Postaram się odpowiedzieć na Twoje pytania w miarę dokładnie.
Jeśli będziesz w pobliży, zapraszam. Chętnie pokażę Ci moje autko i gwarantuję że na żywo wygląda 100% lepiej niż na obrazkach. Na zdjęciach to taki trochę przerośnięty passat.
1. Rozrząd: napęd na kołach zębatych- bardzo podobnie jak to się robi w samochodach ciężarowych- czyli bezobsługowy.
2. Nie wiem dokładnie ile wchodzi do skrzyni ale myślę że około 5-7 litrów. W mojej okolicy mam zaufanych specjalistów od automatów u których wymiana kosztuje około 400-500 zł, czyli stosunkowo mało. Myślę, że od wymiany do wymiany spokojnie można zrobić 20-30 tys km. Oczywiście są oleje które rzekomo przewidują dłuższe przebiegi tylko pozostaje pytanie co się dzieje z zanieczyszczeniami które gromadzą się w czasie eksploatacji - gdzieś muszą się podziać, czyli krótko mówiąc pływają sobie w oleju i powodują większe zużycie. Filtr przy długim przebiegu wszystkiego nie wyłapie więc lepiej wymienić częściej.
3. Przy normalnej jeździe średnio spala 10,5-11,5 litra/100km. Jeśli będziesz chciał trochę pogonić, tzn 160-170km/h ie przekroczy 12l/100km, le po przekroczeniu 200km/h spalanie wzrośnie do 13-14l/100km
Moje minimum to 8,7l/100km - przy jeździe 90-110km/h z użyciem tempomatu. Wystarczy tylko chcieć.
4. Ogrzewanie postojowe super sprawa. Zarówno mój poprzedni jak i ten egzemplarz posiadają. Po odpaleniu czekasz 5 min i w samochodzie jest cieplutko.
5. Nie spotkałem Phaetona ze składanymi siedzeniami z tyłu. Mój poprzedni posiadał luk w środkowym oparciu przez który przechodził worek na narty więc kilka cienkich przedmiotów można było załadować. Obecny z racji tego że ma 2 miejsca z tyłu i na środku lodówkę- nie ma takiej opcji.
6. Po złożeniu przednich foteli robi się BAAAARDZO dużo miejsca
7. Pierwszego sprzedałem w Polsce. Praktycznie nic nie straciłem. Powód sprzedaży był prosty - miałem na oku kolejnego w dużo lepszym stanie, z lakierem w 100% oryginalnym i lepszym wyposażeniem
8. Całe koła zimowe zostały mi po pierwszym samochodzie ale powiem szczerze, że jeszcze zimówek nie założyłem bo nie widzę potrzeby. Samochód jest bardzo ciężki a
4x4 rewelacyjnie się sprawdza. Komplet kół oryginalnych można już kupić za jakieś 3-4 tys zł.
9. Rachunek jest prosty. Jeśli za granicą zapłacisz za samochód 12 tys euro czyli około 50 tys zł to do tego trzeba doliczyć transport, rejestrację i naszą cudowną akcyzę której stawka uzależniona jest od pojemności. Nawiasem mówiąc: dwa może trzy lata temu kupiłem X5 z silnikiem 3 litrowym i zapłaciłem ponad 10 tys zł akcyzy!!! Więc od pięciu litrów zapłacisz majątek.
10. Dla mnie najważniejsze jest to aby samochód był bezwypadkowy. Obecnym Phaetonem byłem profilaktycznie w serwisie zaraz po zakupie, samochód sprawdzili, wszystko grało i tyle. Teraz jeśli jest coś do zrobienia a sam nie mam czasu, odstawiam go do zaufanego mechanika, który dość dobrze zna ten samochód z racji tego iż pracował w autoryzowanej stacji VW. Cenowo przyzwoicie i solidnie.
11. Wymiana turbiny wiąże się niestety w większości przypadków z demontażem silnika z komory gdyż jest mało miejsca choć nie zawsze - zależy od ambicji naprawiającego. Koszt regeneracji turbiny waha się od 700 - 1500 zł sztuka. Uważam, że znośnie. Jak już pisałem wcześniej: trzeba wiedzieć gdzie szukać.
12. Wentylowane i podgrzewane siedzenia są rewelacyjne. Masaż też jest niczego sobie. Fajną sprawą jest bateria słoneczna w szyberdachu. Umożliwia wentylowanie wnętrza samochodu np kiedy zaparkujemy w upalny dzień pod gołym niebem. Uruchamia się samoczynnie nawet gdy nie ma nikogo w pojeździe. Oczywiście nie ma to wydajności normalnej klimatyzacji ale efekt jest widoczny. W moim autku działa to całkiem dobrze.
Mam nadzieję że odpowiedziałem na wszystkie pytania. Jeśli nie to proszę mail
[email widoczny po zalogowaniu]Zapraszam na oględziny.