S-klasy albo poczytać opinie na autocentrum.pl
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

25 Gru 2012, 20:55

Kolego ja szukam limuzyny - nie sedana pokroju Mondeo czy innego C5.

Najbliżej Phaeton zastanawiam się czy 3.0 TDI da radę czy bardziej 5.0 TDI... Cóż poczytam trochę na forach, dzięki.
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

25 Gru 2012, 21:03

5,0TDI jest bardzo drogi w naprawach i niezbyt trwały. Trwałością nie grzeszy też 3,0 ale naprawy będą tańsze ale częste, ponieważ takie auta mają przejechane grubo ponad 400tys. Nie licz na mniejsze cyfry mimo, że licznik pokazuje coś innego.

edit:
przeglądając allegro przyszedł mi do głowy Citroen C6
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Auto meeega wygodne i w miarę młode. Szybko stanię się klasykiem z racji niewielkiej ilości wyprodukowanych egzemplarzy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fiat 500C by Gucci wyróżniony nagrodą
    Fiat 500C by Gucci otrzymał nagrodę "Najlepszy mały kabriolet roku" w konkursie "Topless in Miami" zorganizowanym w czerwcu b.r. przez Southern Automotive Media Association (SAMA) − działające w USA stowarzyszenie dziennikarzy ...

27 Gru 2012, 21:36

C6 to podobno bajka w prowadzeniu, a na dodatek bardzo mało tego jeździ więc oryginalny wybór, minusem jest dość wysoka cena jak na francuza. Ja na miejscu autora szukałbym właśnie w autach klase niżej ,tyle że w jakimś fajnym maksymalnym wyposażeniu.
Sutener
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 04 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 1
Silnik: 1.6 130
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Sty 2013, 14:58

Chciałbym podzielić się z Wami spostrzeżeniami odnośnie VW PHAETONa. Użytkuję już drugi egzemplarz. Pierwszy był z silnikiem 5,0 TDI podkręconym do około 360 KM z 2003r, egzemplarz 5-cio osobowy, niesamowicie wygodny i stosunkowo oszczędny. Wyposażenie szersze niż można to sobie wyobrazić. Jeździłem większością samochodów konkurencji, z racji tego iż lubię zmieniać samochody, dzięki temu jestem w stanie obiektywnie stwierdzić, że PHAETON jest klasą samą w sobie. A8, Seria "7" czy klasa "S" w wersjach najbogatszych niestety ustępują pola PHAETONOWI i to z mocno pochyloną głową praktycznie pod każdym względem. Zarówno wizualnie jak i mechanicznie samochód jest niemal doskonały. Mile zaskakuje zużycie paliwa (oczywiście diesel).
Rekord pod względem minimum jaki udało mi się uzyskać to 8,7 l/100km przy jeździe 80-120km/h a bez większych starań można zmieścić się w 10,5-11 l/100 km. Biorąc pod uwagę masę, stały napęd na 4 koła oraz liczbę odbiorników mocy (alternator 190 A chłodzony cieczą - większy niż w ciężarówce) to rewelacyjny wynik. Liczba różnorakich urządzeń pomocniczych uruchamianych automatycznie przyprawia o zawrót głowy, np: wycieraczki napędzane osobnymi silnikami "parkujące" co jakiś czas w nieco innym położeniu szyby dla zmniejszenia zużycia lub spryskiwacze reflektorów działające w odpowiedniej kolejności (nie jednocześnie).
Dla amatorów tego pojazdu mam jedną cenną (a nawet bezcenną) wskazówkę, która będzie gwarancją długiej i bezawaryjnej pracy tej maszyny, a mianowicie to aby samochód był bezwypadkowy. Każda usterka mechaniczna tego pojazdu (oczywiście nie mówię o porysowanym zderzaku lecz o uderzeniu które powoduje znaczne spustoszenie w komorze silnika lub tylnej części nadwozia) powoduje iż niespodzianki będą się pojawiały jeszcze przez długi czas od naprawy z racji tego iż jest to pojazd bardzo skomplikowany ale praktycznie bezawaryjnym. Wiem co mówię ponieważ z branżą motoryzacyjną jestem związany teoretycznie i praktycznie od dziecka. Obecnie jeżdżę drugim phaetonem a nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się kupić drugi raz tego samego modelu. Jest bezwzględnie bezwypadkowy, 4-ro osobowy w wersji LONG, posiada lodówkę, fax, xero, baterię słoneczną i wiele innych które długo by wymieniać. Samochód który można polecić najbardziej wymagającym. Wcześniej po trasie o dystansie ok 600-700 km czułem zmęczenie. tym samochodem robiąc 900 km w ciągu dnia wysiada się wypoczętym i zrelaksowanym. Z czysty sumieniem polecam.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

01 Sty 2013, 15:09

... Aby rozwiać wątpliwości dotyczące wybory 3,0 lub 5,0 TDI. Trzylitrowa jednostka posiada dwie podstawowe wady:
1. zdecydowanie za mało mocy w stosunku do masy co spowoduje zbliżone zużycie paliwa jak w przypadku większej jednostki
2. znacznie uboższe wyposażenie (którego w większości nie widać gołym okiem)

Co do kosztów napraw: jeden i drugi silnik wymaga zbliżonych nakładów na ewentualne naprawy oscylujące w okolicach Passata. Części eksploatacyjne takie jak klocki, tarcze, filtry itd kosztują nie więcej niż do innych samochodów lub nieznacznie drożej. Trzeba wiedzieć co i gdzie kupić i nie piszę tutaj o chińskich podróbkach. Zakupy w autoryzowanym serwisie będą oczywiście dość kosztowne ale to tak jak w przypadku innych modeli.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

01 Sty 2013, 15:15

jktc - i to jest profesjonalna odpowiedź ! Dzięki wielkie.
Miałbym do Ciebie kilka pytań.

Z jakiego regionu Polski jesteś i czy bez problemu w Polsce mechanicy poradzą sobie ew. usterkami tego auta ? Czy zostaje zdecydowanie serwis ?
Jakbyś mógł napisać gdzie kupiłeś swojego Phaetona, jaki przebieg zrobiłeś, jakie usterki wystąpiły lub nie wystąpiły, z czym miałeś problem, coś Cię zawiodło ? Bo auto pod wieloma względami jest świetne - w dodatku cena bardzo atrakcyjna.
Mam 25 lat, lubię dynamiczną jazdę, a Phaeton podpasuje mi z racji prowadzonej działalności i częstego 'latania' po Polsce za różnymi sprawami. Swoją drogą przesiadka z Carismy 1.8 GDI '00r do Phaetona 5.0 v10 TDI z ok 05' to będzie coś :) Chociaż jakiś czas jeździłem bo przy domu jest e60 '06r z tym że 2.0 TDI :/ ojca.

Właśnie kolego - jeszcze co do rocznika - z tego co wyczytałem w internecie w 2005 zastąpiono 5.0 TDI nowym 3.0 TDI... Uważasz że Phaeton z '04 czy '05 r v10 5.0 TDI jest sporo lepszy od v6 3.0 TDI z 05' - 06' r ?
Tak swoją drogą przesiadujesz może na jakichś forach sympatyków Phaetona ? Nic takiego niestety nie znalazłem w Polskim internecie :/


Pozdrawiam i będę bardzo wdzięczny za udzielanie się w tym temacie :)
P.S. I oczywiście 2013 roku 2013 razy lepszego od 2012 życzę ! :)
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

03 Sty 2013, 00:34

Klubu sympatyków Phaetona nie znajdziesz ponieważ jest to dość mało popularne autko. Co do awaryjności: w pierwszym Phaetonie rozsypał mi się alternator a dokładniej mówiąc kupiłem samochód z już uszkodzonym. Mieszkam pod Krakowem, posiadam kontakt z kilkoma mechanikami z autoryzowanego serwisu i muszę stwierdzić, że radzą sobie z tym pojazdem śpiewająco, z tym że korzystam z ich usług gdy sam nie mam czasu zająć się swoim autem. Naprawa alternatora w serwisie kosztowałaby kilka tysięcy, natomiast mnie kosztowała 800 zł przy czym alternator rozsypał się totalnie. Oprócz tego innych awarii brak. Obecnego Phaetona odkupiłem od banku. Był importowany na specjalne zamówienie z tym, że klienta nie było stać na raty leasingowe i samochód zabrano. W taki to sposób stałem się szczęśliwym jego posiadaczem. Jeśli pytasz o różnicę pomiędzy 3,0 a 5,0 to mogę stwierdzić, że jest zasadnicza. Jazda z 3,0 to jak jazda polonezem: duży wygodny i nie chce jechać. 5,0 to rasowy sportowiec w opakowaniu limuzyny. Moja maszyna jest z końcówki 2003 a w rzeczywistości jest to już model 2004 z tempomatem poszerzonym o funkcję kontrolowania odległości od pojazdu poprzedzającego i z deską rozdzielczą w całości pokrytą skórą. Na obecną chwilę nie znalazłem na żadnym portalu ogłoszeniowym tej wersji. Egzemplarze 4-ro osobowe stanowią wyjątek. Pierwszym Phaetonem jeździłem rok a obecny egzemplarz mam około 8 miesięcy i przejechałem około 20 tys km. Obecny z racji tego że jest absolutnie bezwypadkowy nie zrobił mi żadnego psikusa i myślę że nie zrobi. Na dzień dzisiejszy ma przejechane prawie 180 tys km i śmiało mogę stwierdzić obserwując zużycie pedałów, kierownicy i innych elementów, że nie ma więcej nakręcone.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

04 Sty 2013, 18:15

Witaj kolego, czasami bywam w okolicach Krakowa - byłbym wdzięczny jakbyś może kiedyś znalazł czas abym mógł po drodze podjechać i popatrzeć na Phaetona :) Nie miałem za bardzo styczności z tym autem, a ciekawi mnie czy lepiej prezentuje się niż na zdjęciach, bo na zdjęciach prezentuje się świetnie :)

Mam kilka pytań, może niezbyt mądrych :) wiedza z mechaniki u mnie jest niestety niewielka.
Rozmawiamy o 5.0 TDI

1. Jak z rozrządem w tym aucie?
2. Ile litrów wchodzi do skrzyni - jaka firma, jaki koszt - co ile należy wymieniać?
3. Jaki zasięg auta na 90 litrowym zbiorniku przy Twoim stylu jazdy :)
4. Polecasz wersje z ogrzewaniem postojowym? Twój Phaetek miał webasto? Zależało by mi na nim.
5. Czy siedzenia z tyłu są składane - w celu załadunku czegoś większego do bagażnika.
6. Czy z tyłu jest trochę miejsca po maksymalnym przesunięciu przednich foteli do przodu? Tak w przypadku harców ;)
7. Chciałbym zapytać dlaczego pozbyłeś się swojego pierwszego Phaetka? Łatwo było znaleźć klienta? Sprzedałeś go w Polsce? Generalnie szybko stracił na wartości w Twoich rękach?
8. Tak swoją drogą, opony zimowe z felgami kupiłeś od razu z autem? Bo dokupić je osobno to pewnie droga impreza.

9. Uważasz że w Niemczech za ok 10-12t eur można śmiało znaleźć dobry egzemplarz czy raczej trzeba mieć szczęście żeby trafić dobre autko?
10. Czy Twoim zdaniem przebieg dużo robi i wysoki skreśla auto?
Wiadomo, lepiej kupić serwisowany z przelotem 180 t km niż serwisowany 350 t km.
11. Jak ma się sprawa z turbiną w tym aucie? Koszt ew. naprawy pewnie 10% wartości auta....
12. Na jakie przydatne dodatki z wyposażenia warto zwrócić uwagę?
Chciałbym wentylowane siedzenia na lato - oraz czy masaże w fotelach dają radę ?



Pozdrawiam i dzięki wielkie za odpowiedzi :)
thefirm
Nowicjusz
 
Posty: 25

05 Sty 2013, 12:29

Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania w miarę dokładnie.
Jeśli będziesz w pobliży, zapraszam. Chętnie pokażę Ci moje autko i gwarantuję że na żywo wygląda 100% lepiej niż na obrazkach. Na zdjęciach to taki trochę przerośnięty passat.
1. Rozrząd: napęd na kołach zębatych- bardzo podobnie jak to się robi w samochodach ciężarowych- czyli bezobsługowy.
2. Nie wiem dokładnie ile wchodzi do skrzyni ale myślę że około 5-7 litrów. W mojej okolicy mam zaufanych specjalistów od automatów u których wymiana kosztuje około 400-500 zł, czyli stosunkowo mało. Myślę, że od wymiany do wymiany spokojnie można zrobić 20-30 tys km. Oczywiście są oleje które rzekomo przewidują dłuższe przebiegi tylko pozostaje pytanie co się dzieje z zanieczyszczeniami które gromadzą się w czasie eksploatacji - gdzieś muszą się podziać, czyli krótko mówiąc pływają sobie w oleju i powodują większe zużycie. Filtr przy długim przebiegu wszystkiego nie wyłapie więc lepiej wymienić częściej.
3. Przy normalnej jeździe średnio spala 10,5-11,5 litra/100km. Jeśli będziesz chciał trochę pogonić, tzn 160-170km/h ie przekroczy 12l/100km, le po przekroczeniu 200km/h spalanie wzrośnie do 13-14l/100km
Moje minimum to 8,7l/100km - przy jeździe 90-110km/h z użyciem tempomatu. Wystarczy tylko chcieć.
4. Ogrzewanie postojowe super sprawa. Zarówno mój poprzedni jak i ten egzemplarz posiadają. Po odpaleniu czekasz 5 min i w samochodzie jest cieplutko.
5. Nie spotkałem Phaetona ze składanymi siedzeniami z tyłu. Mój poprzedni posiadał luk w środkowym oparciu przez który przechodził worek na narty więc kilka cienkich przedmiotów można było załadować. Obecny z racji tego że ma 2 miejsca z tyłu i na środku lodówkę- nie ma takiej opcji.
6. Po złożeniu przednich foteli robi się BAAAARDZO dużo miejsca
7. Pierwszego sprzedałem w Polsce. Praktycznie nic nie straciłem. Powód sprzedaży był prosty - miałem na oku kolejnego w dużo lepszym stanie, z lakierem w 100% oryginalnym i lepszym wyposażeniem
8. Całe koła zimowe zostały mi po pierwszym samochodzie ale powiem szczerze, że jeszcze zimówek nie założyłem bo nie widzę potrzeby. Samochód jest bardzo ciężki a 4x4 rewelacyjnie się sprawdza. Komplet kół oryginalnych można już kupić za jakieś 3-4 tys zł.
9. Rachunek jest prosty. Jeśli za granicą zapłacisz za samochód 12 tys euro czyli około 50 tys zł to do tego trzeba doliczyć transport, rejestrację i naszą cudowną akcyzę której stawka uzależniona jest od pojemności. Nawiasem mówiąc: dwa może trzy lata temu kupiłem X5 z silnikiem 3 litrowym i zapłaciłem ponad 10 tys zł akcyzy!!! Więc od pięciu litrów zapłacisz majątek.
10. Dla mnie najważniejsze jest to aby samochód był bezwypadkowy. Obecnym Phaetonem byłem profilaktycznie w serwisie zaraz po zakupie, samochód sprawdzili, wszystko grało i tyle. Teraz jeśli jest coś do zrobienia a sam nie mam czasu, odstawiam go do zaufanego mechanika, który dość dobrze zna ten samochód z racji tego iż pracował w autoryzowanej stacji VW. Cenowo przyzwoicie i solidnie.
11. Wymiana turbiny wiąże się niestety w większości przypadków z demontażem silnika z komory gdyż jest mało miejsca choć nie zawsze - zależy od ambicji naprawiającego. Koszt regeneracji turbiny waha się od 700 - 1500 zł sztuka. Uważam, że znośnie. Jak już pisałem wcześniej: trzeba wiedzieć gdzie szukać.
12. Wentylowane i podgrzewane siedzenia są rewelacyjne. Masaż też jest niczego sobie. Fajną sprawą jest bateria słoneczna w szyberdachu. Umożliwia wentylowanie wnętrza samochodu np kiedy zaparkujemy w upalny dzień pod gołym niebem. Uruchamia się samoczynnie nawet gdy nie ma nikogo w pojeździe. Oczywiście nie ma to wydajności normalnej klimatyzacji ale efekt jest widoczny. W moim autku działa to całkiem dobrze.

Mam nadzieję że odpowiedziałem na wszystkie pytania. Jeśli nie to proszę mail [email widoczny po zalogowaniu]
Zapraszam na oględziny.
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003

05 Sty 2013, 12:32

Akcyza powyżej 2 litrów niezależnie od pojemności jest taka sama, 18,6%.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sty 2013, 12:43

Czyli w miarę dobrze oszacowałem że to będzie około 10 tys zł chyba, że zaniżymy wartość ???
jktc
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-1998
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: VW PHAETON
Silnik: 5,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2003